Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

A Galliai-háború 24.

2017.12.14. 08:30 | bz249 | 2 komment

- Az Esztergom-Kaposvár 6-8 ellenséges ellenőrzés alatt áll. Budapest-Debrecen tiszta. A Fácán nyolc-tizenkét órán belül megindítja az akciót. Vonjanak ki mindenkit az Esztergom-Kaposvár térségböl. Vette Szafaládé?

- Esztergom-Kaposvár 6-8 az ellenség kezén. Budapest-Debrecen irányban szabad az út. A Fácán este támadni fog. Szafaládé vette.

- Szúnyog vége.

- Vettem Szúnyog. Jó utat. Szafaládé vége.

Herman gyorsan lekörmölte az adatokat és összevetette a pilóta jelentését az autóstérképpel. Erdei szakaszvezető egyetértően bólintott. A másik, firkálni való térképvázlaton ott voltak a felderítő repülőgépek és a Fácán nevü léghajó útvonala a két római sereg helyzete és a germánok feltételezett pozíciója.

- Lugdunum irányába tehát nem tudtak visszavonulni, meg a római erősítés, Cerco két légiója amúgyis délnyugatról közeledik. A jelentések alapján Cerco végig a déli parton marad.

- Igen uram, Tatár szakaszvezető jelentése alapján valami útféléleséget is építettek, plusz az ottani törzsek behódoltak ezért két-három nappal rövidebb lehet az út.

- Plusz a hatáskörök.

- Igen uram. Ameddig a Liger déli oldalán marad Fabius parancsnoksága alatt áll. Úgy számolom, hogy a latin nyelvű összefoglalóval két órán belül végzek.

Héraklészt már hazaszállította egy sürgősséggel a Szajna vizén landoló hidroplán. Mivel Herman úgy általában egészséges volt az ő felváltása egyelöre nem volt esedékes. Addig, amíg a rómaiak vissza nem vonulnak semmi esetre sem. Erdei szakaszvezető szerint most módjuk lesz törleszteni a Halmai-dandárnak nyújtott kölcsönt. Ezúttal egy bajban lévö római sereget fognak megtámogatni az ómagyarok. Már amennyire két flottahidroplán és egy kiszuperálás elött álló teherszállító léghajó az valódi támogatásnak számít.

- Uram?

- Szakaszvezető?

- Mit fog dönteni Varro?

- Fogalmam sincs Erdei szakaszvezető. Ha van esze visszavonul.

 

***

 

- Kapitány úr, készen állunk! – recsegte a hangszóró

Tóth Béla kapitány levette a sapkáját és beletúrt az erösen őszülő hajába. Ahogyan a léghajó, hivatalosan ő is a fegyveres erők állományába tartozott. Ahogy a léghajója ő sem vett részt soha valódi csatában. És ahogy a léghajó, ő maga is közel járt a nyugdíjazáshoz.

- Rendben akkor kezdjük. Kormány: sebességet csökkenteni 20 km/h-ra! A jelemre nyissák ki a raktérajtót! Vették raktér?

- Vettük híd.

A kormányos negyedfordulatra állította a motorteljesítményt, az eddig szinte alig érezhető vibrálás felerősödött. Már rég ki kellett volna cserélni a gumibakokat, de normál körülmények között nem számított. Az elmúlt években már csak a kritikus javításokat végezték el az idősödő léghajóflottában. Amíg működtek használták, amikor már nem egyszerüen idő előtt leselejték őket. Az országon belül az összes lényeges célpont elérhető volt vasúttal, de legalábbis rendelkezett valamiféle repülőtérrel. Viszont sem a mozdonyok sem a kevés harci repülőgép nem tudta volt megtenni az utat a gall vadonig és vissza ezer kilónyi teherrel.

- Kapcsolja szét! Jó szelünk van.

A properrelek hangja elenyészett és csak az alapjáraton forgó két motor zaja maradt meg.

- Magasság 400 méter. Talajhoz viszonyított sebesség 30 km/h… 25 … 20 … 15. Kapitány?

- Akkor 15, nyíllal nem tudnak ilyen magasra fellőni.

A fák mögött feltűntek az első germán tábortüzek. A fősereg jó pár kilométterre északkeletre volt, de ez az előörs is pontosan ugyanolyan jó volt egy ilyen demonstratív célú akcióra, mint bármelyik másik. Amennyire fentről éjszaka meg tudta ítélni több ezer harcos és a lovaik lehettek odalent. A szélirány egy kissé megváltozott és vele a léghajó pályája is.

- Visszakapcsoljam a properreleket?

- Át fogunk repülni felettük?

- Ha nem erősödik a szél, akkor igen, de nem pont a tábor közepe felett.

- Úgy nézünk ki, mint egy precíziós bombázó valami bugyuta képregényböl?

- Nem uram.

- Akkor inkább elkerülném, hogy remegjünk, mint a kocsonya.

Elérték a tábortüzek peremét. Valóban, nem pont a tábor közepe felett fognak elrepülni, már amennyiben egy ilyen amöba formában szétterpeszkedő alakzatnak van közepe. De azért pont elég idejük lesz a küldetésre. A kapitány felvette a pulton heverő mikrofont.

- Indítsák a csomagot!

Kirakodásnál a kormányfülke két oldalát elfoglaló kiöblösödésben egy-egy jelzőmatróz szokott állni. A szokatlanul érzékeny rakomány miatt most ők is a raktérben ügyködtek, feladatukat jobb híján a kapitány vette át. Már ha a „páholyból nézem az egészet“ viselkedés ennek tekinthető.

A tábortüzek fényében valamennyire ki lehetett venni az ÓmL Fácán sziluettjét, hátsó tehergondola alján lévő csapóajtó már nyitva volt. A hangszórókból behallatszódott a sínek csikorgása. “Gyújtsd meg” Mintha még azt is ki lehetett volna venni, ahogy a láng belekap az olajos szövetbe. Nyilván nem, csak a feszültség, tízezer köbméter hidrogén volt odafent a ballonban, miközben a raktérben éppen egy hordó benzint igyekeztek lángra lobbantani. “És lökd

A benzineshordó narancssárgán pislákoló lánggal hullott le, a zuhanás szele kiszaította a rongyot és a hordó “ártalmatlanul” csapódott be a földbe. Lehet, hogy agyonütött valakit, fentről nem látszott. A mázsás ballaszttól megszabadult Fácán érezhetően emelkedni kezdett.

Ok próbáljuk meg még egyszer” “Gyújt ééééééés lök” “Gyerünk-gyerünk-gyerünk

Újabb hordó zuhant ki, ezúttal is eredménytelenül. A magasság már legalább ötszáz meter lehetett és gyorsan nőtt. Legfeljebb, ha egy hordóra maradt idejük, merthogy itt nem fog hidrogént kiengedni a süllyedéshez az hétszentség.

Rögzítsétek rendesen és várjatok amíg rendesen lángra kap

A rongydarab ezúttal a helyén maradt és mintha a hordó belseje is lángra kapott volna… a becsapódáskor hatalmas tüzlabda emelkedett a levegöbe. A raktér éljenzett.

Azt a kurva… Láttátok… Fényképezd már le baszki

- Megmutattuk nekik uram?!

- Meg, fiam. Hősök vagyunk.

Annyira nem volt meggyözö a hangja. Mindegy. Feladat végrehajtva, még élnek, prémium is kinéz a küldetésért, az élet szép. Tóth kapitány felvette a mikrofont.

- Gratulálok fiúk! Zárják be a raktérajtót. Indulunk haza.

Újabb éljenzés.

- Kormány: Kapcsolja össze a propeller. Irány kelet.

A propellerek lassan surrogni kezdtek, a sebességmérö mutatója lassan elindult felfelé. Az ÓmL Fácán, a neve sugallta kecsességgel megfordult Ómagyarország felé.

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr3213436745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2017.12.14. 08:59:52

Hu ezen azert latszik a nemet Word es a svejci klaviatura kombinacioja :-(

Lesz meg par kor a helyesiras korrigalasaval... :-)

neutor 2017.12.14. 09:15:47

@bz249: Sebaj, azért érthető volt! :)
süti beállítások módosítása