Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (35) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (3) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (2) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Ómagyarország szerepjáték

2008.12.10. 17:48 | szs. | 24 komment

Elnézést, de elképzeltem, hogy nézne ki ez a csata szerepjátékban...
"- rohan feléd egy barom nagy benga állat barbár, mit csinálsz?
- kivonom a kardom és támadok!
- jó, dobj kezdeményt!
- .... elég?
- sajnos nem, a kezdemény a géppuskás nyerte aki beleküldött egy sorozatot a barbárba. A helyedben én futnék..."
Gonosz játék lehetne az Ómagyarországból ]:-)> (idézet innen)

Már a blog látogatottsága számára mérföldkőnek számító rpg.hu-s novella kapcsán is felmerült, hogy érdekes lenne szerepjátékot készíteni Ómagyarország világából - egyszerre lenne jelen a történelem, a modern kor, és persze a hazai "feeling", na meg mindennek ütköztetése. A blog elindítói a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetőek szerepjáték-szakértőknek, de mivel sok olvasónk otthon van a témában, talán érdemes egy külön aloldalt nyitni ennek (is). Kellő mennyiségű ötletelés és elszántság esetén pedig az itteni fórum kinőheti magát konkrét lépésekké is, amit majd ellátunk a szükséges on-line vagy akár IRL háttérrel, lehetőségekkel is, képességeink szerint.

Az igazi problémát kocarpgsként a szabályrendszer okozza, a világ tartalommal való megtöltése, Ómagyarország történetének korszakolása már jelen szintünkön is megoldhatónak látszik, de persze bármiféle ötlet, észrevétel, javaslat jöhet ide is, utána pedig ezek alapján lépünk tovább, ha érdemes. De az is lehet, hogy hamvunkba halunk, mint néhány elrabolt esztergomi.

-----------------------------------------------------------------

Az eddigi kommentekben talált, témához illő bejegyzések (elnézést, ha valami kimaradt):

Innen:

 

Ghery88 2008.12.08. 21:49:10

Elég elborult játék lenne az fix:D Közönség találkozó és első játék? Na? Ki jön?:D Írás alatt a szürreális élmény;)

Távlati terveim között szerepel az ilyesmi, csak össze kellene állnom valakikkel / valakivel, aki ért a komolyan szerepjátékrendszerekhez. Érdekes kihívás lenne pl. túlütni egy T72 páncélját. (jó, rpg-vel megoldható) :)

Emlékeztet az Albion dala könyvekre, de ez határozottan pozitívan értendő :-)

Néhány általános vagy posztapok világra kihegyezett rendszer szerintem tudja kezelni a bronz kard T72 ellen szitut, de a túlütésre nem vennék mérget...

kaktusztea · http://kaktusztea.blog.hu 2008.12.09. 09:42:06

Szerintem a Shadowrun rendszere kifejezetten jól el tudná vinni ezt a világot a változatos fegyvereivel.

 

Bazo 2008.12.09. 13:01:30

Az SR rendszere nem a legjobb, inkább Armageddon vagy Cyberpunk esetleg Warhammer40k. Az első kettőben csak modern fegyverek és közelharc van, az W40k-ban van valamennyi pszi is.

bogesz001 2008.12.10. 08:39:04

A WH40K nem szerepjáték, hanem táblás stratégiai játék. Ha már Warhammer, akkor inkább Warhammer RPG. De szerintem is legjobb a Shadowrun, esetleg a Call of Cthullhu, melynek szerintem e legjobb a fejlődésrendszere.

szs. · http://omagyar.blog.hu 2008.12.10. 10:03:42

Na, látom, lesz kihez fordulni, ha aktuális lesz a projekt. :)

 

Bazo 2008.12.10. 10:05:55

A W40k-ban van táblás és rpg is Dark Heresy címmel. De a Call of Ctullhu tényleg jó ötlet nem nagyon ismerem a rendszert de amit láttam belőle az tényleg jó.

bogesz001 2008.12.10. 12:03:02

A CoC eleve olyan szituációkra épül, ahol a félelem (pszichológia) fontos szerepet kap. Na az Átkerülés is hasonló lehet, mint ómagyar, mind kelta oldalról. A fejlődése pedig nagyon logikus. Minél jobban értesz valamihez, annál kisebb esélyed van a fejlődésre. Minden ismeret 0-100-as skálán van mérve. Ha pl. tesztet dobsz valamire, akkor azt D100-al dobot, és ha alá dobsz (vagy ugyanannyit), akkor sikerült. A fejlődésnél meg úgy néz ki a dolog, hogy ha a JM (DM, KM, vagy ahogy hívjuk) azt mondja, hogy a játék alapján te abban fejlődhettél (pl. lőttél AK-47-el a játék folyamán, akkor a jáéték végén a JM azt mondja, hogy arra dobhatsz fejlődést), és a fejlősésre is D100-at dobsz. Ha ez nagyobb, mint az aktuális értéked, akkor fejlődsz D3, vagy D4 (már nem emlékszem) pontot. Tehát ha valaki nagyon profi céllövő, vagy autóvezető, akkor elég kicsi esélye van fejlődésre, mert már sokat tud. Ellenkező esetben meg szinte minden cselekedetéből tanul.

Na ez jó hosszú lett, meg nem is akarok RPG előadást tartani. A lényeg, hogy jöhetnek az új postok....

T1GRIS 2008.12.10. 12:19:13

Ó, azért ne zárjuk le ilyen hamar ezt a témát, nagyon jó úton haladunk! (Csak nem biztos, hogy jó helyen - kár, hogy itt nem lehet külön topikot nyitni, ami fent is maradna.)
Én is kezdetektől azon gondolkodom, milyen ütős szerepjáték lehetne ebből. Nagyon magas színvonalú postok születnek így is, és fordulatos a sztori, de bele se merek gondolni, milyen durva írások kerekednének, ha semmi mást nem csinálnánk, csak a szerzők leülnének szerepjátszani, és utána leírnánk egy-egy este történetét. ;)

 

Bazo 2008.12.10. 13:23:56

A W40k is ugyanígy működik, csak a fejlődés más, ha lesz szavazás a témáról akkor a CoC rendszerére szavazok. Tetszik a fejlődési rendszer.
Játékban én is szívesen részt vennék ha lesz. :)
Egy 40 éves ex-szerződéses szolnoki katonával aki militáns fegyverbuzi. :)

bz249 2008.12.10. 14:08:46

Úgy látom ez lett az "Ómagyarország szerepjáték alfórum"... :D

Ami a legfőbb nehézség egy ilyen játékban az a megfelelő egyensúly. Szóval nálam alapesetben csak kétféle játékos jöhetne szóba.

1.) valamilyen barbár törzs tagja, aki éli a szokásos törzsi életét, harcol, rabszolgát szervál a szomszéd törzstől... stb. és próbálja túlélni, hogy 300.000 modern kori ember jelent meg a környéken

2.) mint Tigris, egy adag felszereléssel lelép a civilizációból a nyomában egy egész zászlóalj ómagyar katona és nincs lőszerutánpótlása... ehhez ugye gondolkodni kell nem is keveset

 

szs. · http://omagyar.blog.hu 2008.12.10. 14:09:28

Jó ötlet a külön topik, este hegesztek egy kommentelős aloldalt és kirakom ide oldalra valami hozzáilló ikonnal. Az a gond, hogy magához a játékrendszerhez nem értek (de látom, itt bőven akadnak tapasztalt szerepjátékosok), a világ hátterét és egyebeket már jobban össze tudom rakni. Szóval coming soon, aztán a további lépéseket is összerakjuk.

bogesz001 2008.12.10. 15:47:49

Persze, hogy vannak szerepjátékosok, hiszen sokan az RPG.HU alapján jutottun kel ide. :)

Szerintem nem kellenek karakter típusok. Kell vagy 50 féle jártasság (úszás, nyelvek, közelharc, lőfegyver, tűzfegyver stb.) és ezek a játék alatt a használatuktól függően fejlődnek. Kezdetben meg amikor elindul egy karakter megmondja, hogy ő egy sofőr volt, akkor kap alapból 50%-ot autóvezetésre, stb. Na a kerettörténetből meg kiderül, hogy ki mihez ért. Pl. ha átkerült ómagyar, akkor olvasásra kaphat X %-ot, ha kelta, akkor meg a közelharcra, meg tűzgyujtásra, meg ilyenekre. Ezeket a jártasságokat kell kitökölni, meg a harcrendszert. Ezek a legfontosabbak.

bz249 2008.12.10. 15:56:41

bogesz001: azért egy teljes megyényi modern infrastruktúrával a hátad mögött nem olyan nagy pálya lezúzni egy csapat barbárt ;)

szóval szerintem valahogy érdemes korlátozni az ómagyar származású karaktereket... azt meg a legegyszerűbb úgy megtenni, hogy a civilizációval való kapcsolata korlátozott

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr68815458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.10. 21:01:40

Vagy adni nekik egy megfelelő ellensúlyt képező ómagyar ellenfelet - pl. az Időszennyezés Elleni Szervezetet (IDESZ). :) Amúgy komolyan lesz majd ilyen, csak valami jobb névvel.

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.10. 23:12:46

bogesz001 2008.12.10. 22:04:22 írta:

Kérdés, hogy mikor játszódna a szerepjáték (esetleg több időpont is lehet, szintén lásd CoC)? Lehetne Az átkerülés időpontja és utána pár héttel, meg lehetne 40 évvel később is akár, mint a novellában.

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.10. 23:17:29

Nos, én - bár mondom, a rendszereket nem nagyon ismerem, egy pici MAGUS figyel csak a karakterlapomon - arra gondoltam, hogy három korszak lehetne:

1. Az Átkerülés és az Átkerülést követő közvetlen időszak, amíg forrásban, alakulásban vannak a dolgok. (vagyis amiben a blog játszódik.)

2. Az Ómagyarország Fejlesztési Terv időszaka, amikor a Kárpátok-Alpok-Adria-Bosznia vonalig kitolják a határokat és belül intenzíven fejlesztenek, utak, bányák, városok és asszimilálás ezerrel. (Amiben az rpg.hu-s novella játszódik)

3. A "High Period", mikor Ómagyarország már kialakult és intenzíven kereskedik, politizál a nagyvilág részeivel, katonai, tudományos, politikai expedíciók, felfedezések, lokális háborúk, titkosszolgálat, beavatkozások, stb. (monduk olyan 100 évvel később)

Gondolom, a szabályrendszer jó mindegyikre, csak a választható szereplők köre, a helyszínek, stb, változnak, na meg a modulok, a kalandlehetőségek. Főleg a harmadiknál kell átszabni a történelmet, az első kettőnél még eléggé lehet az "eredeti" történelemkönyvekre építeni.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2008.12.10. 23:33:06

Nekem azért a MAGUS különféle változatain túl is akad némi ismertem;) Ha játékot akarunk csinálni a dologból, akkor ugye kell egy játékrendszer. Vagy kiötlünk egy sajátot (fúj matek) vagy körülnézünk az OGL felhozatalban. Mindkettő rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal és ha ezek összesen +k6 értékkel meghaladják...:P

bz249 2008.12.11. 09:00:38

Valamilyen OGL áthegesztése az nem működőképes? Vagy így csak a két lehetőség hátrányait ötvözhetjük?

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2008.12.11. 10:20:53

Nem tudom, hogy lehet-e... Mindenesetre az OGL nekem nem tűnik nyerő megoldásnak.
en.wikipedia.org/wiki/Open_Gaming_License

bz249 2008.12.11. 10:36:30

Amúgy a matekozást elkerülésére a harcrendszerben van egy viszonylag egyszerű megoldás, ami nem is feltétlen irreális.

A fegyverek nagy részét ugyanis ölésre tervezték. Szóval, ha minden fegyver tökéletesen alkalmas a gyors ölésre, akkor a játékegyensúllyal nem kell annyit filózni. A játékos meg tanulja meg elkerülni a szemtől-szembe harcot. :)

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.11. 10:38:19

Olyan túl sok hosszan vívós fegyver nem is nagyon volt még akkoriban.

Dirky 2008.12.12. 21:13:58

A képzettségrendszert megérné alaposan kibontani. A legtöbb rendszer ugye alapból ismertnek tekint néhány alapvető jártasságot, ami nélkül a karakter nem élhet egy premodern világban. Ezek nagy részével egy modern karakter nem rendelkezik, míg az antik igen. Ellenben ők pedig nem értenek a modern cuccokhoz. Szóval rendszerszinten el kellene boldogulni azzal, hogy két teljesen más háttér eleve adott, és akár a legkisebb képesség (tűzgyújtás a vadonban, a puska melyik végébe ne nézzünk bele) is életmentő lehet.

Egy életútjáték során pl. simán lehetne harc helyett a képzettségek változására helyezni a hangsúlyt, ahogy a karakter megismeri a másik életformát. Ehhez persze olyan rendszer kell, ami a képességeket nem szintenkénti pontok alapján osztja, hanem magát a jártasság megszerzését kell lejátszani a játékosnak. Persze nem tudom, ez kit mennyire időre kötne le, ha egyszer lehet BMP-vel hentelni keltákat... :-)

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.12. 21:36:35

Engem pl. lekötne, meg csak akadnak más nem vérpistike jellegű érdeklődők is.
Ezen a képzettségen már én is agyaltam, lehet, hogy elkezdtek összedobni egy listát (illetve kettőt), ami egy újabb aloldalon :) lenne bővíthető, véleményezhető. Maga a karakter kiindulási állapota meghatározza, hogy milyen képzettségekkel rendelkezhet (pl. az első korszakbelinék nem is nagyon lehet vegyes a két listáról), s ezekhez lehet később szerezni.
Ja, és BMP nem került át. :)

Rettenet Tábornok11 2008.12.13. 22:02:48

Sziasztok!

Így elsőre Fallout PnP rendszerét javasolnám, (ha valaki nem ismerné az azonos nevű számítógépes RPGre épülő rendszer) méghozzá azért mert az alapból kezeli a fahegyű lándzsától a tankokig tartó meglehetősen széles techn. skálát, lévén atomháború utáni világban vagyunk benne. És alacsonyabb szinteken elég reális.
Igazából csak elvenni kéne belőle bizonyos elemeket szóval 0 melóval megvan.

Hátránya hogy a rendszer nem egyszerű, elég számolás (és dobás) igényes.
Ha ez nem szimpi esetleg a CP jöhet még szóba, de azt nagyon át kéne gyúrni!

Fantasy, játékok főleg meg a MAGUS szerintem nem jó választás.
Már persze SZVSZ

Üdv,

Tilleo

Szakyster 2008.12.13. 22:06:58

Én meg azt mondom, simán lehet diceless rendszerben mesélni, pláne, ha nem a harci, hanem a felfedezési részre megyünk rá.

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.14. 00:09:35

Diceless? (Le tudom fordítani :), de a gyakorlatban az hogy néz ki?) Mert ha az, amire gondolok, akkor lehet, hogy karácsonyi "ajándékként" összedobok egy modult hozzá. :)

Szakyster 2008.12.14. 09:51:06

Igazábol annyi, hogy kevés/nincs szerepe a véletlennek :) Ilyenkor a játék elsősorban interakciókra épül, és minden helyzetnél a mesélő dönti el, mi történik. Tipikusan nem alkalmas csaták lejátszására, viszont egy olyan kalandra igen, ahol pl egy 5 fős csoport békekövetségbe megy az egyik kelta főnökhöz.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2008.12.14. 12:14:23

Akció nélkül azért elég uncsi:)

Szakyster 2008.12.14. 14:39:14

Ghery88: Ez nem igaz :) De tény, hogy sokkal másabb. Sokkal felkészültebb játékosokat igényel, és ez hatványozottan igaz a mesélőre. Viszont előtérbe kerülnek a hangulati elemek, diplomácia, beszélőkésszég, tervezés, felfedezés, rejtvények megoldása, NJK-kal való kommunikáció.

szs. · http://martinluther.blog.hu 2008.12.14. 14:47:37

Majd egy olyan modult rakok össze, amihez ha odaraknak valami harcrendszert, akkor lövöldözhetnek is benne ezerrel, ha meg inkább az agyukat akarják használni, akkor megúszhatják minimális lőszerfelhasználással. Azután a tapasztalatokból majd levonjuk a következtetéseket. Esetleg előzetes kontrollra megkérhetek majd valakit, valakiket?

bz249 2008.12.15. 12:20:46

A képzettség listákkal kapcsolatban egy ötlet. Nem tudom van-e erre valami ennél jobb megoldás, de szerintem működhet, hogy karakternek van egy "modernség"/"civilizáltság"...stb százalékos főjellemzője. A képzettségtanulásnál meg ezt figyelembe kellene venni.

Pl. Gobvinu a 5641 korrigált tapasztalati ponttal bíró kelta druida mivel rendkívül nyitott gondolkodású 5% modernség értékkel bír

Szeretné megtanulni "az MP3 lejátszó kezelése" nevű modernkori képzettséget.

Ez Gherry oktatási bónuszát is figyelembe véve egy 1 önkényes képzettségpontba kerülő ismeret. Mivel azonban Gobvinu modernsége mindössze 5%, így neki ez 1/0.05=20 önkényes képzettségpontba kerül.

Ugyanez természetesen visszafelé is. Egy ilyen jellemző amúgy pl. a betegségek kapcsán is hasznos lehet.

T1GRIS 2008.12.15. 12:45:51

Ez nekem tetszik!
De hogy működik visszafelé? Mondjuk Ghery, magas modernség értékkel rendelkező karakter el szeretné sajátítani a "tájékozódás növények alapján" nevű képességet.

Bazo 2008.12.16. 08:21:15

Én szívesen benne vagyok a játéktesztelésben, van nálunk egy csapat aki rendszeresen játszik elég sokféle játékot, és több saját rendszerünk is van már, lehet hogy tudunk segíteni.

bz249 2008.12.16. 20:21:11

Nyilván egy ilyen játékhoz mágia nem nagyon kell... de a vallás az ókorban meglehetősen fontos szerepet játszott, szóval azt jó lenne valahogy beletenni. Valamilyen viszonylag gyenge hatású dologként, de azért legyen már motiválva a kelta/ógörög stb. karakter, hogy rendszeresen bemutassa az áldozatokat, részt vegyen a közösségi eseményeken.

(egy probléma merülhet fel, hogy lehet rendesen megoldani a katolikusok, reformátusok, hitgyülisek, zsidók... azaz a ma is létező vallásokat anélkül, hogy baj lenne belőle)

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2008.12.17. 22:21:00

Ez a "modernség"/"civilizáltság" baromi jó ötlet. A képzettségeket két kategóriára kell osztani: modern és nem modern. Persze lehetnek átfedések, mint pl. a lovaglás, éneklés stb. Ha olyan képzettséget akar megtanulni, ami nem az ő kategóriájába esik, akkor az nyílván nehezebb neki. Ez nagyon tetszik...