Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Lassie hazatér

2009.05.29. 08:15 | Ghery88 | 31 komment

Címkék: ghery gheryévad

Április 21. A második nagy nap.

 

A nagy nap hajnala az öreg Conner szebb napokat is látott kunyhójában ért. A többiek persze a hosszúházban akartak tudni, de hajthatatlan voltam. Egy ideig ez a kis szellemfalu és ez a kunyhó volt az otthon fogalmához legközelebb álló hely. Ébredés után még egy ideig lustálkodtam. Biztos a tudat miatt, épp egyszemélyes békekövetként és körözött terroristaként akarok eljutni a gyepűig. Ha közben meg nem gondolom magam. Ha ki nem nyírnak a kelták. Ha le nem lőnek a magyarok. Ha, ha, ha… Úgy döntöttem nincsenek feltételek. Elhatároztam valamit és véghez is fogom vinni. Pont. Kimásztam a takaró alól. A derekam még nem az igazi. Kiléptem a kunyhóból. A tegnap este kért dézsa már ide volt készítve. Remek idő volt, főleg nekem, aki ha tehetné, egész évben húsz fokon élne, kivéve télen. Télen hideget és havat akarok. Azért egy szál alsógatyában egy kissé hűvösebb volt a kelleténél. Nem érdekelt. Hidegvizet locsoltam az arcomba, majd egy egész tisztességesnek mondható mosakodást csaptam. A fogkendőmmel meg fogat is mostam, már amennyire ez egy foszladozó vászondarabbal megoldható. A nyelvemmel összeszedtem a szálakat majd egy korty vízzel öblítettem. Kész. Kiráncigáltam a takarót és a holmimat, majd letelepedtem a kunyhó elé. Érdekes, hogy tulajdonképpen sehol senki. A többség persze őrségen van, mások gyakorlatoznak, de hogy még Donagh se nézzen felém… Mindegy, erre még visszatérek.

 

Fél éve élek a vaskorban. Fél éve nem láttam tükröt és fél éve nem foglalkoztam napi rendszerességgel az úgynevezett civilizáció által elvárt higiéniai akármikkel. Nem igazi elvárás, de megkövetelek. Nem létszükséglet, de kell. Igazából marhára nem, csak pár dologra kell figyelni és kész. De tekintve, hogy követségbe megyek… Ideje volt egy alapos ellenőrzésnek. Az arcom még nem lehet az igazi, érzem a duzzanat helyét és mintha a jobb szemem sem úszta volna meg teljesen. Eddig se voltam sasszemű, de egyértelmű, hogy a ballal jobban látok. A jobb felkaromon egy vágás emlékeztetett arra, hogyan próbáltam ész nélkül meghalni. Már egész szépen gyógyult és alig volt gennyes. Shanna mézes-zsíros nyershús tapasza valószínűleg megmentett a komolyabb fertőzéstől. Ha netán orvosilag is bevizsgálnának érdekes kontrasztot fog majd adni a másik forradással. Négy öltés, üveg, fiatalság. Vajon most mit csinál az, aki az üveg másik oldalán volt? Április vége van, hamarosan érettségi. Megint elkalandoztam. Az égéseim szintén Shanna-tapaszokkal lettek kezelve, ha teljesen behegedtek az én törzsem is olyan lesz mint a fáké. Pláne, ha valahogy sikerül megöregednem. Valahol van itt egy vágás is, inkább csak makacs karcolás. A mellkasomon még épphogy látszik az a folt, ami most sokkal kínosabb lenne, ha nem lett volna rajtam a mellény. Szóval deréktól fölfelé elég sokat változtam. A lábam rendben volt, eltekintve a rohadt körmeimet. Pláne azt a szemetet a nagy lábujjamon. Pár perc alatt sikerült egy picit javítani rajta hála Erzsi néni kisollójának. Most épp a dézsa hideg vizével próbálom enyhíteni a kínt. A sánta követ, hehe. Félig ülve, félig fekve könyököltem a hátam mögött. Ahogy így végignéztem magamon enyhe mosoly keretében megállapítottam, hogy nem csak sebeket szedtem magamra. Igaz a bordáim ismét kilátszanak, szerintem leestem a cirka hetvenkilós versenysúlyom alá, de a léha, tohonya testnek szinte nyoma sincs. A vaskor és az idiotizmus megedzi a bölcsészt is. Na nem duzzadtak rajtam az izomkötegek, de én is éreztem, hogy jobb formában vagyok, mint valaha. Már göthös keltának is elmennék. Arra jutottam, hogy a testem sokkal jobban járt, mint a ruhám. A cipőm egész tisztességesen tűrte a megpróbáltatásokat, de a flancos gördülőtalpa szinte teljesen lekopott, az orra is megadja magát lassan. A cipőfűzőt pedig már csak ki tudja miféle erő tartja egyben. A farmeromat még talán anyám se tudná rendesen kimosni. Odahaza valaki biztos ezreket adna érte, olyan elnyűtt és kopott. A térde és a zsebei szinte fehérlenek, a szára egy merő földfolt, hogy a helyenként belealvadt vérről már ne is beszéljek. A zoknim természetesen lyukas és büdös, más baja nincs. Fél év egy lábon, egy cipőben, hóban, fagyban, sárban… A pólóm is elég gyászos képet mutatott. Valaha a kedvenc pólóm volt, féléve pedig az egyetlen. Szakadt és lyukas volt ott, ahol a bőröm is, csak épp szerencsétlent senki sem foltozta össze. De azért a sötétkék színét még tartotta és a vér se nagyon látszott rajta, ha nem nézték túlságosan közelről. Annyira hihetetlennek tűnt, hogy mindezt én éltem át. Hogy az lettem, aki. Én magam pedig szinte semmi változást nem érzek. Szinte…

 

Végül csak felöltöztem és összeszedtem mindent, ami csak kellett. Némi élelmet, egy kulacsot vízzel, a naplómat, a tárcámat, morvai kameráját és az egyik mp3-at. Utóbbira még sikerült felmondani pár dolgot a közelmúlt eseményiből. Ha mázlim van, találok valami riportert az óemeregytől. Exkluzív anyag. A cuccot bevágtam egy zsákba és a vállamra vetettem. A nap valahogy hat és hét között kelt, ahogy én is. Mire lenyugszik, már ómagyar őrizetben leszek. Még visszatáncolhatnék. Foghatnék mindent és mindenkit, aki számít és leléphetnék. Itt hagyhatnám ezt az egészet, oldják meg maguk. Lehet, hogy sokkal bölcsebb és nem utolsósorban biztonságosabb lenne. De természetesen szóba sem jöhet. Ha már sikerült elhitetnem magammal, hogy majd én mindent helyrerakok, akkor úgy is lesz. Tudom, hogy meg kell próbálnom és hogy nem fogom feladni. Velem már úgyse tehetnek semmit. A szülinapom közeledtével meg biztosan nem. Három nap múlva a világ minden táján nagykorú leszek, minden időben. Hogy közben felnőttem-e már egy másik kérdés. Tulajdonképpen a részegen fetrengésen és a gyermekáldáson kívül már mindenben részt vettem, amiben férfi részt vehet. Ha férfinak nem is, de tapasztaltabbnak érzem magam és ezzel elégedett is vagyok. Shanna viszont nő. Szerelmes nő, még ha olyan átkozottul céltudatos is. Kicsit összevesztem vele, mert pont most célozgatott rá, hogy odaát valószínűleg kinyírnak. Azt meg nagyon nem akarja. Nem pörgetem végig újra a dolgot, a vérnyomásom normális, köszönöm. Ékes anyanyelvemen közöltem vele, hogy most már döntse el, mit akar és tartsa magát ahhoz. Tuti, hogy megértette, mert azonnal csönd lett és már két napja nem láttam. Valószínűleg azért megyek át a zöldhatáron, hogy ne őt keressem. Pedig világos mit tennék szívesebben. Viszont ha kiderül, hogy dirket csinálta, hogy biztosra menjen a tervével… Kitekerem a nyakát. Lehet, hogy szó szerint.

 

Úgy döntöttem, ha nem jön senki én se várok és az erdei ösvény felé vettem az irányt. Persze, hogy ott vártak. Évi, Árpi mankón, Donagh és Gelix. Tényleg örültem nekik. Különösen Árpinak és Évinek.

 

- Te tiszta hülye vagy! – köszöntött a benga felderítő. Elég mókásan festett a mankójára támaszkodva.

- Épp most fürödtem.

- Biztos, hogy ezt akarod Geri? – kérdezte Évi. – Elég jó esélyed van, hogy már a Gyepűn ledurrantanak…

- Engem nem fognak. A nyilvános akasztás sokkal, de sokkal jobban mutat.

- Mondtam neked, hogy ez lesz. – fordult Árpi Évihez. – Egy idealista vadmarha vagy, legalább fegyvert vigyél!

- Minek?

- Minek bazmeg… - nézett föl az égre. Én is így szoktam, ha ordító nagy hülyeséget tapasztalok. Ízlések és pofonok. Ha pofon vágom, most nem biztos, hogy vissza tud ütni. Mert nem biztos, hogy lesz kinek. Végül sóhajtott egyet és kezet nyújtott. – Aztán visszagyere!

- Ha elkísérnél, még lóghatnánk együtt. – mosolyogtam. Idióta szóviccekben jó vagyok.

- Vigyázz magadra Geri! – ölelt meg Évi – És tényleg gyere vissza!

- Majd igyekszem. – még puszit is kaptam a borostás képemre.

- Eljött a nap Gerrí. – szólalt meg Donagh. – Légy óvatos, a felderítők szerint dögmező van előtted. Nem lesz könnyed séta.

- Észben tartom. A fiúk?

- Mindenki tudja a dolgát. Az őrség mindig itt lesz, ahogy meghagytad.

- És ha nyárig nem térnék vissza?

- Akkor elmegyünk.

- Nagyon helyes. Tartsatok rendet és vigyázzatok egymásra.

- Shannáról miért nem kérdeztél? – feszegette azt a témát Gelix, amit mindenki került.

- Te talán tudsz róla valamit?

- Elvonult Gobvinu ligetébe és megtiltotta, hogy felkeresd. – Nem tudom, hogy nézhettem rá, mert úgy igyekezett folytatni, mintha az elf a tekintetével is tudna ölni. – Tényleg nagyon szomorú. Rá se lehet ismerni…

- Folytasd, nem foglak bántani. – Tényleg nem állt szándékomban, épp csak annyi fenyegető hangszínt próbáltam használni, ami rábírja az igazság kibökésére. A vaskor finomítja a nyelvhasználatot (és még az orrodat is tisztítsa).

Azt hitte, hogy te vagyok. Majdnem a karjaimba ugrott, de aztán rájött, hogy nem. Ekkor rettentő dühös lett, aztán pedig hirtelen elhallgatott. – A Nő, így, nagybetűvel. Gelix folytatta. – Végül odaadta ezt, hogy adjam át neked. – Egy apró fagyöngykoszorút kaptam. Shanna visszavár.

- Vissza fogok térni. Cselekedjetek a terv szerint és nem lesz baj. Ha mégse… - Jaj Shanna! – akkor sem szakad le az ég, tudjátok a dolgotokat. Ég veletek!

 

A búcsú kissé jobban meghatott, mint azt terveztem. De nem számított. Legalább tudtam, hogy nem vagyok teljesen lelketlen szörnyeteg. Inkább az éledő erdőt nézegettem. Zöldülő fák, madárcsicsergés, kék ég, kellemes levegő. Imádtam. Tudtam, hogy egész életemben ilyesmit akarok látni, ide tartoztam, ezt szerettem. Aztán ennek vége lett. Szinte éreztem, ha lehet ilyet egyáltalán, hogy mikor léptem át a korok közti vonalat. Mondjuk az is lehet, hogy csak a szagok első hullámai értek el. A távolban halmokat láttam. Sötét, formátlan halmokat, amikre nem emlékszem decemberből. Pár száz méter után már tudtam, hogy a halmok árasztják a szagot. A mező új értelmet adott az elég elcsépelt hullahegyek szónak. Kicsivel beljebb már egy-egy kósza testrészt is láttam, a cipőm alatt apró fémdarabok ropogtak. Itt-ott töltényhüvelyek is hevertek. Akadt pár kráter is. Mögöttem az erdő, teli élettel és millió szállal húz vissza. A vaskor. Ahol azzá lettem, aki vagyok. Körülöttem és előttem pedig a huszonegyedik század. És én még csak nem is benne éltem le életem nagyobbik felét. Halál vagy Shanna? Hagyjam, hogy a világ ismételten legyűrje az akaratomat? Az én akaratomat? Hát nem átléptem már számtalan határvonalat? Dehogyisnem. Túlléptem volna már önmagamon? Tudtam, hogy épp csak elértem azt a személyt, aki valójában vagyok. Csak most, csak ennyi év és kaland után. Párszor már tisztáztam dolgokat, de most végre tudatosult bennem. Tényleg Fülöp Gergő vagyok, az átkerült bölcsész, esetlen ifjú, sokszoros gyilkos és körözött terrorista, kelta népvezér és leendő családapa. Eljött az én időm...

 

A merengésből egy nagyon is ismerős hang zökkentett ki. Kiderült, hogy nem messze az egyik hullakupactól, egy kráter közelében ácsorogtam, az arcomon bárgyú mosollyal. A hang egy kala závárjától származott. Egy zavart magam korabeli honvéd tartotta és már rajzottak a társai. Épp ideje volt srácok, hát nincsenek őrjáratok?

 

- Ki a faszom vagy te?! – Azt hitte, hogy ha látszik rajta, hogy fél én is félni fogok.

- Tedd azt el kisfiam! – szóltam neki unottan.

- Ki… ki a geci vagy? Válaszolj, te beteges fasz, vagy lövök!

- Kit talált Kádár honvéd? – kérdezte valami tisztes vagy tiszt. Végre valaki, akivel beszélhetek. Két kalás sráccal és pár rohamásót szorongató honvéddel érkezett.

- Jelentem, nem tudom! Egyszer csak itt ácsorgott és vigyorgott erre a belesgödörre!

- Értem. Tegye el! – A honvéd biztosított és leengedte a kalát. A tisztes vagy tiszt pedig felém fordult. Láttam rajta, hogy ő is úgy néz rám, mint aki még nem látott fehér átkerültet. – Volna szíves azonosítani magát és elárulni, hogyan kerül egy friss csatatérre?

- Hogyne. – vetettem oda, mintha csak a vonaton kért volna helyet mellettem. Kezdtem élvezni. A lába elé dobtam a zsákot, erre persze mindenki ugrott volna, ha nincs bennük némi fegyelem. A tisztest vagy tisztet kivéve mindegyik alulról verhette a húszat – szép mondhatom.

- Mi ez?

- Minden.

- Szórakozik velem?! – kezdett kicsit morcos lenni. Mi az, hogy nem félek tőle meg a legényeitől?

- Naná. – Itt már egyesek a röhögéstől, a tisztes vagy tiszt meg a méregtől akart robbanni, így jobbnak láttam folytatni. – Na, srácok vigyetek már Albi dandihoz, hazajöttem! Örültök, ugye?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr721149596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horwy 2009.05.29. 08:44:50

"Na, srácok vigyetek már Albi dandihoz, hazajöttem! Örültök, ugye?"

zseniális :D

jó kis iromány lett.

Szakyster 2009.05.29. 09:11:12

:) Azért tetszik, HOgy Ghery megtanulta keverni a szrt :) lehet még belőle képviselő:D

horwy 2009.05.29. 10:03:26

most így második olvasásra tűnt fel, leendő családapa? wtf?
most én hagytam ki valamilyen részt, vagy véletlen spoiler?

drazsé 2009.05.29. 11:10:23

@horwy:

bizony spoiler... hmhmhmh

Albert dandink kiélheti magát, van itt lehetőség, kéremszépen :)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.05.29. 11:26:24

Kérem szépen, a családapaság el vagyon határozva, hiszen az asszony visszavár és még ki sem próbálták:P Ugyan milyen lehetőségei vannak a dandinak, mégis?:)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.05.29. 11:28:35

Dandinak ott van Helga, nem hiszem, hogy Gheryn akarná kiélni magát. Inkább a katonák közé löki. :)

drazsé 2009.05.29. 11:37:15

fúj, perverzek...

azért ha de facto Brennus utóda megjelenik nála egyedül.... abban határtalan elhetőségek vannak

persze, elhiszi-e

(de egy - és egy szakaszt adott esetben - próbát mindenképpen megér)

és a katonák özé löki kitételt az ómagyar honvédség nevében külön kikérem magamnak, ők se langyik!

a t. szerkesztőgárda néha hihetetlen tud lenni :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.29. 11:57:16

szép írás! (a "závár" helyett a "zárszerkezet" a helyesebb)

bár nem hiszem, hogy az elf túlélte volna azt a pillanatot, amikor előbukkant a honvédek előtt. most szerintem tipikusan az a pillanat van, hogy először lőnek, aztán esetleg kérdeznek.

drazsé 2009.05.29. 12:07:20

@triumphator:

azt hiszem, a závár is elfogadott, de legalábbis nicns egy szinten a "ravasszal"

("miért akar maga szexuális életet élni a rókával, honvéd?")

és mivel a fő támadást visszaverték, a kiküldött járőrök legfontosabb feladata az információszerzés

nem lő, figyel - ha jól csinálta a járőr vezetője, akkor legalább fél órája figyelték már Gheryt, bár a leírtakból az derül ki, hogy nem jól csinálta...

ezért kijár egy csúnya nézéssel egybekötött ismételt parancsismertetés :)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.05.29. 12:13:14

Egy magányos, abszolút fegyvertelen alakot mi értelme előbb lelőni és utána faggatni, kolléga? Ha meg a závár nem is tökéletes, legalább híven tükrözi a műkedvelő amatőri szintemet:) Az őrszemekről én nem tudok semmit, aki akar foglalkozhat a témával. Bár kétlem, hogy jót tenne a népszerűségemnek, ha egyeseket szerény személyem miatt tolnak le...:P

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.29. 12:14:14

@drazsé:

használják a závárt is, csak nem helyesen, de mindegy, nem ez a lényeg. mennyivel ravaszabb már az elsütőbillentyű? :)))

igen, a leírtak szerint a harcosok éppen meghalni készültek, mert totál fegyelmezetlenek voltak harchelyzetben. ezért minimum két hét jutalomüdülés járna contrában. éppen ezért nem kellene nekik egy ilyen tanú. de az elf megbabonázta őket, na.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.05.29. 12:17:01

A legkeresettebb terrorista kézre kerítése, mely komoly váráldozatokkal járt és a szemét majdnem felrobbantotta magát... Lehet ám kreatívkodni és ők többen is állíthatják ugyanazt:P

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.29. 12:25:45

@Ghery88:
a halott terorrista nem tud panaszt tenni az elfogása során őt ért sérelmek miatt... tényleg, nem kötözködésből írok, csak beindította a fantáziámat a szitu, véletlenül se értsd úgy.

drazsé 2009.05.29. 12:26:24

@Ghery88:

ha valami akkor a belső elhárítás tombol a seregben - főleg a morvai puccs után

hazudni a valós helyzetről, tények elferdítése, jelentések meghamisítása egyébként se engedhető meg, elvégre a helyzet annyira még nem biztos...

ha kiderül, hogy balfasz vagy - márpedig nem feltétlenül kell kiderülnie, hiszen végül is itt nem történt baj - az csak enyhe ejnyebejnye, esetleg ugye némi őőőőő képességfejlesztés szimulált harctéri körülmények között, különös tekintettel a többrétegű szögesdrótakadály leküzdésére folyamatos géppuskatű z alatt

természetesen hegynek felfelé

ha viszont az derült ki, hogy egy rendkívül gyanús, a vezetést _biztosan_ érdeklő átkerült magyart lelőttél, mert az számodra kényelmesebb volt... nos az súlyosabb következményekkel is járhat

a későbbi vizsgálatok eredményeképpen akár még kötél is

nem rizikóznék ilyenekkel

drazsé 2009.05.29. 12:29:35

ja, triumphatornak akart menni, demindegy:)

drazsé 2009.05.29. 12:32:37

és helyesbítek, mindenképpen kiderül, hogy a járőr vezetője balfasz volt

elég részletekbe menő kihallgatásoknak kell következniük, de e miatt csak közvetlen felettes fog zárt ajtók miatt finom hanghordozással elbeszélgetni

drazsé 2009.05.29. 12:34:59

agymenés tovább:

láthatóan fegyvertelen, modern ruhás egyedüli alak lelövését nem tartom indokoltnak... lehet akár elrabolt és megszökött civil is..

sőt, első körben erre gondolnék

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.29. 12:41:57

@drazsé:

nem indokolt lelövésre gondoltam. csak elővettem a befőttesüvegből az ipari empátiámat és próbáltam nagy xxiii józsef 19 éves honvéd helyzetébe képzelni magam. állok a hulláktól borított harcmező szélén, pár méterre az őserdőtől, ahonnan pár órája ez a tízezernyi hulla még élőként előretört és soktíz kilométerre az anyukámtól meg a kispárnámtól, kezemben a kibiztosított, csőre töltött és magam elé tartott fegyver. ekkor a susnyásból előbukkan egy alak, akit csak a szemem sarkából látok. odakapom a fegyvert és nyomom az elsütőbillentyűt (húzom a ravaszt), amíg lőszer van a tárban. utána a jelentésben persze majd megmagyarázza a főnököm, mert neki sem érdeke, hogy kiderüljön, milyen hülye emberei vannak.

drazsé 2009.05.29. 13:03:06

@triumphator:

a pár órája ha jól értelmezem az idő folyását, már igencsak napokat jelent (a hullák már el vanak földelve)

az egyéni félelmek természetesen jelentős szerepet játszanak, de úgy vélem, erősen fejébe verték mindenkinek, hogy nem lövöldözünk feleslegesen addig, amíg meg nem győződünk minden körülményről, ha kint vagyunk a hidegen, akkor nagyon jó nekünk, ha mi látjuk az "ellent" ők meg nem látnak minket ....

"tracers work both ways"

:)

drazsé 2009.05.29. 13:09:22

@drazsé:

ja, igen, meg a zuhanyhíradó biztos beszámolt a gyepűharcok során legázolt járőrökről, szóval van indok az óvatosságra..

BTW: szerk úr, valami vélemény az irományról?

boibo 2009.05.29. 14:02:35

"Ahogy így végignéztem magamon enyhe mosoly keretében megállapítottam, hogy nem csak sebeket szedtem magamra. Igaz a bordáim ismét kilátszanak, szerintem leestem a cirka hetvenkilós versenysúlyom alá, de a léha, tohonya testnek szinte nyoma sincs. A vaskor és az idiotizmus megedzi a bölcsészt is. Na nem duzzadtak rajtam az izomkötegek, de én is éreztem, hogy jobb formában vagyok, mint valaha."

:)
Mit is mondhatnék?
Köszönöm!

bz249 2009.05.29. 14:08:57

@Ghery88: félreérted a helyzetet Gherry... szerintem ha észrevesznek, akkor a járőr fejében a következő gondolatsor fogalmazódik meg: előbb lövök, aztán nem kérdezek semmit.

T1GRIS 2009.05.29. 14:24:18

@Ghery88: Ezt a "legkeresettebb terroristát" már tendenciózusan úgy használod, mintha minden honvédségi körletben kint lenne a képed, és akármelyik frissen sorozott suhanc álmából felkeltve, félárnyékban, rossz időjárási körülmények között is felismerné, hogy a Nagy Ghery vetődött a puskája csöve elé. :))
Nem lehetséges, hogy ránézésre nem vagy több számukra, mint egy szakadt csöves?
Márpedig, ha Ómagyarország fegyveres testületének tagjaként (különösen, ha alulról karcolom a húszat - azok mindig egy számmal nagyobb mellényt viselnek ;) egy szakadt csöves a hét legjobb viccének azt tartja, hogy olyan mondatokat köpjön elém, mint "srácok(!) vigyetek már Albi dandihoz(!!)", akkor lehet ugyan, hogy tényleg viszem valahová, és nem lövöm le helyben, de hogy puskatustól törött állkapoccsal viszem, az is tutifix.

bz249 2009.05.29. 14:27:44

@T1GRIS: a párbeszéd ezen a ponton szakadt meg... lehet, hogy Gherry amnéziás lett a puskatustól? ;)

T1GRIS 2009.05.29. 14:38:42

Ja, vagy az is lehet, hogy ezt még előtte álmodja. "Hazamegyek, vazze, és kurva kemény leszek, a rágómat a csicska katonák arcába csulázom, oszt' bemondom, hogy: a nevem Ghery. Fülöp Ghery. Híí, eszeveszett nagypályás leszek ám!" :DD

drazsé 2009.05.29. 15:04:55

@T1GRIS:

abban igaza van, hogy legkeresettebb terroristát. lévén hogy kalával rohangáló, arra kikipzést kapott keltákkal már találkozott a serege, volt jelentés arról is, hogy Ghery távozott a területről stbstbstb

valaki bizto összerakta a mozaikokat

viszont ezt az információt nem terjesztették széles körben, akinek tudomásuk van erről, azok száma csekély és zárt - mint ahogy a szájuk is :)

általános parancs biztosan ki van adva, hogy a gyepűről minden magyart be kell gyűjteni, kihallgatásra beszállítani, keltákat detto

úgyhogy mivel fegyveres emberek nem díjazzák a nyegleséget, egy-két pofon és ismerkedés a puskatussal biztosan kinéz

de el fog jutni Albertig, lévén az információi elég "forróak"

Szakyster 2009.05.29. 15:30:46

Hát, azért le lehet dominálni a legidegesebb kiskatonát is. Fellépés kérdése.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.05.29. 15:45:10

Igazából Ghery legénykedéseire van egy teljesen jó magyarázat, ezért is nem nyúlkálpk túlságosan beléjük: ezeket a sztorikat ő meséli magáról. Szóval lehet, hogy a valóságban ötször feltörölték vele a csatateret, háromszor szétverték az arcát és végül vinnyogva könyörgött kegyelemért, de hát nem jobban hangzik a fent verzió? ;)

bz249 2009.05.29. 16:29:20

@szs.: végülis, ha jól tudom megnemmondom hanyadik Ramszesz is úgy számolt be egy hettiták elleni csatáról, hogy milyen hősiesen menekült miután totál levágták a seregét (a csata elvesztését nem részletezte)... Gherry meg szegről-végről kollégája a fáraó bácsinak :)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.05.29. 19:04:42

Most hirtelen én sem tudok neveket, de volt egy egyiptomi-asszír meccs is, ahol mindkét fél hatalmas győzelemről számolt be (természetesen) és a történészek csak a seregek csata utáni útvonalából tudtak arra következtetni, hogy az egyiptomi előrenyomulást egy mérsékelt elcsipázás akasztotta meg. De ez az ókori történetírás szépsége - illetve nem csak az ókorié...
süti beállítások módosítása