Ikatószám: 2009/127/2
Minősítés: Szigorúan Titkos!
Kapja: A Védelmi Bizottság
Témafelelős: Koszó Lajos ny. rep. alezredes; Haditechnikai Kutatóintézet.
Tárgy: Az Ómagyar Légierő motorainak és repülőgépeinek típuskövetelményei
Kelt: Tatabánya. 2009-04-10.
2. számú melléklet.
A légierő gépeinek kifejlesztéséhez először is repülőgépmotorokra van szükség. Akár léghajóba, akár repülőgépbe építik be, mindenképpen nélkülözhetetlen eleme a repülésnek.
Ezek gyártása két úton történhet. Az egyszerűbb, hogy a már rendelkezésre álló motorokat lemásoljuk, a hosszadalmasabb, de jobb megoldás, ha magunk fejlesszük ki. A kifejlesztendő motorok szabványosítása nagyon megkönnyíti a későbbi tervezési és üzemeltetési feladatokat.
.
1, repülőgépmotorok kifejlesztése
A típusú könnyű repülőgépmotor gyártásának előkészítése
-
Hengerek száma
4 vagy 6
Hűtés módja
léghűtéses
fajtája
kétütemű könnyű motor
teljesítmény
80-100 kwatt
elrendezés
csillag, vagy soros
Ez a motor porlasztóval szerelt, és csak korlátozottan alkalmas műrepülésre, de könnyű és súlyához képest erős.
B típusú repülőgépmotor gyártásának előkészítése
-
Hengerek száma
8
Hűtés módja
folyadékhűtéses
fajtája
Befecskendezős, dízel, vagy benzines motor
teljesítmény
200 kwatt
elrendezés
soros, vagy bokszer
Mivel ezt a motort kiképző és gyakorló repülőgépekbe is beépíthetik, ezért korlátlanul műrepülhetőnek kell lennie. Ezt a legegyszerűbben az üzemanyag-befecskendezéses módszerrel érhetjük el, mert így a motor minden helyzetben megkapja a működéséhez szükséges üzemanyagot. Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.
C típusú közepes repülőgépmotor gyártásának előkészítése
-
Hengerek száma
12
Hűtés módja
folyadékhűtéses
fajtája
Befecskendezős, dízel, vagy benzines
teljesítmény
500 kwatt
elrendezés
soros, vagy bokszer
Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.
Függőleges beszereléssel, és a kényszerhűtés megoldásával helikopter meghajtására is alkalmas.
D típusú nagyteljesítményű repülőgépmotor gyártásának előkészítése
-
Hengerek száma
24
Hűtés módja
folyadékhűtéses
fajtája
befecskendezős, dízel, vagy benzines
teljesítmény
minimum 1000 kwatt
elrendezés
soros, vagy bokszer
Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.
Függőleges beszereléssel, és a kényszerhűtés megoldásával helikopter meghajtására is alkalmas.
2, a meglévő repülőgépek lemásolásához szükséges tervek és gyártási előírások létrehozása
Azonosító: Colt
Az Esztergomi Reptéren található AN-2-es Ancsa lemásolása. Ezt megkönnyíti a meglévő egy működőképes, és a két részben szétszerelt, működésképtelen példány.
Elő kell állítani a megfelelő repülőgép-műszereket, illetve azok gyártási dokumentációját, későbbi felhasználásra.
Külön feladat a gép csillagmotorjának lemásolása. Ehhez további fémmegmunkáló szakemberek, fémöntők, forgácsolók szükségesek. Ezek a szakemberek később a saját fejlesztésű motorok gyártásához is alkalmazhatók.
3, Ultrakönnyű repülőgép kifejlesztése
Azonosító: Fecske
Követelmények:
Hossza: 3,5m
Fesztáv: 5m
Magasság: kevesebb mint 2m
Szárnyfelület: ~16 m²
Üres tömeg: max. 500 kg
Max. felszálló tömeg: 750 kg
Szerkezete: Felsőszárnyas, vegyes építésű monoplán szerkezetű repülőgép
Futómű: merev szerkezetű, két főfutó, egy kormányozható farokfutó.
Motor: 1 db A típusú repülőgépmotor
Hasznos teher: két fő személyzet + a felderítő és a túlélő készlet (össz. 250 kg.)
Beépített fegyverzet: nincs
Hatótáv: a max. felszálló súllyal min. 250 kilométer
Sebesség: max. 120 km/ó
Személyzet: 2 fő (pilóta+rádiós-megfigyelő)
Egyéb:
A repülőgép minden időbeni bevethetőségének céljából a kabint teljesen be kell burkolni, de a burkolatnak átlátszónak kell lenni (plexi) .
4, Könnyű, többcélú repülőgép kifejlesztése
Azonosító: Gólya
Követelmények:
Hossza: kb. 10m
Fesztáv: max. 12,5m
Magasság: kevesebb mint 4m
Szárnyfelület: ~42 m²
Üres tömeg: max. 1400 kg
Felszálló tömeg: Max. 2300kg
Szerkezete: Felsőszárnyas, teljesen fémépítésű, monoplán szerkezetű repülőgép
Futómű: merev szerkezetű, két főfutó, egy kormányozható farokfutó.
Motor: 1 db B típusú repülőgépmotor
Hasznos teher: két fő személyzet + 4 utas+a túlélő készlet (össz. 500 kg.)
Beépített fegyverzet: nincs
Hatótáv: a max. felszálló súllyal min. 450 kilométer
Sebesség:
Gazdaságos utazósebesség: 120 km/ó
Maximális sebesség: 170 km/ó
Leszálló sebesség: 50 km/ó
Emelkedőképesség: 2,5 m/s
Utazómagasság: 3380 m
Személyzet: 2 fő (pilóta+másodpilóta)
Egyéb:
A maximális hatótáv a szárnyra függesztett két 100 liter kapacitású póttartállyal értendő.
A gép sebesültszállító változatban 1 pilótával és egy ápolóval repül, és két hordágyat képes szállítani.
5, Könnyű bombázó/alacsonytámadó repülőgép kifejlesztése
Azonosító: Vihar
Követelmények:
Hossza: 12 m.
Fesztáv: 15 m
Magasság: kevesebb mint 4 m.
Szárnyfelület: ~40 m²
Üres tömeg: 4200 kg
Max. felszálló tömeg: 6000 kg
Szerkezete: Alsószárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép
Futómű: két a szárnyba behúzható főfutó, egy merev beépítésű, kormányozható farokfutó.
Motor: 1 db D típusú repülőgépmotor
Hasznos teher: 1000 kg tömegű bomba a törzsbe épített bombakamrában
Beépített fegyverzet: 1 db 12.5 mm nehézgépfegyver, 600 lőszeres javadalmazással, fixen a légcsavartengelybe építve
Hatósugár: 1000 kg bombával terhelten 500 km minimum. (ezt oda-vissza meg kell tudnia tenni)
Sebesség: Utazó: max. 300km/ó. Támadó: max. 400 km/ó.
Személyzet: 2 fő (pilóta-bombavető+rádiós-navigátor)
Egyéb:
Mivel a gép egyik felhasználási profilja fokozottan sérülésveszélyes üzemmódnak számít, ezért a fontosabb szerkezeti elemek védelmére részleges páncélozást kell előírni.
A személyzet tagjainak könnyebb menekülése érdekében a kabintetőt piropatronos gyorsoldóval kell ellátni, és ejtőernyővel kell mindkét főt felszerelni.
A szárnyak alatt két külső rögzítési pontot kell kialakítani, amelyre nem irányított rakétablokkot, bombákat, illetve póttartályokat lehet rögzíteni.
6, Zuhanóbombázó gép kifejlesztése
Azonosító: Pávián
Követelmények:
Hossza: 11 m.
Fesztáv: 13,8 m
Magasság: kevesebb mint 4 m.
Szárnyfelület: ~32 m²
Üres tömeg: 2300 kg
Max. felszálló tömeg: 3300 kg
Szerkezete: Alsószárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép
Futómű: merev szerkezetű, két áramvonal-burkolatú főfutó, és egy kormányozható
farokfutó.
Motor: 1 db C típusú repülőgépmotor
Hasznos teher: 1 db 250 kg tömegű bomba a törzs alatti tartón
Beépített fegyverzet: 1 db 12.5 mm nehézgépfegyver, 600 lőszeres javadalmazással, fixen a légcsavartengelybe építve
Hatósugár: 1 db bombával terhelten 500 km minimum. (ezt oda-vissza meg kell tudni tenni)
Sebesség: Utazó: max. 300km/ó. Zuhanó: max. 600 km/ó.
Személyzet: 2 fő (pilóta+rádiós-navigátor)
Egyéb:
A repülőgép szerkezetének ki kell bírnia a tartós, és gyakori +10 és a -3 G terhelést a megfelelő túlméretezéssel.
A gépet fel kell szerelni zuhanó féklapokkal, hogy limitálható legyen a zuhanás sebessége
Rendelkeznie kell egy automatikus biztonsági mechanizmussal, amely beavatkozik, ha a gép túl mélyre zuhant (ezt egy légnyomást érzékelő automatika végzi, mert akkora terhelést kell a pilótának elviselnie, hogy a gép "felrántása" után pár másodpercre cselekvőképtelenné válhat).
A személyzet tagjainak könnyebb menekülése érdekében a kabintetőt piropatronos gyorsoldóval kell ellátni, és ejtőernyővel kell mindkét főt felszerelni.
6, Nagy hatótávolságú, többmotoros gép kifejlesztése
Azonosító: Kondor
Követelmények:
Szerkezete: Felsőszárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép
Futómű: két behúzható főfutó, és egy kormányozható farokfutó.
Motor: 4 db D típusú repülőgépmotor, gondolázva a szárnyon
Hasznos teher: legalább 4 tonna szállítására
Hatótáv: A gépnek legalább 10 óra folyamatos, leszállás nélküli repülésre kell képesnek lennie a névleges terheléssel.
Sebesség: max. 300km/ó.
Személyzet: 6 fő (pilóta + másodpilóta + fedélzeti mérnök + fedélzeti szerelő + rádiós + navigátor)
Egyéb:
A teherszállító változatot hátsó rakodórámpával kell felszerelni! A tehert szükség esetén ejtőernyővel is ki kell tudni dobni!
Az utasszállító változatnak a 24-30 fős kapacitást el kell érnie!
A gépben egy mosdót, és egy személyzeti pihenőhelységet is ki kell alakítani, hogy a személyzet pihenése kiépítetlen repülőtéren is megoldható legyen.
A gép sárkány-szerkezetének bírnia kell a tengeri levegő korrodáló hatását is.
(c) Teddybear
Kommentek