...... számú megbízás nyomán jelentkeztem az esztergomi repülőtéren (LHEM) a korábban egyeztetett motoros repülőgép igénybevétele céljából. A helyszínen kitöltöttük az igénybevételi jegyzőkönyvet majd a pilótával együtt rendelkezésemre bocsátott kisrepülőgépen (PZL-104 Wilga 35A) a levegőbe emelkedtünk. Rádiókapcsolatunk a repülőtérrel folyamatos volt, a repülőtéri kapcsolaton keresztül a MVB illetékesével is kontaktusban voltunk. A repülésre a parancs szerint digitális fényképezőgépet és lőfegyvert vittem magammal, a repülőgép az előírt elsősegély- és túlélőfelszereléssel ellátott volt, ezt a felszállás előtt ellenőriztem.
Időjárás: Tiszta, napos idő, kisebb széllökésekkel. A repülést és a felderítést időjárási körülmények nem akadályozták, a repülőtér előrejelzésének megfelelően.
Útvonal: Felszállás után nyugat felé fordultunk és a Duna vonalát követtük, folyamatosan kitérőket
téve északi irányba, hogy minél nagyobb területet tudjunk felderíteni. Almásfüzitő után még harminc kilométert tettünk meg a nyugati kurzust követve, majd, mivel újabb települést nem észleltünk, észak felé fordultunk és a korábban érintett sávtól tíz kilométerre északra repültünk kelet felé. Esztergom magasságában visszatértünk a Duna felé, majd a korábban leírt pásztázó mozgással követtük a folyó vonalát a Csepel-sziget déli végéig. Ezután közvetlen kurzust felvéve tértünk vissza Esztergomba.
Észlelt települések: A Dunától északra és keletre nem észleltünk a térkép által is jelzett települést. Almásfüzitő után még három kilométerig észleltünk települést, majd a Nagykolónia után az általunk berepült területen nem. A Duna nyugati partján Budakalász után egyre vastagodó sávban észleltük a térkép által nem jelzett erdőt, ahogy Budapest és a Csepel-sziget helyén is végig. A Duna a térképen jelzettnél és a korábban tapasztaltaknál szélesebb, ártéri erdőkkel szegélyezett. A hazatérő kurzuson az első észlelt település Biatorbágy, onnan a településszerkezet megfelel a térkép által jelzettnek.
Az erdős területeken több helyen kisebb településekre emlékeztető objektumokat láttunk, a gép közeledtére az ott tartózkodó emberek elbújtak. A házak mintha fából készültek volna, fényképek készültek, térképen az észlelt telepeket feltüntettük. Füstöt is több helyen láttunk, két alkalommal a Dunától északra erdei tisztásokról láttuk felemelkedni, településre utaló nyomok nélkül. Nyergesújfalu magasságában, a Dunától tíz kilométerre északra több mesterségesnek tűnő tisztást láttunk, amiken ideiglenes szálláshelyek nyomait észleltük, de az itt tartózkodó emberek szintén az erdőbe menekültek a repülőgép zajára.
Az infrastruktúra állapota: A térképen is szereplő településeken az infrastruktúra sértetlennek tűnt, ezen területen kívül semmiféle korábbi infrastruktúrának (utak, villanyvezeték, vasút, csővezeték) nincs nyoma. Elszórtan keskeny földutakat észleltünk, ezekről fénykép készült. A Dunán hajóforgalmat nem észleltünk.
Külső rádióforgalmazás: Folyamatosan hívtunk különféle repülőtereket és légiszolgálatokat, választ csak olyan helyekről kaptunk, amikkel már korábban is sikerült kapcsolatot létesíteni a Megyei Védelmi Bizottságon keresztül. Budapest magasságában a vészfrekvencián több vészjelet is fogtunk, de forrásukat a rendelkezésre álló eszközükkel nem tudtuk meghatározni. A pilóta szerint automata jeladók voltak. Részletek mellékelve.
Egyéb megjegyzés: Az M1-es autópálya végénél (ahol az erdő átvette a korábbi pálya helyét) több tucatnyi egymásba futott autó roncsát észleltük.
..................... hdny.
Kommentek