Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Szolgálati közlemény

2009.06.02. 21:29 | szs. | 78 komment

Címkék: nemfikció

Kicsit szabdaljuk a blogot, ezért időnként furcsa jelenségeket lehet majd tapasztalni az éjszaka folyamán. Az okozott esztétikai károkért előre is elnézést kérünk. Reméljük szebbek leszünk, ha nem, akkor legalább megújultunk. :)

Addig is két kis hír:

Elindult a Goldenblog 2009 verseny, amiről itt lehet olvasni. Feltett szándékunk indulni rajta, de ha esetleg akad olvasó, aki szintén úgy látja, hogy van ott keresnivalónk, akkor a jobb felső sarokban, a "Nevezés" részben ejthet pár linket az érdekünkben - már csak azért is, mert így bekerülhet akár az egyik zsűribe is, az meg ha nem is egy dandártábornoki rang, de azért királyság. (Úgy tűnik, a "Kulturális blogok" lesz a nekünk való kategória.)

A másik pedig egy kis előzetes a megcsúnyult megújult blogból: az első évad olvasási sorrendbe rakva. Ehhez lesz majd rendes link a főoldalról is meg minden, csak addig, ha valakinek van észrevétele, azt örömmel fogadjuk, mint a kommenteket általában.

Most pedig heggesztünk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr451160145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 09:53:09

Az új bőr tesztváltozata, még lesz rajta mit ügyködni, de pár véleménynek, meglátásnak, ötletnek örülnék addig is, hogy merre tovább, vagy mennyire gáz ez, ami összejött. (A szövegigazításokkal is küzdök egyelőre.)

drazsé 2009.06.03. 10:03:05

a psotoknál a továb gombok alá hegeszd be valahogy a hozzászólások (és azok száma) opciót is légy szives, oldalsávból nem az igazi kivadászni hol tart azeszmecsere


a hátér szerintem gáz....

drazsé 2009.06.03. 10:03:56

viszont kereshetőbbek az anyagok és elég szépen vannak kereszthivatkozva, lehet "múltat" olvasgatni hevenyen :)

csak hogy pozitív is legyen :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:08:53

A hozzászólások fent vannak a poszt elején, rakjak alá is valahogy? A háttér az erdős háttér vagy a blogfejléc háttere? (mármint ami gáz)

drazsé 2009.06.03. 10:13:36

aha, oké, én vagyok a vak, meg megszokásból kerestem... mostmár figyelek

a zöld erdős háttérre gondolok egyébként, a fejléc az nagyon ötletes meg minden

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:15:40

A fejléc a könyv borítójáról van. :) (Azért lett volna gáz, ha gáz...)
A háttér hogyan lenne jobb? Szinte teljesen fehér, mint volt a kifakított Kárpát-medencés domborzattal, vagy élesebb, vagy egyéb ötlet?

drazsé 2009.06.03. 10:21:59

nemtom, iylen szempontból jó a zöld erdő, csak a minősége - legalábbis nálam - nagyon gyatra

iszonyat pixeles

az a baj, hogy a kifakított kárpátmedencésre már nem is emlékszem :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:24:31

Ha tudnád mit dolgoztam vele, hogy ilyen kifakított pixeles legyen... :) Ezek szerint jobb lenne normál, fényképszerű minőségben?

Szakyster 2009.06.03. 10:27:07

A fejlec valami mesés, hihetetlenül jó kép. De ez a fix, nem görgő háttér borzasztó... Alapdologog, hogy háttér legyen egyszerű, apró pattern, és ha nem muszáj, ne legyen fix... Pedig a többi elég kellemes lenne amúgy.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:29:04

Kösz, intézkedem - sajna kocawebszerkesztőként minden alapdolog új, de igyekszem gyorsan tanulni :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:33:17

Egyelőre leveszem a képet, aztán majd kitalálok valamit. Vagy kitaláltok valamit. ;)

Szakyster 2009.06.03. 10:33:35

Bocsi, nem akartam kioktató lenni :) Picit talán kritikusabb vagyok ebben, lévén a szakmám is a weboldalakhoz köt. De tényleg nem szerencsés háttérnek fényképet adni. Egy egyszerű, szemet kímélő textúra, semleges szinekkel, esetleg finom szinátmenettel, hogy a blog legyen a lényeg, és ne az, ami mögötte van:) A fejléc képét ki csinálta?

bz249 2009.06.03. 10:34:04

@szs.: melyik könyv borítójáról van? a blogkönyv vagy a regény?

Háttér: egy zöld tankot még bele kellene tenni az erdőbe, esetleg egy Tigrist RPG-vel :)

Ha elkészülnek a térképek azok a lexikonba kerülnek be vagy lesz külön gombjuk?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:35:40

Nem voltál kioktató, én kértem segítséget, véleményt.
A fejlécet T1gris öntötte végső formába, a térképeket én szabdaltam (illetve csak a kicsit), meg fényképeztem egymásra. A vér meg valami keltából lehet. :)
Esetleg ha van konkrét tipped a háttérre, azt megköszönném.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 10:36:45

@bz249: Blogkönyv. Regény még a spájzban sincs, bár elutasításokkal tele a padlás. :)

Szakyster 2009.06.03. 10:41:57

www.squidfingers.com/patterns/5/ itt a jobb alsó, picit megfakítva, és színben az oldalhoz igazítva. Persze látni kellene (sajna nem vagyok designer). De had ne mondjam, ez a homokszín egész jól mutat. Esetleg lehetne egy halvány kerete a középső blokknak is.

bz249 2009.06.03. 10:53:27

@szs.: szóval akkor a blogkönyvet venni kell, mint a cukrot és akkor lesz regény is?

Szakyster 2009.06.03. 10:56:24

Tényleg, mikor, hol, és mennyiért lesz blogkönyv? Mikor lehet majd dedikáltatni? Lehet rá kérni majd kelta vért? Esetleg lehet majd szuveníreket kérni? (egy szilánk tigris rpg-jéből, Ghery mp3-lejátszója)

T1GRIS 2009.06.03. 11:36:18

Szs, a középső hasábnak, ahol a postok vannak, lehet-e valamekkora margint, vagy inkább spacing-et adni, hogy a szöveg ne rohanjon ki a fehér terület széléig? Szerintem egy legalább 25 px-es behúzas mindkét oldalon jól állna neki.

A "gombok nyomkodni" szekció ikonjainak én nem adnék keretet, pláne nem default kéket. :) Szerintem egy "border=0"-val, vagy css-ben egy "decoration: none"-nal meg lehet oldani.

Jöjjenek azok az olvasói javaslatok! :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 11:51:51

Blogkönyvet venni, mint a cukrot, ez alap, persze. :) 2000 pénz környékén lesz és remélem, hogy hó közepére. Dedikáltatni Salgótarjánban, vagy más egyéb, még nem körvonalazódott helyeken, de Tátra szoktam menni tankolni, ha egy szerző dedikálása is elég. ;)

A szövegszélekkel küzdök, de egyelőre nem állok nyerésre. A "gombok nyomkodni"-nál nálam nincs keret egyik böngészőben sem, mivel nézed? De megnézem azt a css-t (újra).

drazsé 2009.06.03. 12:00:16

ok

mi az a blogkönyv?

nemröhög!

horwy 2009.06.03. 12:05:23

erőt egészséget!
grafikusi vélemények/javaslatok:
fejléc jó lett, de azért kicsit belenyúltam, ha nem baj, ha baj, akkor is minegy már :)
http://horwy.freeweb.hu/images/fejlec.png

a menü mögötti vérpacák olyan izék, nem is tudom, túl nagyok és nem is illenek szvsz a többi részéhez a blognak. esetleg ha a törzsnek lenne egy hasonlóan bordó bordere akkor talán.
ha mindenképp ragaszkodtok hozzá, nem kell a gombok közé az a nagy hely. maguk a pacák is jól elkülönítik egymástól a menüpontokat. a mouseover effect csak nálam ilyen furcsa? úgy értem a keretek lefolynak a kép aljára.
ne jpeg-be legyenek a menüs a képfájlok, hanem gif-ben. ott meg lehet oldani, hogy ne legyen fehér hátterük. ugyanez vonatkozik a zöld fűcsomós (?) részekre is. ezek is nagyok kicsit szerintem, de ha már ekkorák, növeljétek a bennük lévő szöveg betűméretén. így nagyon elveszik benne a szöveg.

kb ennyi. remélem nem másztam senkinek sem nagyon a lelkébe :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 12:08:03

Köszi, a fegyveres érdekes (a borítón is lesz majd), nem tudom, ha a közkívánatnak jobban tetzsik, lecseréljük.
A többi észrevételt is köszönjük, igyekszünk sorban végigmenni a problémás részeken.

drazsé 2009.06.03. 12:14:59

nem értek az iylesmihez, de azt mondanám, hogy eltalált a fegyveres fejléc. bár nem lenne jobb nem kilőtt lövedékeket, hanem pár teljes töltényt odapakolni?

horwy 2009.06.03. 12:29:07

@drazsé:
ezt dobta a gugli "bullets" szóra, aminek még a mérete is elfogadható volt :)

van még egy másik ötletem, de az gyökerekben más mint ami most van, meg kicsitt több melót is egényel.
kaja+kávé+cigi, főnök elmegy, aztán nekilátok annak is :)

T1GRIS 2009.06.03. 12:39:03

szs: IE alatt kék (default link-színű) a keret, Ffox alatt bordó, a telefonon Safari alatt meg nincs keret at all. Válassz! :))

horwy: Jó lett a fejléc (teljesen egy rugóra járt amúgy az agyunk, majd meglátod, amikor kijön a könyv), DE: 1. ha telenyomod a fejlécet grafikával, hová megy a blog címe? nem fog jól látszani. 2. túl hangsúlyosak a nagyméretű alakzatok, elvezetik a szemet, pedig itt a tartalom a lényeg, a fejléc csak egy fejléc, itt nem ugyanaz a funkciója, mint egy borítón. A fentiek miatt én szs verziójára szavazok.

Ha megszállt a kreativitás és elment a főnök, akkor viszont menüpont háttereket nagy örömmel fogadnánk szerintem! :))

T1GRIS 2009.06.03. 12:41:40

WARNING!!! Eltűnt az "utolsó kommentek" link a főoldalról! Követelem vissza! :)

bz249 2009.06.03. 12:42:30

@horwy:

tessék itt a google képkereső az alábbi kulcsszavakra

7.62x39
http://images.google.com/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:hu:official&channel=s&hl=hu&q=7.62x39&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

7.62x51 (NATO)
http://images.google.com/images?hl=hu&lr=&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:hu:official&hs=IFo&um=1&q=7.62x51&sa=N&start=20&ndsp=20

5.56x51 (NATO)

http://images.google.com/images?hl=hu&lr=&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:hu:official&hs=8Fo&um=1&q=5.56x51&sa=N&start=0&ndsp=20

12.7x99

images.google.com/images?hl=hu&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:hu:official&hs=uGo&q=12.7x99&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=w

drazsé 2009.06.03. 12:50:46

http://img.freebase.com/api/trans/image_thumb//guid/9202a8c04000641f8000000004cb25b4?maxheight=510&mode=fit&maxwidth=510

höhö :)

izé, horwy, te ó vagy ilyen grafikai munkákban? :)

térképek meg iylenek mennek? :)

(a szar melót mindíg le tudtam osztani, szurkoljatok :) )

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 12:58:15

Ja, egy ütős gombalap megmelengetné sokak szívét. :)

T1gris, nem tűnt el, csak Átkerült. :) Amúgy én látom, tehát nem tudok mit kezdeni egyelőre.
A keretet nyomozom, IE-t nem szeressük továbbra se. A Chrome alatt a legszebb.

T1GRIS 2009.06.03. 13:11:35

Ja, tényleg, az is van! :)
Megnéztem, tényleg szép, amúgy Safariban nagyjából pont ugyanolyan, mint Chrome-ben, talán mintha a postok szebben adnák ki magukat az utóbbiban.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 13:13:16

Nem tudok rájönni, hol vannak a keretek kódjai. Amiket írtál, azok alapból olyanok voltak. Egyéb tipp?

horwy 2009.06.03. 13:33:07

@drazsé:
jó vagyok e? passz. csak viszonyítás kérdése
ez a munkám, egy nyomdában vagyok grafikus/szerkesztő/digitális mondírozó
térkép? nem, nem vagyok hajlanó térképet szerkeszteni... :D

@bz249:
enkem ezek a számok akár cipőméretek is lehetnek, annyit értek a fegyverekhez, hogy a hangosabbik végét kell az ellenség felé fogni, mert az fáj :D

@T1GRIS:
méret: azért ekkora, h úgy tűnjön mindha az asztalon lévő téképre lenne odadobva.
a hangsúlyosság ennek a "mellékterméke"
most nézem, kicsit sötétek lettek a fegyverek. ápdételve a fentebb szereplő link, már itt linkelt töltényekkel, és még hely is van az "Ómagyarország" feliratnak.

kávécigi megvolt, főnök lelépett. lassan nekilátok.

drazsé 2009.06.03. 14:36:22

@horwy:

fene :(

nem lesz térkép, csak ha a firkálmányaimat bescannelem.. az meg nem biztos, hogy jó ötlet (

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.06.03. 15:56:58

Kíváncsian várjuk a szkennelt verziót is!:)

monu 2009.06.03. 15:58:20

Szerintem ez annyira borzalmas hogy ha ez így marad, én két évad hűséges végigolvasása után, abbahagyom. Fáj, sokkol, ideges leszek tőle. Egy órán át írtam egy építő kommentet, de elszállt, nem bírom beírni mégegyszer. Viszont nem értem miért nem használjátok valamelyik sablont, azokat hozzáértő emberek megtervezték, ok , nem egyedi, de nem bántó.

Nem bántásból de 2009-ben ezt bedobni mint az "új design", hát hogyismondjam.
Sértő az egész grafikustársadalomra nézve. /És a montírózó meg a htmles, meg a programozó az NEM grafikus./

Design:
websitedesignawards.com/index.php/category/css-gallery/

Suszter, kaptafa.

horwy 2009.06.03. 16:04:10

noh, megvagyok. vélemények, javaslatok, egyébb hozzáfűznivaló jöhet

fejléc másik verzió:
horwy.freeweb.hu/images/fejlec2.png

kicsit már gomb verzió:
horwy.freeweb.hu/images/papirgomb.gif

a vérespacás desing-ú gomb az istennek nem akar olyan lenni emilyet én akarok, szóval azon még majd dolgozom. vagy szép lesz, de akkor van háttér, vagy nincs háttér, de akkor meg pixeles.... argh...

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 16:40:52

monu, nyilván próbálunk jobbat, és egy szóval sem mondtam, hogy értek hozzá, ezért kértem véleményt meg egyebeket. Az, hogy sértő az összes grafikusra nézve, az nyilván vélemény, de sokat kezdeni nem tudok vele. A sablonokat meg használom, mert zéróról nem tudok ilyet felépíteni, de ha lecserélem a fejlécet, akkor az nem illik a többihez, stb. Majd javítgatjuk, amit tudunk. De csinálhatom fehér alapon fekete betűsre is, minden egyéb effekt nélkül, akkor maradok a kaptafánál. És a grafikusok is fellélegezhetnek. :)

horwy, a gombalapot kérhetném felirat nélkül?

horwy 2009.06.03. 16:59:56

@monu:
a grafikus társadalom részének érzem magam, engem nem sért. tény, van egy-két része, ami nem tetszik, de ezek miatt nem hordom le a sárga földig. tudom, hogy nem profik csinálják, akik ebből élnek. valószínű, hogy se te se én nem csinálnánk tökéletes munkadarabot egy esztergagépen, ha odaállítanak.


@szs.:
holnap reggel/délelőtt tudom küldeni. nyomdában van az anyag hozzá.

T1GRIS 2009.06.03. 18:25:10

Monu! Maradj még! :) Egyrészt mi is csiszolunk rajta, másrészt hátha a Te szemed is szokja valamelyest.

Szerintem ez a blog, akárhogyan is próbálná, nem tud sértő lenni a grafikustársadalomra, ugyanis ahhoz minimálisan két feltételnek kellene megfelelnie: 1. grafikusok készítsék 2. grafikusoknak szóljon. Mivel ezek egyike sem áll fenn esetünkben, a sértés kizárva. :)

Én mondjuk egy halovány fokkal közelebb érzem magam a fent említett grafikustársadalomhoz, mint szs vagy a szerzők zöme, jóllehet nem vagyok a része, de bevallom, nekem a régi dizájban egyenesen tetszettek szs esetlen, paint-szintű ikonjai, gombai, ajánlói és egyebei. Nekem nagyon passzolt a blog... ööö... mijéhez is? Nemt'om megfogalmazni, de durván ahhoz, hogy átkerültünk, van egy helyzet, ennyien vagyunk, oszt valamit ki kell hozni belőle. Na, valaki monnyon rá egy szót. :)
Szóval, az én szívemhez ez továbbra is zöld út, a jóisten mentsen meg minket attól, hogy valami csillivilli flesses übersablont húzzunk rá a blogra, ez így jó, bénán! :) Sikoltoztam például, amikor a zöld pacákat és a piros pacákat megláttam menüháttérként, de közben mosolyogtam is, mert ez így az autentüsssch.

A fentiekkel ellentmondva:
nagyon tetszik horwy új fejléce (az előző, második verzión még mindig soknak találtam a töltényt), kicsit olyan nekem, mintha lenne a blog, és mögötte a távolban a KÖNYV! :)
a papíros menüháttér meg még jobban tetszik!
De azért ne legyünk túl profik kinézetre, maradjunk amatőrök! :)

boibo 2009.06.03. 18:55:56

Most már megint/még mindig én vagyok a béna, vagy továbbra sincs kapcsolat gombotok?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 18:59:20

@boibo: Milyen kapcsolat gomb? Amire rákattintasz és feldob egy e-maitl, vagy...? (Mert csinálok paintben egyet bármikor, bár a mostani - hamarosan lekerülő - vérfoltos gombokat egyenesen a te kedvedért találtam ki. :) )

boibo 2009.06.03. 19:07:22

Ja?! AZ VÉR??? :)P
Egyébként: igen, valami olyasmire gondoltam. Rákattintok az egyik pacára, és már küldhetem is az üzeneteimet közvetlenül az átkerülteknek. Vagy csak nekem vannak ilyen vágyaim?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 19:22:39

Látod, már mindenhol patakvért látsz, csak ott nem, ahol tényleg van. :)
A gombot felirtam a listára, de először még a sokkhatást kell rendeznem.

Új fejléc fent van, papíros menüháttér is lesz, ha befut a szöveg nélküli gombalap. (Ez persze nem célzás, csak úgy mondom. :) )

horwy 2009.06.03. 19:40:39

felőlem célzás is lehetne, akkor is csak holnap kapsz papírgombot :D

horwy 2009.06.03. 19:53:37

szereljetek hozzászólás szerkesztő funkciót is!!4 légyszi.. :)

ehh most nézem, nem lett jó a kép. nem tűnik el rendesen a szélein.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 19:57:43

Szerintem a hozzászólás szerkesztéséhez a blog.hu stábjánál kell reklamálni.

A képet cserélem, ha lesz javított verzió (tippelek: holnap :) ), illetve nem-grafikusi agyammal azon agyalok, hogy a blog neve milyen betűszínnel legyen, ami illik ehhez a háttérhez és még látszik is rajta.

horwy 2009.06.03. 20:45:13

így van. holnap.
bordóra szavaznék, esetleg fehér stroke-kal.

noh visszavonultam, raid van

Niadal Ranien 2009.06.03. 22:16:58

Hello,

Szerintem egész jó kezd lenni az új design, egyedül egy dolog van ami iszonyat zavaró nekem: a hozzászólások összefolynak, de valami eszméletlen módon. Legalább valami elválasztó vonal lenne, vagy a kommentelők nevét tessék kiemelni (jobban) mondjuk vörösre festeni ha már vérfoltokhoz ragaszkodunk. Mert így -tűzróka alatt- a halovány zöld nevek önmagukban nem igazán választják el a szürke szövegeket. Ezen kívül egész pofás a dolog, bár a fejléc ókori katonájáról nekem azonnal egy hoplita ugrott be és nem kelta harcos :P, ennek ellenére úgyérzem, ha a könyv ezzel a fejléccel jön ki, tuti lesz valaki aki csak ezért veszi megveszi majd :D. (Nem én, én amúgy is megveszem, sőt dedikáltatni is szeretném, csak könyörgöm ne vizsgaidőszakban legyen a premierje XD.)
Hajrá minden szerzőnek, így tovább.

Üdv: N. Ranien

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.03. 22:21:13

Kösz a jelzést a kommentekkel kapcsolatban. Érdekes, mert FF.ban szerkesztettem, de ott nem folyt össze, de majd igyekszem kiemelni valahogy. A türelmet (mindenkitől) előre is köszönöm az átmeneti időszakban.

Niadal Ranien 2009.06.04. 01:31:52

Hello,

Szs. félreértés ne essék, az összefolyást nem szó szerint értettem, hanem úgy, hogy szerintem (és számomra) nagyon nehéz elkülöníteni a kommenteket, mert az az 1 kihagyott sor és a fakózölddel szedett név nem nagy határ, főleg, mivel a legtöbb kommentelő több sorkihagyást is alkalmaz. És elég nehéz 25-30+ komment esetén kiszúrni azt az egyet amit keresek.

Üdv: N. Ranien

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.04. 08:24:50

szevasz mindenkinek!

atyaég, mivé lett a blog! :) két napig nem néztem rá, oszt tessék. a fejléc nagyon tetsz. viszont a gombok mögötti pacákról nekem nem vér, hanem pecsétviasz ugrott be. de az sem baj. összességében úgy látom, hogy az amatőrség mintha háttérbe szorulna kicsit.

drazsé 2009.06.04. 08:29:28

nem 8.15kor van új poszt?

vagy el vagyok kényeztetve? :)

horwy 2009.06.04. 11:08:41

erőt erészséget!

látom megy az otthoni sufnitunig, a fűcsomós részek lecserélődtek :D
erről jut eszembe, a menü feletti "gombok" rész minek? szerintem mindenki látja, hogy mi akar az lenni :)
mivel visszakerült a háttékép, hozzáigazítottam a fejlécet. a tegnapi 16:04-kor keletkezett hozzászólásom linkei vannak update-elve.
Az "Ómagyarország" felirat szerintem túl sötét bordó lett.

Niadal problémájára megoldás lehetne, ha a hozzászólók neve nem ezzel a halványzölddel lenne, hanem bordóval pl.

@Niadal Ranien:

melyik katonáról? a kalát tartó keltáról, vagy a dárdát, pajzsot tartó kommandósról? :)

horwy 2009.06.04. 11:22:16

@bz249:

ööö... mértis? kiis?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.04. 13:53:38

@horwy: Fejléc cserélve, papírgombok kint, sajnos nem sikerült gifben felíratot rakni rá, amikor meg vissza akartam gifesíteni, rettentő pixeles lett (igen, suszter, kaptafa :) ), szóval egyelőre ilyen, de még nem adtam fel. Az alapokért köszönet ezúttal is.

horwy 2009.06.04. 14:11:43

@szs.:
nincsmit :)

rátegyem a szövegeket?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.04. 14:13:32

Akkor eltűnne az a vékony keret róluk? (ami Chrome-ban nem látszik? :) )

horwy 2009.06.04. 14:22:29

nem, de nem lenne a fehér háttér.
a keret titka valahol a kódolásban van, ahhoz meg hülye vagyok :D

Niadal Ranien 2009.06.04. 18:28:51

Hell,

@horwy: A kommandósról XD.
(A kommentes problémára a név bíborral szedése valóban jó megoldás lenne.)

Üdv: N. Ranien

monu 2009.06.05. 10:50:28

Mindenkinek egyszerre:
Igazatok van picit felhúztam magam, ha úgy nézem végülis az autentikust el tudom fogadni, a grafikusok ne az áramot pazarolják, menjenek kapálni.

A menü jobb lett, a fejlécnek nem tett jót ez a sziluett(a lövedékes szerintem hangulatosabb volt), bár tény hogy most már van kapcsolat a fejléc és a többi rész között.

Megpróbálom megszokni. Viszont sztem a fehér alapon feketével sincs gond, és az is legalább ilyen autentikus lenne. Ki lehetne egészíteni korabeli fotokkal, az is autentikus lenne, fényképező van. (Mármint az ókorban, az ómagyaroknak) ilyesmire gondolok: kepfeltoltes.hu/090605/egom_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

horvy: ezt muszáj külön neked címeznem: ha esztergagép elé állítanának tisztelettel megköszönném a bizalmat, és visszautasítanám a feladatot. Adja az ég hogy soha ne kerüljünk olyan helyzetbe, hogy az én esztergálmányomon múljon a világ sorsa.

drazsé 2009.06.05. 10:58:07

namégeccer:

@monu:

az a kép az nagyon jó ötlet :)

az esztergától meg nem kell félni, max béketűréssel folgozol :)

T1GRIS 2009.06.05. 11:17:09

A kép tényleg zseniális, szs tuti lecsap rá!
(De a harmadik pillérnek már nem kell látszódnia, az már "odaát" van.)

horwy 2009.06.05. 12:11:51

@monu:

a kép jó lett. paszol ide nagyon.

nem a világ sorsa múlana az esztelgálásodon(unkon). kényszer miatt kellene, mivel nincs erőforrás szakemberre. (gondolom itt a blognál erről lehet szó). bár én személy szerint kipróbálnám magam a fémmegmunkálás terén. még a végén csinálnék kanyarfúrót :D

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.05. 17:04:35

Ja, tényleg jó kép, viszont az a pillér valóban nem lehet ott.

A ki mivel foglalkozzonhoz: menjünk vissza az alaphelyzetig - ez egy magánblog. Kéretik ennek megfelelően nézni és elviselni. Nem kívánja profi kiadványnak beállítani magát, szerintem soha senki nem is írt ilyet rajta, sem szövegi, sem képi téren. A kislányomnak sem vágom ki a fenébe a homokozóját, amikor tök béna módon próbál kis formákat építeni benne. Ha tetszik, akkor nézem, ha idegesít, nem kényszerít senki arra, hogy nézzem. Ennyi.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.08. 11:08:23

IE alatt a bal oldali menü elég rondán keretelt, chrome alatt szép.

A naptár jelenleg a -2288-as évet mutatja.

Jobb oldalt felül az Innen indult rovatba nem lehetne valamelyik első posztot (amelyik egy kicsit is összefoglaló jellegű a történtekről?) belinkelni? Én pl. ott kerestem most valamit, ami hamar megmutatná ennek a blognak a lényegét, ízét.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.08. 11:30:15

A kerettel egyelőre nem siekrült dülőre jutni, de már kinéztem magamnak egy webszerkesztő kollégát, akitől segítséget kérek.

A naptár azt mutatja, hogy 2288 évet kell levonni az alatta mutatott évszámból (2009) és akkor vagyunk a blog idejénél. Legalábbis erre akartam célozni, de ha van ötlet az egyértelműbbre, akkor azt megköszönném.

A blog lényegét meg a másik oldalon, a "Mindent a blogról" fül alá pakoltuk, pakoljuk. Az "Innen indult" csak egy kis névjegy ablak, sok mindent nem lehet bele rakni, csak pár sor.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.08. 11:31:29

@monu: Ez a kép nincs meg esetleg nagyobban? (A3 pl.) Mert ez maga a tökéletes kép egy ómagyaros falinaptárhoz, amiből természetesen küldenénk is egyet. ;)

bz249 2009.06.08. 12:03:55

@szs.: simán felírni, hogy Kr.e. 279 és levenni az évszámot? vagy az nem műkszik?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.08. 12:26:47

Lecsekkolom. De mi lesz akkor, ha az antik kiakadnak, hogy mi ez a hülye időszámítás, amikor vannak sokkal korszerűbbek is a környéken? :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.08. 12:30:16

Csak a kinézetét engedi variálni, abba meg egyelőre nem merek belenyúlni, majd ha a kommentszínen kiokosodom. Amúgy meg nem tudom, hogy a napok mennyire stimmelnének Kre 279-ben, biztos, hogy akkor is hétfő volt a jún 7? :)

monu 2009.06.08. 13:53:37

@szs.: sajna nincs, ekkorában találtam a neten az eredetit, de falinaptár méretűben megcsinálni, úgy, hogy legalább ennyire hitelesnek tűnjön az nem kis meló. Egyebként ezt régebben csináltam, és nem volt ott a harmadik pillér. (Hűen követtem a leírást:) Most mikor elővettem hiányzott onnan kompozícióilag.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.08. 13:59:23

@monu: Kár. :( Akkor - szíves engedelmeddel - majd posztillusztrációnak nyomom be, ha lesz Egomos posztunk, a naptáron meg agyalok tovább. De köszönöm.

monu 2009.06.10. 10:46:52

@szs.: nyomd csak bátran. Szivesen csinálnék ilyeneket de sajna nincs időm, és ami a legfőbb, alapanyagom se, mivel nem vagyok született átkerült, nincsenek fotóim, csak amiket a neten találok.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.10. 11:14:35

@monu: Kb. mekkora felbontású kép az, amiből már érdemes A3-as (A4-es) naptárszerűséggel próbálkozni?
süti beállítások módosítása