Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

  • bz249: Megnyitom a wordot oszt kutatasi palyazat nez vissza belole. Igy nehez ihletet talalni (otlet az l... (2019.04.05. 11:23) Átkerülésnap!
  • neutor: @szs.: OK! :D (2019.03.05. 17:46) Átkerülésnap!
  • szs.: Sajnos a szerzők olyan szinte visszakerültek, hogy nagyon. Már ígérni sincs arcunk. De a remény, t... (2019.03.04. 16:41) Átkerülésnap!
  • neutor: Jó reggelt! Nem lesz mán semmi? (2019.02.22. 06:19) Átkerülésnap!
  • neutor: @bz249: egy hajónak parancsnoka van, aki lehet kapitányi, hadnagyi stb. rangban. (2018.10.25. 08:33) Hannibál a kapun belül - Hajdú 3
  • Utolsó 20

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (35) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (3) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (2) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Tenger alá, magyar!

2009.10.20. 11:20 | Gador | 2 komment

Szenzációs hírről számolhatunk be olvasóinknak: egy magánember - önerőből - működő tengeralattjárót épített. A tengeralattjáró olyan vízi jármű, amely képes a vízszint alá merülni, ott közlekedni, illetve tetszés szerint onnan fel is merülni. Már az Átkerülés előtt is kellően bonyolult technológiai szintet képviselt a tengeralattjáró, az Átkerülést követően pedig - főként a nagy nyersanyagigénye és viszonylagos kis teljesítménye, hasznos teherszállító, katonai kapacitása miatt - nem szerepelt egyetlen állami projektben sem.

 

A tengeralattjáró megvalósítója egy 6 elemit végzett, a helyi szemétfeldolgozóban dolgozó férfi. Ez a tény külön még inkább értékesebbé teszi teljesítményét.

 

A valóság az, hogy a férfit nem vették fel egyik továbbképző intézetbe sem, főként arrogáns stílusa, de még inkább kezelhetetlensége miatt.

Az első próbamerülésre nem folyóban, vagy tengerben került sor, hanem egy tóban. Járművének hossza egyébként 6,5 méter, magassága pedig mintegy másfél méter. Két és fél évbe telt, míg elkészült vele. A próbaüzem során lemerült a meder fenekére, majd öt perc múlva megkezdte a felszínre emelkedést.

A periszkópot, ami a víz alól történő kikukucskálásra szolgáló eszköz egy régi kamerából készítette, a hajótestet öt olajos hordóból, a tengeralattjáró orrában kövek és homok szolgál nehezékként. A meghajtáshoz akkumulátorok adják az energiát egy propellernek. "A működési elv nagyon egyszerű. A tengeralattjáró alján van két lyuk, melyek zártak, amikor csak lebeg a hajó. Ha merülni kell, akkor kinyílnak és víz ömlik be rajtuk. Ha emelkedni kell, akkor csak levegőt kell nyomatnom a tartályokba, hogy kiszorítsa belőlük a vizet"

 Az, hogy valaki, az átkerülés után ilyen technológiai eredményt érjen el, igazán bámulatra. információink szerint a kutatói-fejlesztői állást kínálnak az ügyes konstruktőrnek az Anyagtudományi Intézetben.

 

Valójában meg akarják akadályozni, hogy a technológiai tudását kicsempéssze az országból. Ha szem előtt van, kisebb bajt csinál...

Bár a tengeralattjáró kétszemélyes, a járművet nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis nem tudtunk megegyezni a viteldíjban, illetve szerettünk volna belülről is fényképeket készíteni, ám ehhez nem járult hozza a fejlesztő. Pedig mi mindenképpen szerettünk volna erről képes beszámolót adni.

 Mi mindenestre örülünk, hogy elsőként adhattuk közre ezt a nagy teljesítményt jelentő eseményt.

 

A cikk alapja itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr481462717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.