Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

A lét, a tudat, meg amiben vagyunk

2009.03.23. 21:37 | szs. | 9 komment

Címkék: iskola szs csentőfa 2évad

A vécén ülve szokás szerint el kellett töprengenem azon, hogy ment-e a könyvek által a világ elébb. A visszaköltözésünk után egy nappal az ülőke mellé készített doboz könyv kezdett aggasztó mértékben fogyni, s tekintve azt, hogy még ezeket a padlásra száműzött, soha nem olvasott ponyvákat és régi akrámiket is vérző szívvel készítettem be a vécépumpa mellé. Bele sem mertem gondolni, milyen lesz majd az, ha olyanokat kell sorra vennünk, amikhez valamennyire kötődtem, de legalábbis képes voltam őket valamikor elolvasni.

Félbehagytam az aranyárban megvett Headway Elementary Third Edition olvasmányát a kis szigeten élő fickóról, akinek annyi munkája van, hogy meg sem tudja számolni, majd kitéptem a lapot. Ez a vastag, színes papír messze nem ideális, de Eszter hallani sem akart a duplaöblítős módszerről, ha úgyis lemegy az adag víz, akkor először bidézünk egyet vele (vödörben), aztán leküldjük vele a csomagot. „Annyira mélyre még nem süllyedtünk”, jelentette ki dacosan. Pedig de. Az biztos, hogy a vödör előbb kerül sorra, mint a SF könyveim – bár azért párat azok közül is viszonylag könnyű szívvel beáldozok majd.

Gadornál rákérdeztem a papírgyártásra, de azt mondta, hogy még nem aktuális, ők is visszafogják a hivatalban a felhasználást, na meg foglaltak le elég sok készletet maguknak. Luca néni egyik nap felvilágosított, hogy ő régi függönyanyagot használ, amit utána kimos. Ezt vizuális típusként elképzeltem (bár semmivel sem rosszabb, mint a bidevödör), de még ez sem zaklatott fel annyira, mint az a pár mondat, amit Gador a pince rejtekében osztott meg velem. Ne menjek vissza a kelták közé, és sürgősen csináljam meg a fegyvervizsgát a faluban állomásozó katonáknál, majd ő szerez nekem pisztolyt is. Mikor rákérdeztem, hogy ez most mit akar jelenteni, csak annyit mondott, hogy nem mondhat semmit. De biztosnak tűnő információi vannak arról, hogy balhé lesz, és még nem tudja senki sem, hogy mekkora. Akkor pedig legyek a hátországban, a családom mellett. Nagyszerű, ennél jobb híreket már régen kaptam.

De aztán Gador lelépett, hogy tovább fontoskodjon, Piliscsabáról másnap felhívtak, hogy nagyon jó a leadott kelta anyagom, egy bizottság már dolgozik is azon, hogy egy alap kelta kifejezésgyűjtemény és egyfajta kezdetleges kurzusanyagot összeállítson, folyamatosan beépítve a terepen levők gyűjtéseit, majd a tananyag tesztelésében számítanak rám. És ennyi. Hivatalosan is visszakerültem a falu állományába – polgárőr virrasztások, közmunka, otthoni műszak. Március elején visszaköltöztünk a házunkba, aminek csak egyik szobáját lakták le az áttelelő katonák, annyira nem is vészesen. A szomszéd segítségével kialakítottunk rendes fatárolókat, majd az összes szabad órámat azzal töltöttem, hogy fát toltam haza biciklin, talicskán, kézikocsin, ez utóbbivel Adó bá' szánt meg, mikor megunta a nagypapától ránk marad talicska nyikorgását. A Magos hegy irtásain elég sok ág és gally maradt szétszórva a hirtelen jött havazás miatt, most meg már senkinek sem kellettek, mert feltöltöttük a készleteket a faluban, mi is apósoméknál. A következő télre már rendesen felkészülünk, nem akartam megint máshoz költözni és azt kockáztatni, hogy közben meg elvegyék a házamat. A legjobb rész a pakolás volt, miközben próbáltam a behordott fát a lehető leghelytakarékosabban elhelyezni, végre egy kis észmunka – és amikor szebb volt az idő, Zsombort is kihoztam, már nagyon ügyesen mászkálgat, sima terepen el sem esik, és nagy élvezettel nézi, ahogy dolgozom. A lehullott kéregdarabokat pedig mérnöki precizitással erőlteti be a nekik megfelelő résekbe, úgyhogy szerencsére a munkától se fél.

Ami igazából lenyűgözött, az a faluban kialakult közösség volt. Persze ez nem az alatt ugrott elő a semmiből, míg én kint dideregtem az erdőben, de az, hogy egy időre kiszakadtam belőle, még jobban előhozta a kontúrjait. Az Átkerülés előtt Csentőfa alig volt több a számomra egy alvófalunál, máshol dolgoztam, máshol voltak a barátaim (főleg neten keresztül), máshova jártunk szórakozni, a közvetlen szomszédaimat sem ismertem mind. Most nem tudok úgy végigmenni az utcán, hogy legalább háromszor ne álljak le valakivel pár szót váltani, sőt, nem lehet úgy végigmenni az utcán, hogy ne tudnám minden szembejövőnek a nevét és még pár egyéb dolgot róla – pedig Luca néni hírhálózatához elég érintőlegesen kapcsolódom csupán. Igazából tiszta idill lenne az egész, még víz meg áram is akad, van, hogy naponta többször is, csak az ennivaló tűnik egyre kevesebbnek. Apósom a hét végére be is ütemezte a disznóvágást, nem akarja, hogy a takarmány mind elfogyjon, és még elég hideg az idő ahhoz, hogy ne kelljen rohamtempóban dolgozni. Sót sikerült eleget összekaparni, meg lesz füstölés ezerrel, na meg jó kis bélmosás, az finom lesz. (Egyik első disznóvágásos emlékem valahonnan a távoli jövőből, kiskölökként állok a nagymamával a kert végében és kancsóval öntöm a langyos vizet a nagymama kezében tartott bélbe, hogy kimossa belőle a kakit. Utána évekig csodálkozott az egész család, hogy mindent megettem a disznóból a hurka és a kolbász kivételével.)

Azért Gadort sem felejtettem el teljesen, egyik nap lementem a Rathausba, hogy beszéljek a falut őrző szakasz parancsnokával a fegyvervizsgáról. Kissé húzta a száját, de végül megbeszéltünk egy időpontot, amikor elkezdhetem az egyszerűsített oktatást. A faluban elég sok mindenkit átrugdaltak már rajta, igazából jóval több személyt is, mint amennyinek fegyvert tudnak (meg akarnak) adni a kezébe, nem hiányoztam a lista végéről. De ártani nem árt, ha meg Gador tényleg lejmol valamit... Csak jobb, mint a már felavatott és azóta is kellemetlen álmaim központi motívumát képező szurony meg az inkább játékszernek minősülő nyílpisztoly, amit a fejem fölé vert szögre akasztva tartott éjszakánként.

Béla úr is elkapott, ha már arra jártam. Hozzám hasonló gyüttmaradt ő is a faluban, népszerűségét a suli tanári karának leépítésével alapozta meg, aztán csinált még pár furcsa dolgot, de ma nagyobb ember, mint valaha. Gador is emlegette, a tanügy erős embere, vagy ilyesmi jelzőt aggatott rá. Közelről egy alacsony, nem is olyan daliás, bizonytalan tekintetű fickó, de persze soha sem lehet tudni. Megkért, hogy majd nézzek be hozzá a suliba, aztán meg kiderült, hogy szeretné, ha okosítanám az újra négy fal közé terelt kölköket egy kicsit a keltákról. Először megijedtem, hogy azt akarja, hogy keltára tanítsam őket, arra nem lettem volna hajlandó, hogy egy ilyen nehéz és igazából épp csak kívülről kapizsgált nyelvet tanítsak egy rakat motiválatlan egyénnek. De aztán letisztáztuk, hogy a keltákról, mint emberekről kellene beszélnem, mesélnem, mutogatnom cuccokat, amit akarok. Hogy kicsit valósabb képük legyen róluk, meg ilyesmi. Ebben már hamar megállapodtunk, bár hazafelé menet elgondolkoztam azon, hogy kell-e ez nekem. Amikor még a gimiben húztam az igát, nem volt gondom a tanítással, legalábbis én úgy éreztem, de onnan már többszörösen kiszakadtam és őszintén szólva annyira nem is hiányzott. De végül is, ezek is csak gyerekek, nem lesz itt gond. Még az is lehet, hogy én is jól fogom érezni magam.

Ha túl leszek rajta, akkor meg szinte biztosan.  

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr31021183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harkaly 2009.03.24. 00:52:15

Amikor még a gimiben húztam az igát, nem volt gondom a tanítással, legalábbis én úgy éreztem, de onnan már többszörösen kiszakadtam és őszintén szólva annyira nem is hiányzott. De végül is, ezek is csak gyerekek, nem lesz itt gond.

Dehogynem!!!

Jok ezek az irasok a falurol, (ugyis ennek indult a dolog), megvan a maguk hangulata...
Plane most, hogy T1gris megint kihuzza a gyufat, Tri megint sotet ugyekbe keveredik, Gherry meg haboruba.

ES mindenki nagyon varja, hogy mi lesz a beigert balhe...

MIKOR JELENIK MEG A KONYV???

Gumzi 2009.03.24. 14:45:32

@Harkaly: "MIKOR JELENIK MEG A KONYV??? "

Ennyire sürgős? Neked is elfogyott a papírod? :D

Gador elejtett "balhé lesz" megjegyése csak nem Brennus-t vetíti előre? Akkor meg csak tud valamit az óungarische army...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.24. 15:24:01

az a szikrit szörvisz, ami ilyenkor tud valamit, nem a zarmi...

Persze hogy kinek van szikrit szörviszje, meg esetleg már most ügynökei odaát... az volna a szép, ha néhány missziós csuhás szállítaná az infót a Kősziklának, az meg a saját verzióját adná tovább mindenki szeretett vezérének, aki erre a választások helyett inkább háborút csinálna egy olyan ellenség ellen, akinek a haditervét az ómagyarok TOP1-ében lévő bölcs ész alapozza meg két kelta eskü (kiszívom a vérdet! :) ) között, alapozva hatalmas számítógépes stratéga tapasztalatára...

:)

"Neked is elfogyott a papírod?" - A hónap beszólása! :)

Harkaly 2009.03.24. 15:48:00

@Gumzi: Papir meg van, meg olvasnivalo is akad. De azert varom.
Az meg fura lenne, ha tenyleg tudnanak a keszulodo kelta invaziorol... Vagy Gherry tudtan kivul kettos ugynok? Nem csak elf, de skizofren is :-)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.03.24. 17:57:57

A könyv tördelés alatt van, megjelenés időpontja még kétséges, de biztos nem lesz olyan hamar, ameddig egy egészséges ember vissza tudja tartani. ;) (Tényleg jó beszólás volt, ritkán nevetek fel képernyő előtt ülve, de most megtörtént.)
Viszont elszántak vagyunk egy alaposan kibővített második évad megjelentetésére is, amiben bőven lesz plusz anyag, pl. Sanyi a hegyen részekkel, talán Angyali titkos naplója is (elő/bele)kerül, na meg Cs. Németh Béla hihetetlen kalandjai az alföldi rónaságon, mielőtt ő lett volna az aktuális tornatanár. Meg ilyesmik. ELőbb legyünk túl az elsőn, persze. :)

Szakyster 2009.03.24. 23:38:17

Kis képregény-füzetek nem jelennek meg? mPlusz egyéb cscsbecsék: Ómagyaros kulcstartó, ómagyaros kulacs, ómagyaros tűzgyujtókészség (télleg, most a népek mivel gyújtanak szüzet?) Ómagyaros hányás, meg mozdonyfüst.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.03.25. 08:40:10

Egy fröccsöntővel már tárgyalunk a hányásfoltokról, úgy tervezzük, hogy életnagyságú, falra is felakasztható termék lesz, méghozzá egész kollekció, Vinitoré, Tigrisé, Gheryé, Trié, stb, külön megrendelésre kérhető szs-é is, bár az alapos felárral, mert ő ugyebár nem tett ilyet, mint az köztudott. ;) Aki viszont mindet összegyűjti, annak valami plusz, stílusos ajándékot is adunk.

bz249 2009.03.25. 09:30:34

Pár kérdés:

- könyv: és nincsenek olyan bátor hekkerek, akik megszerzik a könyv nyomtatás előtti változatát? Igaz a .pdf nem olyan jól használható a 00 helyiségben, de azért mégis ;)

- Angyali: vele mi van? tagja még a szerzői csapatnak?

- intelligens szervíz: azért, ha Albert dandinak a keltáknál vannak kémei, akkor ne mondja nekem senki, hogy a puccsról nem tudott... viszont ebben a helyzetben azt hiszem durva hangvételű választási kampány lesz és a végén T.Nép egy pohár vizet (egy D-20-as tarackot meg pláne) is megválaszt polgármesternek, ha a dandi támogatását élvezi

Gumzi 2009.03.25. 21:30:26

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: nem igazán szikrit szörvízre gondoltam, vagy beépített ügynökökre, de Geri egy régi posztjában mintha sárkányrepülőt említett volna, amely a minden bizonnyal létező csapatmozgás megfigyelésére tökéletesen alkalmas...
süti beállítások módosítása