Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Hercegnőm, fenséged - Horánszky Zsolt

2009.11.11. 21:13 | (F)ordító | 20 komment

Címkék: triumpathor horánszky fiumeévad

Valahol félúton az erdőben

 Leesett állal bámultam egy pillanatig a sátorponyva mögül előlépő alakra, akit a lemenő nap rőtvörös fénye plasztikusan megvilágított és kiemelt a kamuflázs színű katonai holmik egyhangúságából. Na, hozzá hasonlót még nem láttam utunk során a környéken. Sőt, otthon sem sűrűn. Nem jártam olyan helyekre, ahol ilyen csajokat lehetett volna nézegetni. Magas sarkú, fekete félcsizma, fekete neccharisnya, ami valahol a hosszú és izmos combok tövénél, úgy félarasznyira az elhanyagolható hosszúságú, vörös szoknya alatt végződött. Kivillanó, lapos és hófehér has, a szép, formás és előremeredő mellek párkányáról függönyszerűen leomló fehér felsőrész, amely két leheletvékony pántban folytatódott a kecses vállak vonalában. A vékony nyak felett nem igazán szép, hanem az a tipikus dögös arc, amit félhosszú égővörös hajkazal keretezett. És hozzá a smink – tökéletes ribanc volt a nő. És amikor megszólalt…

- Mi van, papa? – nekem beszélt, mert más nem állt se közel, se távol. – Rosszul vagy?
Félhangosan felnevetett, reszelős torokhangon, ami sok cigiről és még több italról árulkodott. Aztán kétrét görnyedt, köhögési roham kapta el. Összeszedtem magamat és közelebb léptem, vártam, hogy abbahagyja a fuldoklást. 
- A kurva anyját… A jó büdös ku… - megint jött egy köhögési roham, aminek a végén még el is okádta magát. A hányás sugárban toccsant a saras földre és a visszacsapódó mocsok bepiszkította a lábszárát. Szerencsére elég messze voltam tőle, rám nem jutott. Mögé léptem és megfogtam a vállát, nehogy orra bukjon az erőlködés közben. Még két sugár szakadt ki belőle, aztán lihegve igyekezett összeszedni magát. A száját törölgette és hangosan nyelte a levegőt. Megrázta magát.
- Engedj már el, bazmeg! – kirántotta a vállát jelzésértékű fogásomból és szembefordult velem. Arcán az erőlködés könnyeitől szétfolyt a szemfesték, ami a műholdfelvételek folyómedreihez hasonló ábrát rajzolt ki széles pofacsontjára. Nagy, barna és véreres szemével bizonytalanul mustrálgatott, kézfejével a száját törölgette.
- Dögöljek meg, ha még egyszer iszok abból a szarból… - krákogott egyet és hegyesen kiköpött oldalra. – Van vized?
Szótlanul kapcsoltam le övemről a kiskulacsot, amit mindig magamnál tartottam és felé nyújtottam. Mohó kortyokban nyelte a vizet. Amikor végzett megint rám emelte a tekintetét. Húsz-huszonöt éves lehetett, bár ezeknél a lányoknál soha sem lehet tudni. Kezdte összeszedni magát.
- Szétszakad a fejem. Van valami gyógyszered? – kérdezte úgy, mintha ezer éve ismernénk egymást. – Az a köcsög doki nem ad semmit ingyen. Vágod?
- Szerinted én adok?
- Ne már, papa! – szinte kedvesen mosolygott és váratlanul belémkarolt. – Te vagy a Hori, igaz? Nem vagy te olyan… Ugye? Na, merre van a sátrad?
- Arra – böktem fejemmel jobbra, a tábor széle felé és magam sem tudom miért, de szinte vidámnak éreztem magam. – Mit ittál?
- Mit nem ittam… - kuncogott a nő, miközben lassan andalogtunk. – Az a fasz… bocsika, szóval az a hülye Nánási szerzett pálinkát a góré készletéből. Azt hitte, hogy itat velem egy felest, aztán meg is csinálhat. Én tovább bírtam, az a pöcs ott fekszik a sátorban, kicsit összekakikálta magát a negyedik feles után…
 
Nem szóltam semmit, de gondolatban már leltárellenőrzést végeztem a pálinkakészlet környékén. Aztán eszembe jutott, lehet, hogy mennyiségre megvan a cucc, de felvizezték a tolvajok. Fokolóm az meg nincs. Hejj, az úristenit! Na mindegy, tartottam a szájamat, nem akartam pont ezzel a picsával megosztani a gondjaimat. Kap egy algópirint, aztán kirúgom a francba. De kapcsolatnak jó lesz még, ezért nem bántom. Egy ilyen csaj mindent lát és hall, ki tudja, mit hoz a jövő. Egy tablettát megér a dolog. A sátorhoz értünk, bent sötét volt, Gadácsi nem volt otthon. Gyorsan világosságot csináltam.
- Ülj le – mutattam Gadácsi vaságyára. – Keresek valami gyógyszert. 
- Hú, papácska, te aztán tudsz élni… - nézett körbe és elismerően csettintett. – Szivacsmatrac, lámpa, lavór, szappan… Cigi!
Az utolsó szót szinte sikkantotta, amikor meglátta a piros-fehér dobozt az éjjeliszekrényként szolgáló lőszeresládán. Óh, Gadácsi, hogy a franc… Ottfelejtette az a szerencsétlen. Kérdés nélkül kivett egy szál tökéletesen megsodort cigit és élvezettel forgatta hosszú ujjai között. Úgy éreztem, hogy mindenki az én cigimre utazik.
- Hónapok óta nem volt ilyen a kezemben, sem a számban… - kéjesen hátradobta a fejét, a haja egyetlen hullámban omlott a hátára, kicsit nedves ajkai elnyíltak, nyakán megfeszült a vékony bőr, mellei előreugrottak és hihetetlen érzéki mozdulattal a szájába vette a cigit. Úgy nézett rám, hogy nem bántam az ötven évemet. Ha harminccal fiatalabb vagyok, szó nélkül ráugrok, és iszonyatosan megdugom. De ha hússzal, akkor is. Megráztam a fejem és visszatértem a gyógyszeres ládához, de szemem előtt még most is a fullasztóan erotikus mozdulatsor lebegett.
- Tessék – végre megtaláltam a gyógyszert, egy tablettát kinyomtam a tenyerembe és felé nyújtottam. – Gyújts rá nyugodtan… 
Persze nem kérette magát, már a szájában füstölt a cigi. 
- Ülj le mellém, papácska – paskolta meg a matracot maga mellett. 
- Figyelj, királylány… - eszem ágában sem volt mellé ülni. – Azt se tudom, hogy hívnak.
- Hogy szeretnél? – kérdezte két slukk között. – Andi? Mari? Ica?
- Szóval? Hogy hívnak?
- Ritter Mónika – fújta ki a füstöt egy sóhajtás keretében. – Most jobb?
- Sokkal – bólintottam. – Te vagy a hercegnő, igaz? 
- Ja, hogy baszná meg az is, aki kitalálta ezt a marhaságot… Most mondd meg, hát ilyen egy hercegnő? – dühösen széttárta a karját, aztán elnevette magát. – Amikor először mondták, hogy mi a pálya, azt hittem, szopatnak… izé… ugratnak. 
- Nincs kicsit hideg ehhez a szereléshez? – a lenge öltözékére céloztam.
- Dehogy nincs – legyintett. – De próba volt. Tudod, a kelta faszinál. Derrgen, vagy mi a neve. Apám, ha láttál még igénytelenséget…
- Aha – bólintottam. Tehát mégiscsak igaz a sztori. Erről még én sem tudtam semmi biztosat, csak mendemondákat. Volt itt három pszichológus, meg emancipátor, vagy mi, akik egész nap egymás közt susmusoltak és nyakra-főre jártak be Faterhoz, aki a végén ordítva szabadult meg tőlük. Azt beszélték, hogy hoznak valami hercegnőt ajándékba a fiumei várúrnak, hátha úgy egyszerűbb lesz az élet odalent. Ez a szerencsétlen csaj a hercegnő. 
- Szóval, próbáltunk – sóhajtott a lány. – De ez a faszi csak nézett ostobán, aztán csak böffentett egyet és folytatta a bor vedelését. 
- Mit kell próbálni? – ez kicsit homályos volt nekem.
- Mittudomén? A két emancipunci… - elkuncogta magát a saját viccén. – Szóval, a két faszi azt mondta, hogy fel kell készülni a reakcióikra. Ezért beöltöztettek mindenfélének, most speciel kicsit kurvásnak, igaz? De ez a disznó nem volt vevő semmire. Tényleg annyira csufika lennék, hm?
Durcásan lebiggyesztette ajkát és csúfondorásosan nézett rám hosszú szempillái alól. 
- Mit csináltál otthon? – evezzünk békésebb vizekre.
- Szerinted? – majdnem nevetett, szemeiben szikrázott az alig féken tartott jókedv. – Árufeltöltő voltam éjszakás műszakban…
Akkor nem is tévedtem, a lány egy „lány” volt. Úgy hallottam, hogy a helyzet konszolidálása után Albert puritánjai a papok hathatós segítségével keresztülerőszakoltak egy megszorító rendeletet, a közerkölcsök javítása érdekében. A nagyobb településeken állítólag nagyon megnőtt az örömlányok és ezzel párhuzamosan a prostitúcióval kapcsolatos bűncselekmények száma. Fel akartak lépni ellene. A striciket és kerítőket kérdés nélkül vitték sáncot ásni, keltahullát temetni, emésztőgödröt tisztítani. A csajokat pedig kiadták nevelőszülőknek – jó messze a városoktól, jó messze a férfiaktól és jó messze mindentől. 
- Aztán kivittek valami tanyára a francba… - folytatta kérdés nélkül, miközben bambán bámult a füstbe. – Azt mondták, hogy kurváknak nincs helyük az új államban és javuljak meg. Két öreghez kerültem, nem is volt rossz sorom, komolyan. Az öreg fazon nem is mert rám nézni eleinte, a mama pedig a hátam mögött köpködött, hogy milyen riherongy nőt varrtak a nyakába. Aztán valahogy kialakult a napirend. Reggel meló az állatokkal, délelőtt főzés a mamával, délután kertészkedés, este ájult alvás. Két hét alatt teljesen lepörögtem. 
- És hogy kerültél ide? 
- Egy nap katonák jöttek és keltákat kerestek mindenfelé, csak úgy nyüzsögtek a tarka hacukájukban. Volt ott egy százados, akit az öregekhez szállásoltak el… Aztán egy éjjelen…
Nagyot sóhajtott és bánatosan nézett rám. 
- Figyelj, papácska, érted te ezt, nem igaz? Minek ragozzam? – értetlenül nézhettem rá, mert megadóan legyintett és folytatta. – Szóval szerelmes lettem a századosba. A legöregebb hibát követtem el. 
- És? – kérdeztem, vártam a folytatást. 
- És? A századot elvezényelték, nekem meg a szívem szakad meg. Aztán hallottam a rádióban, hogy nőket keres a sereg, speciális feladatokra. Jelentkeztem, mert reméltem, hogy találkozok újra a századosommal. És most itt vagyok.
Valaki zörgött odakint és babrálta a sátorponyvát. Két pillanat múlva megjelent Gadácsi feje a sátorlapok között. 
- Jelentkezem, főnök – mondta szinte mosolyogva, aztán szeme a nőre tévedt és azonnal lemerevedett, mint az egér, amikor a kígyó szuggerálja. – Öööö… elnézést, biztos rosszkor jöttem…
- Gyere csak, fiam – intettem neki, mert hirtelen egy kósza ötlet fogant meg agyamban. 
Gadácsi ádámcsutkája fel és alá járt, a szemét képtelen volt levenni a nőről és esetlenül téblábolt felém. Megfogtam a karját, mielőtt elesett volna, és kicsit megráztam a srácot. 
- Na, mi a franc van veled, Robi? Ülj már le!
Kicsit haragudtam rá, de szántam is szerencsétlent. A nő érdeklődve nézte a fiú pirosodó fejét és azt, hogy zavarában a padlót csiszatolja a bakancsa orrával.
- Milyen kis cuki szárnysegéded van, papa… - nevetett fel érdes hangon a lány. – Kérsz egy slukkot, vitézem?
Gadácsi felé nyújtotta a rúzsfoltos cigarettavéget, de látva annak zavarát, nevetve visszatette a szájába.
- Na, én megyek is. Köszi a tabit, papa, ha nagy leszek, meghálálom – váratlanul hozzám lépett és egy puszit nyomott az arcomra, majd végigsimította Gadácsi fejét és egy mozdulattal kilibbent a sátorból. Szólni sem tudtam, és ezzel Gadácsi is így volt. 
- Ki volt ez, főnök? – mégis összeszedte magát a srác.
- Ez? A hercegnő, fiam. Maga a hercegnő. A cigaretta és öngyújtó tolvajok hercegnője…

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr131518866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boibo 2009.11.12. 17:25:43

Szerintem most mindenki arra vár, h vki más mondjon már vmit.
Akkor elkezdem.

Kedves tri!

Az a helyzet, hogy Te egész egyszerűen túlnőttél a blog keretein, lehetőségein.
Értem én, értem a szerkesztői koncepciót, hogy jusson minden napra poszt, úgy lehet folyamatosan ébren tartani az érsdeklődést. Ámde! Az ilyen jellegű történetszövést, mint pl ez itt fönt, egész egyszerűen agyonüti. Megtöri a ritmusát, lendületét, a komplexitását, hogy mindig csak ilyen kétperces, cicak-ficak darabkákat olvashatunk belőle.

(Mindazoknak, akik erre most azt javasolnák, jöjjek ide ritkábban, akkor olvashatok egyszerre több részt: köszi!)

bz249 2009.11.12. 17:46:29

A csatolt fenykep Gadacsi honvedot abrazolja?

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.12. 19:43:49

@bz249: Nem, a századost, akibe szerelmes lett a hősnő, aki azóta piros szalagot kötött a fülére és minden reggel nyolckor megnyomja a dudáit a románc emlékére. ;)

@boibo: A szerkesztői koncepció olvasói nyomásra alakult ki, de igazad van, mint mindig. :bók: A Fiume évad (és az esetleges Átkerülés lovasai évad) után valószínűleg gyökeresen átalakul majd a koncepció Ómagyarországon, de ez még csak tervezési szakaszban van, meg majd szeretném minden érintettel (beleértve - főként - az olvasókat is) megvitatni.

---

Egyébként hogy van az, hogy több látogató és komment érkezik akkor, ha egy nap nincs új poszt?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.12. 19:47:15

@boibo:
óh, nem hiszem, hogy így lenne, de köszönöm. ennél a résznél pont az történt, hogy idáig volt kész, amikor elküldtem t. szerk. úrnak, és hát nem kirakta gyorsan? :) meg se vágta. bizony.

bz249 2009.11.12. 20:08:02

@szs.: a kepen szereplo szemely nem tunik tisztnek, persze lehet, hogy az csak kozkatonanak alcazza magat.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.12. 20:13:51

@bz249: A nő századosnak nézte, valószínűleg nem a vállapjára koncentrált... :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.12. 20:14:24

Váll-lap, vagy ilyesmi, a lényeg átjött, na. Megyek sakk-körre.

boibo 2009.11.12. 20:23:27

A poszt kikerülésétől számított húsz órában egyetlen komment sem volt, az elmúlt háromban meg született hét. Hát büszke vagyok magamra, na! ;DDD

@bz249: én is Gadácsinak tippeltem.
@szs.: ja, át, igen. :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.13. 09:08:16

@bz249: Szerintem a csatolt képen valami töményszesz van (nyilván abszint) meggyújtva, mögött meg valami bartender... izé bártündér mellszerkezete körvonalazódik...

Vagy ti melyik képet néztétek? :)

Szakyster 2009.11.13. 12:12:41

A szerkesztői koncepcióhoz hozzászólva, szerintem a legizgalmasabb az, mikor több szálon (szereplőn) futnak az események, amik bár lazán függnek össze, néha néha összegubancolódnak. Had emlékeztessek mindenkit a méltán híres Csentőfai Mészárlásra, de felhozhatom a szerintem lokális csúcspontot jelentő eseményt, mikor TegyGRIS és Szomodi Sándor találkozott. De ez csak az én véredényem :)

bz249 2009.11.14. 22:43:48

OFF
egy létező lap szerkesztése miért tette meg őtet századiknak... ez így nem ér :'(
\OFF

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.14. 23:08:24

Nem tudom, néha hülyén csinálja a rendszer. A lényeg az, hogy a "Szabó Péter" szócikk a 99-ik és itt lehet látni, ha egy zsír új szócikk kerülfel:
hu.omagyar.wikia.com/wiki/Speci%C3%A1lis:Friss_v%C3%A1ltoztat%C3%A1sok
Szóval Txurruka ezt nem szúrta el neked. ;)

bz249 2009.11.14. 23:15:22

@szs.: ahhoz képest, hogy november 10-ei változata is van... tényleg új. Na evvan, most lehet menni a következő mágikus értékre a 126-ra.

en.wikipedia.org/wiki/Magic_number_%28physics%29

bz249 2009.11.14. 23:39:07

@szs.: a 100. "új" bejegyzésnek... ott a laptörténet

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.15. 00:12:47

A Szabó Péter a legutolsó, és az 14-i, teljesen új. És eredetileg azután írta a 99-et. Mindegy, a wiki útjai kifürkészhetetlenek... :)

bz249 2009.11.15. 00:19:30

@szs.: a wiki nem tud számolni... az összes szócikk listájában csak 99 darab szócikk szerepel, tehát a századik hely továbbra is kiadó :D

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.11.15. 11:59:40

Szócikk lettél, na. :) Méghozzá a 99-ik. Most várom a 100-at. ;)
süti beállítások módosítása