Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Utolsó fejezet, amelyben Tigris számot vet életével

2009.01.18. 17:15 | T1GRIS | 60 komment

Címkék: szavazás vallás t1gris 2évad

Szóval, ott hagytam abba, hogy elkaptak. Az átlőtt lábam már szépen gyógyul, bár elképesztően primitív körülmények között „műtöttek meg”, de hálistennek nincs nyoma fertőzésnek. Az állkapcsom még kurvára fáj, azt, biztos ami biztos, kétszer törték el hős fogvatartóim.

De nincs is ezzel baj; a test meggyógyul. A csont összeforr, a bőr újranő. Meg aztán eleve: ki akar makkegészségesen meghalni? A lélek az, aminek a gyógyulásához – ha van rá esély egyáltalán – sokkal-sokkal több idő kell. És ez az, ami nekem már nincs. A legzavaróbb az egészben, ezen gondolkodom már legalább egy hete, hogy még mindig nem tudtam eldönteni, hogy végül is sajnálom-e, hogy meghalok, vagy sem. Fura dolog ez az életösztön vagy mi. Nagyon sokáig azt hittem, hogy nekem egyáltalán nincs is lelkem. Mások is ezt hitték, és ez nagyon kényelmes pozíciót adott a mindennapokban. Sosem gondolkodtam azon, mi lesz, ha másnap már nem élek, mert úgy éltem az életem, hogy ez belefért. Majdnem minden napomról ki merem jelenteni utólag, hogy ha az lett volna az utolsó, nem lett volna bennem megbánás. És most itt van ez a... nem tudom megfogalmazni; hiányérzet? Keserűség? Ragaszkodás? De mihez próbálok ragaszkodni voltaképpen?

Na, mindegy, bármi is ez, nem tesz boldoggá.

Talán az a baj, hogy túl sok időm van felkészülni. Abban a „szakmában”, amit én választottam, vagy ami engem választott, nem élünk sokáig, ezzel mindenki elszámol már az elején. Lehet egyetlen golyó, ami véget vet neki, bár hozzáteszem, keveseknek adatik meg ilyen romantikus vég – Magyarország azért nem a vadnyugat, kispálya ez kisemberekkel, még ha mindenki kurva keményen adja is elő magát. Sokkal jellemzőbb, hogy rommá alkoholizálva egy légzsák és egy kormányoszlop halálos dzsungeléből vágják ki bután kifacsarodott tagokkal heverő testünket. És abban nincs semmi hősies. De bárhogy is végezzük, általában hamar vége van. A legtöbb barátom a halála előtti percben még nem tudta, hogy az az utolsó. Még ha úgynevezett – ez a média kedvence, csak azért használom – „leszámolásról” is van szó, az sem szokott hosszú haláltusával járni idehaza. A szlovákok és a balkániak általában robbantanak, ott ugye adott az instant vég, a magyarok meg inkább lőfegyverpártiak, de legtöbbször abból is csak annyit látsz, hogy eléd vág egy kocsi, és máris repülnek a golyók. Ott nincs lepereg az életed filmje-szitu, csak a menekülésre koncentrálsz, aztán, ha béna vagy, vagy egyszerűen csak nincs szerencséd, akkor hirtelen sötét lesz és kész. Talán T. Sanyi barátom lehetett még ilyen helyzetben, mint amilyenben én vagyok most; ő Kecelen olajozott, és állítólag két napig tartották egy közeli tanyán, mielőtt lelőtték. A gyilkosainak viszont megintcsak nem volt szükségük jegyre életük filmjéhez, nekik is gyors búcsújuk volt. „Véletlenül” ott voltam.

Ja, képzeljétek, már volt tárgyalásom is. Vicces volt. Öten ültünk a helyiségben, és ebből csak egy ember nem akarta az azonnali halálomat: én. Úgyhogy a többség győzött. Ez múlt csütörtökön volt, ekkor vált hivatalossá, hogy ki fognak végezni. Azóta pedig csak várok.

Faszom, annyira nyomorult, és egyben annyira végtelenül röhejes ez az egész. Tegnap este legalábbis már tényleg röhögtem kínomban, amikor megfogalmaztam magamban azt a kérdést, hogy vajon miért háborog a lelkem. Értitek? Ezt, én: „a lelkem”. Meg „háborog”. Juj, de gáz vagyok, sebaj, tudom is magamról. És szerencsére már nem tart sokáig.

Harminchat vagyok. És nem tudom, mit csinálnék máshogy az életemben. Vagy inkább, hogy mit akarnék még csinálni az életben, ha nem végeznének ki. Pedig az a hülye és elűzhetetlen gondolat van a fejemben, hogy ha tudnám... ha lenne valami célom, akkor még visszafordíthatnám az egészet, akkor történne valami, izé, csoda, ami miatt nem halnék meg. De az egyetlen, amire gondolni tudok, csak annyi, hogy nem akarok meghalni, de azt már nem tudnám megmondani, hogy miért nem.

Felfogtam, hogy sohasem fogom már visszakapni a régi életemet. Minden, ami a múltban volt, ami időközben egy már soha be nem következő távoli jövővé vált, elveszett. Ideát pedig nincsen semmi értelmes – és mégse bírom feladni.

Annyira idegesítő, hogy elmondani nem tudom.

Szeretnék gyerekeket, mindig is szerettem volna. Szeretném őket olyanná nevelni, amilyen szerintem az élet – persze most ne gondoljátok, hogy arra az életre gondolok, amit én élek. Valami jobbá, de ennek kifejtésébe most nem megyek bele. Tulajdonképpen ez lett volna az egyetlen ok, ami miatt feladtam volna az eddigi életemet, viszont ebben az esetben azonnal megtettem volna. Biljanával nem lehetett gyerekünk, egyszer már volt terhes, még odahaza, Szerbiában. Elvetette és rossz orvost választott.

A lányomat, ha lett volna, Laurának hívták volna. Megtanítottam volna neki, hogy ha már felnőtt nő lesz, és adott esetben hisztizik, és a férfi, aki mellette van, megkérdezi tőle, hogy mi baja, soha ne válaszolja azt, hogy „semmi!”.

A fiam nevébe hagytam volna beleszólást az anyjának is. A fiamnak megtanítottam volna, hogy ha a nő, aki mellette van, hisztizik, és a „mi bajod” kérdésre azt válaszolja, „semmi”, akkor onnantól nyugodtan tegyen úgy, mintha semmi baja sem lenne.

Mindkettőnek megtanítottam volna, hogy beszéljenek helyesen magyarul, és tiszteljék az anyjukat. Na jó, meg engem is. Hogy legyenek kemények, és soha, soha egy percig ne higgyék el, hogy nem képesek bármire. Hogy meg tudjanak bocsátani másoknak – még úgy is, hogy ez rám sosem volt jellemző. Hogy legyenek jobbak, mint én.

Hogy mindennap tegyenek valami olyasmit, amitől félnek. Ha nem félsz, az azt jelenti, hogy abban a helyzetben már voltál korábban; azért nem félsz, mert ismered. De ebből a helyzetből nem is tanulhatsz semmi újat. Ha ezt a helyzetet korábban már megoldottad, nem fejlődhetsz általa, ezért inkább csinálj valami ismeretlent. Valami olyat, amitől félsz. De arra is megtanítanám őket, hogy eközben soha ne gondolják, hogy nem érnek fel a feladathoz. Az ismeretlentől való félelem és a kétség nem ugyanazok – a kétség vereség. A félelem üzemanyag.

Vajon én most félek?
Félek hát...

Félek, hogy semmi értelme nem volt az egésznek, hogy céltalanul éltem.

2001 szeptemberében sajnáltam, hogy már sohasem fogok a World Trade Center tetején állni, pedig Tibi alias Tyson mutatott egy fotót, amin a tetőkorlátnál állnak Marikával, és akkor elhatároztam, hogy ide én is elmegyek. Nem mentem. Tavaly októberben ehhez a listához hozzáírhattam egy rakás helyet, ahová még el akartam menni, és nem tettem. Komárom-Esztergom megye nevezetességeinek kivételével gyakorlatilag az egész világot.

Szeretném Judynak elmondani, hogy nem mondtam neki igazat akkor este. Szerintem is lehetett volna köztünk valami normális. Sajnálom, hogy amíg vele voltam, szerepet játszottam. El kellett volna mondanom neki, hogy nem csak az az ín tetszik benne a combja belső oldalán, ami szeretkezés közben olyan étvágygerjesztően megfeszül, hanem tetszik még benne egy csomó minden. Tetszik, ahogy le tud csillapítani, és tetszik, ahogy a nevemet mondja. Tetszik az, amilyennek ő látott engem – talán egyedüliként a világon.

És még szerettem volna egyszer az életben egy óceánjárón átkelni az Atlanti-óceánon. Csak azért, hogy megnézzem a csillagokat egy olyan helyről, amelytől az első mesterséges fényforrás négyezer kilométerre van. Nos, ezt sem fogom már megtenni. Még ha közelgő halálom tényét ugyan el is hanyagolnám, már csak azért sem fogom megtenni, mert az amúgy elérhető élettartamom alatt ebben a jelenben már senki nem épít majd ilyen óceánjáró hajót.

Szóval, megint rá kellett jönnöm, hogy ezen dolgok jelentős része nem is azáltal hiúsul meg, hogy Búbánatvölgyben rendőrök vártak, és hogy most egy ablaktalan cellában ülök a kivégzésemre várva. Ha a lehetőségeket tekintjük, sokkal jobban meghaltam már az átkerüléskor, mint amennyire meghalhatok napokon belül. „Átkerülés”, micsoda kibaszott hülye kifejezés. Legyen inkább „kitörlődés”, vagy „élőhalottá válás”. Mert azzá vált, mind a sok százezer ember, aki átkerült. Egyszerűen kitörlődtünk a történelemből. És semmi öröm nem vár itt senkit – mert mi lehetne az öröm? Hogy ma nem evett meg egy farkas, vagy hogy ma különösen finomra sikerült a hideg zabkása csipetnyi sóval? Tényleg, akik hisznek Istenben, honnan tudják, hogy nem csak egyszerűen meghaltunk, és ez itt nem más, mint a Pokol? Lehet, hogy külsőre hasonlít KE megyére, de azért ez is van olyan jó magyarázat, mint az, hogy visszazuhantunk az ókorba. Csak azt nem tudom, ha így van, mire gondoltak azon emberek tömegei, akik az átkerülés óta már öngyilkosok lettek... Ha a Pokolban öngyilkos leszel, vajon hová kerülsz?

Amikor ezen gondolkodom, megnyugszom, ilyenkor a halálommal kapcsolatban megfogalmazott fenti kérdés mindig a „nem sajnálom” oldalra billen.

Nem érzem magam felkészültnek, egy kicsit sem. De azért igyekszem felkészülni. Tegnap megírtam a saját dzsiszei-emet. A dzsiszei a japán haiku egyik fajtája, kötött szerkezete megegyezik a haiku háromsoros, 5-7-5 szótagos formájával, de a témája nem a természet, hanem a halál pillanatában megfogalmazott búcsú. Állítólag az ősi szamurájok is megírták a szeppuku előtt a saját dzsiszei-üket.

Az enyém így hangzik:

Végül elhagyott,
s bent, mint a téli fagyok,
kong, ami vagyok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr22885599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.01.18. 17:46:56

Akárhogy is alakul a jövő, ez nagyon szép volt! Elismerésem!

Dirky 2009.01.18. 17:51:18

Végig remek poszt, a lezáró(?) dzsiszei pedig felteszi rá a koronát.

rgranc 2009.01.18. 18:15:49

Hát, majdnem megsajnáltam a végére. De inkább mégse.
:)

Szakyster 2009.01.18. 19:23:45

Én azért drukkolok T1-nek. Majd küldök neki reszelős tortát, meg pisztolyos kenyeret.

Dirky 2009.01.18. 19:29:39

Azért ne feledjük, hogy a halállal való megbékélés mértéke arányos a védőőrizet erősségével.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.18. 20:15:11

Elnézést a szavazás titkosírásáért, nyomozzuk, hogy mi lehet az oka (valószínűleg az Átkerüléshez van köze), de szavazás után előjönnek rendesen a kérdések, persze akkor már késő. :)
A részemről Free T1ger. :)

Panzer 2009.01.18. 20:40:53

En a magam reszerol valami "Piszkos tizenketto" jelleg valtozatnak orulnek. Nyilvan van meg par jomadar, aki az atkerules ota rossz fat tett a tuzre - ellenseg van boven, feladat is, ovek az esely...


Udv,
Panzer

Szakyster 2009.01.18. 20:42:22

Szerintem meg frenky fog felbőszült anyat1grisként berontani.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.18. 20:50:48

Bele se merek gondolni, hogy frenky hogyan hatástalanítja az őrséget. :) De azért már tervezem a 18+-os karikát.

T1GRIS 2009.01.18. 20:52:34

Na, csak címszavasan, mert kezdődik az NFL: - köszönöm a kommenteket! - a szavazás szs partizánakciója, én a leghatározottabb mértékben nem vállalok érte felelőséget! :D - ha valaki sejti, mi lehet a karakterek nyavajája, légyszi, írja meg neki!
Tenkjú!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.18. 21:01:43

a karakternyavaja az a kódolás miatt van. a tűzróka alatt átváltok közép-európaira, akkor a poszt tele van ákombákomokkal, de a szavazás tökéletes. és vica versa.

Dirky 2009.01.18. 21:13:45

Aztán ki ne derüljön, hogy T1gris magára tetováltatta az Átkerült területek kódolt térképét és egy kelta pedofíllel együtt furfangos terve van a szökésre.

T1GRIS 2009.01.18. 22:53:38

OFF: Ááá, bazmeg, ezt nem hiszem el...
Szs, légyszi töröld a szavazást, és inkább most azonnal lőjenek fejbe. :-x A nagyszünetben 24-6-ra vezet a Cardinals, és olyan béna az Eagles védelme, mint egy tök. Számomra itt már nem terem babér.
(Hogy a picsába lehet Fitzgeraldnak 3 touchdown passzt adni???)
Fuck-fuck-fuck! ON.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.18. 23:38:50

Fejlövés nem hiszem, hogy járna neked, azt hadbíróság ad és külön kegynek számít. :)

Angyali 2009.01.19. 01:30:42

Az a gond, hogy a blog.hu utf-8-ban van kódolva, a szavazo.net, ahonnan pedig a szavazó modul be lett illesztve, más kódolású. Így egy az egyben bemásolva a scriptet, nem fog működni. Egy megoldás van, ha iframbe teszed a scriptet, mert akkor azt az oldalon belül külön kezeli és nem fog összeveszni a két kódolás.:)

T1GRIS 2009.01.19. 02:02:15

Ez nagyon frappáns ötlet volt! Ki is próbáltam, de úgy látszik, ez a béna blogmotor egyáltalán nem jelenít meg semmilyen tartalmat iframe-ben. :(

Angyali 2009.01.19. 02:33:23

Akkor nincs több ötletem. Én már ott feladtam a blog.hu komolyabb használatának lehetőségét, amikor néhány nyamvadt képet nem lehetett vele normálisan beilleszteni.:)

monu 2009.01.19. 09:25:11

Én azt nem értem h egy óceánjáron hogyan nincs mesterséges fény?
Másfelől, sose volt ilyen jó esélye arra, hogy fényszennyezés nélkül nézze a csillagokat, és ehhez messze nem kell 4000 km-t mennie.

bz249 2009.01.19. 09:36:32

Amúgy ez a puccs, izé forradalmi helyzet esélyt kínál Tigrisnek is... azt hiszem a Bastille-ból is leginkább gyilkosokat meg pénzhamisítókat szabadítottak ki.

Bár hiretelen nem tudom elképzelni, hogy a nép miért tartaná Tigrist az elnyomó MVB ártatlan áldozatának, de bármi megeshet. :D

Könnyű Karma (törölt) 2009.01.19. 10:48:54

Szeritnem Judy fog mentőakciót indítani, lestoppol az úton egy fő-fővezértábornokőrezredest, beül a kocsijába, majd mikor félreállnak az út mentén, leüti, levágja a saját haját, műbajuszt ragaszt, amit még az átkerülés előtt lopott egy színház öltözőjéből, elszedi a ficzkó ruháját, beöltözik, és elmegy a börtönbe, ahol természetesen első szóra kiadják neki a foglyot, mert hiszen ki merne ellenkezni egy nyolvanháromcsillagos fő-fő katonával.

T1GRIS 2009.01.19. 11:43:06

Az őrök csak akkor fognak egy pillanatra gyanút, amikor a fővezértábornokőrezredes nem bír uralkodni magán, és üdvözlésképpen hosszan lesmárolja a fogvatartottat. De hát ki merne ellenkezni... :D

T1GRIS 2009.01.19. 11:50:14

monu, olvastad a blogot az előző évadban? Itt: omagyar.blog.hu/2008/12/06/hazateres_10 egyszer már rácsodálkozott Tigris, hogy közvilágítás nélkül soha nem látott szépségükben látja a csillagokat, tehát, most már nem kéne ehhez hajóznia, most csak számba vette, hogy lám, ezt sem tette meg életében, és már nem is fogja.

(Amúgy csak kimész a tat végébe vagy az orrba, és az a néhány lámpa már nem is annyira zavaró, mivel nincs a környező négyzetkilométereken még sok százezer másik fényforrás.;)

T1GRIS 2009.01.19. 11:56:29

Néztem a szavazás eredményét, és örültem. Tigrist sikerült igazi megosztó személyiséggé formálni. Ugyanannyian akarják felakasztatni, mint megmenteni. :))

Aloha 2009.01.19. 12:31:11

Tessék T1grist gátlástalanul felhasználni a másik (harmadik?) oldal prominens személyeinek levadászására! A top3 "átkerült" egyike, kár lenne érte.

Angyali 2009.01.19. 12:50:04

Tigriském, rossz vagy matekból.:) A 4 kérdésből 3 azt mondja, hogy menekülj meg, így az azokra adott szavazatokat össze kell adni.:) 24/11.:P

Dirky 2009.01.19. 13:04:21

Hmm, valóban ilyenkor szokott megérkezni egy öltönyös pasas valami ellenállhatatlan ajánlattal, hogy lenne munka...

T1GRIS 2009.01.19. 13:06:52

Ööö, tényleg rossz vagyok matekból. :) Az egyetlen, amit ki tudok számolni, hogy x millió uzsorakölcsönnek mennyi a heti kamata, de van, hogy azt is fölészámolom. :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.19. 19:42:47

ez nagyon jó volt:)) én is valami "piszkos tizenkettő" dologra gondoltam az olvasás közben. de ez most már közhelyes lett, így valami eredetibbet kell kitalálni...:))

@T1GRIS: GO CARDINALS! :)) a pintyek lezúzzák a kohászokat is...!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.19. 20:14:56

akkor már legyen primszám, piszkos kilenc:))

Szakyster 2009.01.19. 22:07:59

T1grisnek márpedig meg kell halnia! (de ez nem zárja ki, hogy szedjen némi védelmi pénzt, innnen onnan)
Amúgy én nem örülnék, ha T1-et megpróbálnák bezupálni, és mindössze némi gyilkológép lenne belőle.

bz249 2009.01.19. 23:42:32

Aki Tigrist megpróbálja bezupálni, az szimplán hülye. Tigris az első küldetés helyett oda megy ahova akar, és nem tudnak semmit tenni ellene, mert nem hinném:

- megtalálnák modern technika nélkül
- van kiadatási egyezményünk a keltákkal

Niadal Ranien 2009.01.20. 00:56:41

Hello,

Én is arra szavaztam, hogy jól jöhet még ilyen nehéz időkben egy harcedzett ember. Esetleg amolyan idegenlégió módjára felmenthetnék ha beáll az "Önkéntesek" közé.

Bombadil Toma, remélem, csak vicceltél, amikor a kilencet prímszámnak írtad, mert majdnem falba haraptam XD. (Gy.k.: prímszám semmivel sem osztható magán és az 1-en kívül.)De ezen a vonalon maradva, lehetne prím szám... "heten mint a gonoszok" XD.

Üdv: N.Ranien

T1GRIS 2009.01.20. 13:44:47

Update: Némi szerkesztőségi egyeztetés után, valamint a magánélet egyelőre szerencsés alakulásának köszönhetően, no és persze leges-leginkább a hatalmas olvasói nyomás hatására :D (csak bejött szsnek ez a szavazósdi ;), úgy alakul a dolog, hogy - tada.wav - Tigrist nem végzik ki! (Most. Még.) Ezt csak azért írom, hogy a következő postot már ne azzal a gyötrő kétséggel várjátok, hogy "na, vajh megölik-e vagy sem", hanem azzal, hogy "hát ebből vajon hogy jön ki". :)
Hamarosan kiderül.

Angyali 2009.01.20. 17:44:39

@T1GRIS: Én ezt nem írtam volna meg.:P

T1GRIS 2009.01.20. 18:23:30

Csak informatívabb így egy kicsit, mint "a szavazást ezennel lezárom", nem? ;))

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.20. 19:31:45

Á, csak megijedt, hogy átveszik a vezetést az akasztáspártiak és gyorsan eredményt hirdetett. :)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.01.20. 21:18:13

Vagy csak nem akar az én sorsomra jutni.:) Mert én ugye mindig csak szellőztetek dolgokat:P

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.20. 21:45:24

@Niadal Ranien: :DDD a kilenc tényleg nem prímszám. abban a pillanatban, mikor rákattintottam a küldés gombra, már tudtam, hogy elírtam, de gondoltam, hátha nem veszik észre:))) ott a pont!

t1gris ne csigázz, minnél előbb kerüljön fel a folyatatás...:))

bz249 2009.01.20. 22:11:42

@Bombadil Toma: látszik, hogy nem vagy fizikus... ugyanis minden egytől külön páratlan szám prímszám.böző

Bizonyítás

3 prímszám
5 prímszám
7 prímszám
9 mérési hiba
11 prímszám
...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.21. 11:33:31

@bz249: tényleg nem vagyok fizikus, de én anno azt tanultam,, hogy azok a prímszámok, melyek csak egyel, és önmagukkal oszthatóak, kivéve az egyes. :)
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 27...

Dirky 2009.01.21. 11:47:59

@Bombadil Toma: Ugyan már. Minden posztmodern bölcsész tudja, hogy prímszámnak tekintünk bármit, amit egy szabadon választott értelmező közösség az általa felállított formális vagy informális konszenzusos definíció alapján kommunikációs kontextusokban prímszámként fogad el. Bármely más meghatározás kulturális imperializmus.

T1GRIS 2009.01.21. 12:42:11

Mi a faszom az a prímszám? :)))

T1GRIS 2009.01.21. 12:45:27

szs: "Á, csak megijedt, hogy átveszik a vezetést az akasztáspártiak és gyorsan eredményt hirdetett. :)"

Rágalom! Azóta Angyali megtanított számolni, és beláttatta velem, hogy az akasztáspártiak, ha mind a négy lehetséges választ figyelembe vesszük, már végérvényesen alulmaradtak, így efféle manipuláció teljesen felesleges lett volna részemről. :)

bz249 2009.01.21. 12:54:08

@T1GRIS: meg akármikor IP-t válthatsz és szavazhatsz a saját megmentésedre ;)

(ha kell egyáltalán az IP váltás a többszöri szavazáshoz)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.21. 13:06:29

Elméletileg kell, de ha lesz még szavazás (és ha máskor nem, a választásokkor lesz :) akkor másik szavazógépet keresek, mert ez nem bejövős. Bár ha átfogalmazom eszperentére a kérdéseket, nem lehet vele eset, mely jelen helyzethez vezetett. :)

T1GRIS 2009.01.21. 13:46:54

Ellenben kellemes perceket szerezne rengeteg embernek. :) (Nekem tetszene, mert nevetve ezerszer sebesebben telnek el percek.)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.21. 20:17:26

@T1GRIS: a prímszám az, amikor a túszaid közül le kell hogy lőjjél valakit, hogy egyforma csoportokra oszthasd őket:)))

T1GRIS 2009.01.21. 20:58:08

Végre valaki, aki érthetően magyaráz! :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.21. 21:29:27

Csak nem teljesen pontosan, mert ez nem minden prímszámra igaz. pl.2

T1GRIS 2009.01.21. 21:49:21

Bazmeg, okoska, ha a túszom lennél, téged lőnélek le elsőnek, hogy prímek legyünk! :)))

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.21. 22:06:47

Ö, már próbáltad, de nem lett jó vége. ;)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.01.22. 16:37:24

Szs még összeakadhatsz vele, ezt ne feledd:D

bz249 2009.01.23. 00:22:30

Szs rendkívül ravasz módon kiírta magát a történetből :)
süti beállítások módosítása