Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II

free counters

Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Kitekintő: Légifelderítés 1.

2008.11.04. 21:45 | szs. | 2 komment

Címkék: hírek kitekintő

...... számú megbízás nyomán jelentkeztem az esztergomi repülőtéren (LHEM) a korábban egyeztetett motoros repülőgép igénybevétele céljából. A helyszínen kitöltöttük az igénybevételi jegyzőkönyvet majd a pilótával együtt rendelkezésemre bocsátott kisrepülőgépen (PZL-104 Wilga 35A) a levegőbe emelkedtünk. Rádiókapcsolatunk a repülőtérrel folyamatos volt, a repülőtéri kapcsolaton keresztül a MVB illetékesével is kontaktusban voltunk. A repülésre a parancs szerint digitális fényképezőgépet és lőfegyvert vittem magammal, a repülőgép az előírt elsősegély- és túlélőfelszereléssel ellátott volt, ezt a felszállás előtt ellenőriztem.

Időjárás: Tiszta, napos idő, kisebb széllökésekkel. A repülést és a felderítést időjárási körülmények nem akadályozták, a repülőtér előrejelzésének megfelelően.

Útvonal: Felszállás után nyugat felé fordultunk és a Duna vonalát követtük, folyamatosan kitérőket

téve északi irányba, hogy minél nagyobb területet tudjunk felderíteni. Almásfüzitő után még harminc kilométert tettünk meg a nyugati kurzust követve, majd, mivel újabb települést nem észleltünk, észak felé fordultunk és a korábban érintett sávtól tíz kilométerre északra repültünk kelet felé. Esztergom magasságában visszatértünk a Duna felé, majd a korábban leírt pásztázó mozgással követtük a folyó vonalát a Csepel-sziget déli végéig. Ezután közvetlen kurzust felvéve tértünk vissza Esztergomba.

Észlelt települések: A Dunától északra és keletre nem észleltünk a térkép által is jelzett települést. Almásfüzitő után még három kilométerig észleltünk települést, majd a Nagykolónia után az általunk berepült területen nem. A Duna nyugati partján Budakalász után egyre vastagodó sávban észleltük a térkép által nem jelzett erdőt, ahogy Budapest és a Csepel-sziget helyén is végig. A Duna a térképen jelzettnél és a korábban tapasztaltaknál szélesebb, ártéri erdőkkel szegélyezett. A hazatérő kurzuson az első észlelt település Biatorbágy, onnan a településszerkezet megfelel a térkép által jelzettnek.

Az erdős területeken több helyen kisebb településekre emlékeztető objektumokat láttunk, a gép közeledtére az ott tartózkodó emberek elbújtak. A házak mintha fából készültek volna, fényképek készültek, térképen az észlelt telepeket feltüntettük. Füstöt is több helyen láttunk, két alkalommal a Dunától északra erdei tisztásokról láttuk felemelkedni, településre utaló nyomok nélkül. Nyergesújfalu magasságában, a Dunától tíz kilométerre északra több mesterségesnek tűnő tisztást láttunk, amiken ideiglenes szálláshelyek nyomait észleltük, de az itt tartózkodó emberek szintén az erdőbe menekültek a repülőgép zajára.

Az infrastruktúra állapota: A térképen is szereplő településeken az infrastruktúra sértetlennek tűnt, ezen területen kívül semmiféle korábbi infrastruktúrának (utak, villanyvezeték, vasút, csővezeték) nincs nyoma. Elszórtan keskeny földutakat észleltünk, ezekről fénykép készült. A Dunán hajóforgalmat nem észleltünk.

Külső rádióforgalmazás: Folyamatosan hívtunk különféle repülőtereket és légiszolgálatokat, választ csak olyan helyekről kaptunk, amikkel már korábban is sikerült kapcsolatot létesíteni a Megyei Védelmi Bizottságon keresztül. Budapest magasságában a vészfrekvencián több vészjelet is fogtunk, de forrásukat a rendelkezésre álló eszközükkel nem tudtuk meghatározni. A pilóta szerint automata jeladók voltak. Részletek mellékelve.

Egyéb megjegyzés: Az M1-es autópálya végénél (ahol az erdő átvette a korábbi pálya helyét) több tucatnyi egymásba futott autó roncsát észleltük.

..................... hdny.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szakyster 2008.11.10. 09:48:44

Érdekelne, hogy készült e térkép ómagyar határokról, és esetleg ez publikus e. Kicáncsi vagyok, melyik rokonom jött velem, és kit nem látok többet...

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2008.11.10. 12:53:19

Készülget, csak a nyomdákban nincs áram, de amint lesz, kunyerálok tőlük egy térképet ide is. :)