Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Ómagyar légierő tervezet: motorok, gépek

2009.04.26. 20:04 | szs. | 10 komment

Címkék: repülő kitekintő 2évad teddybear

Ikatószám: 2009/127/2

Minősítés: Szigorúan Titkos!

Kapja: A Védelmi Bizottság

Témafelelős: Koszó Lajos ny. rep. alezredes; Haditechnikai Kutatóintézet.

Tárgy: Az Ómagyar Légierő motorainak és repülőgépeinek típuskövetelményei

Kelt: Tatabánya. 2009-04-10.

 

 

2. számú melléklet.

 

A légierő gépeinek kifejlesztéséhez először is repülőgépmotorokra van szükség. Akár léghajóba, akár repülőgépbe építik be, mindenképpen nélkülözhetetlen eleme a repülésnek.

Ezek gyártása két úton történhet. Az egyszerűbb, hogy a már rendelkezésre álló motorokat lemásoljuk, a hosszadalmasabb, de jobb megoldás, ha magunk fejlesszük ki. A kifejlesztendő motorok szabványosítása nagyon megkönnyíti a későbbi tervezési és üzemeltetési feladatokat.

.

 

 

1, repülőgépmotorok kifejlesztése

 

A típusú könnyű repülőgépmotor gyártásának előkészítése

 

Hengerek száma

4 vagy 6

Hűtés módja

léghűtéses

fajtája

kétütemű könnyű motor

teljesítmény

80-100 kwatt

elrendezés

csillag, vagy soros

 

Ez a motor porlasztóval szerelt, és csak korlátozottan alkalmas műrepülésre, de könnyű és súlyához képest erős.

 

B típusú repülőgépmotor gyártásának előkészítése

 

Hengerek száma

8

Hűtés módja

folyadékhűtéses

fajtája

Befecskendezős, dízel, vagy benzines motor

teljesítmény

200 kwatt

elrendezés

soros, vagy bokszer

 

Mivel ezt a motort kiképző és gyakorló repülőgépekbe is beépíthetik, ezért korlátlanul műrepülhetőnek kell lennie. Ezt a legegyszerűbben az üzemanyag-befecskendezéses módszerrel érhetjük el, mert így a motor minden helyzetben megkapja a működéséhez szükséges üzemanyagot. Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.

 

C típusú közepes repülőgépmotor gyártásának előkészítése

 

 

Hengerek száma

12

Hűtés módja

folyadékhűtéses

fajtája

Befecskendezős, dízel, vagy benzines

teljesítmény

500 kwatt

elrendezés

soros, vagy bokszer

 

Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.

Függőleges beszereléssel, és a kényszerhűtés megoldásával helikopter meghajtására is alkalmas.

 

D típusú nagyteljesítményű repülőgépmotor gyártásának előkészítése

 

Hengerek száma

24

Hűtés módja

folyadékhűtéses

fajtája

befecskendezős, dízel, vagy benzines

teljesítmény

minimum 1000 kwatt

elrendezés

soros, vagy bokszer

 

Hátsó rögzítéses, a főtengely elülső kivezetésű, amelyre reduktorral szerelhető a légcsavar. A motor gondolázható, szükség esetén több is beszerelhető egy sárkányba.

Függőleges beszereléssel, és a kényszerhűtés megoldásával helikopter meghajtására is alkalmas.

 

2, a meglévő repülőgépek lemásolásához szükséges tervek és gyártási előírások létrehozása

 

Azonosító: Colt

 

Az Esztergomi Reptéren található AN-2-es Ancsa lemásolása. Ezt megkönnyíti a meglévő egy működőképes, és a két részben szétszerelt, működésképtelen példány.

Elő kell állítani a megfelelő repülőgép-műszereket, illetve azok gyártási dokumentációját, későbbi felhasználásra.

Külön feladat a gép csillagmotorjának lemásolása. Ehhez további fémmegmunkáló szakemberek, fémöntők, forgácsolók szükségesek. Ezek a szakemberek később a saját fejlesztésű motorok gyártásához is alkalmazhatók.

 

3, Ultrakönnyű repülőgép kifejlesztése

 

Azonosító: Fecske

 

Követelmények:

 

Hossza: 3,5m

Fesztáv: 5m

Magasság: kevesebb mint 2m

Szárnyfelület: ~16 m²

Üres tömeg: max. 500 kg

Max. felszálló tömeg: 750 kg

Szerkezete: Felsőszárnyas, vegyes építésű monoplán szerkezetű repülőgép

Futómű: merev szerkezetű, két főfutó, egy kormányozható farokfutó.

Motor: 1 db A típusú repülőgépmotor

Hasznos teher: két fő személyzet + a felderítő és a túlélő készlet (össz. 250 kg.)

Beépített fegyverzet: nincs

Hatótáv: a max. felszálló súllyal min. 250 kilométer

Sebesség: max. 120 km/ó

Személyzet: 2 fő (pilóta+rádiós-megfigyelő)

Egyéb:

A repülőgép minden időbeni bevethetőségének céljából a kabint teljesen be kell burkolni, de a burkolatnak átlátszónak kell lenni (plexi) .

 

4, Könnyű, többcélú repülőgép kifejlesztése

 

Azonosító: Gólya

 

Követelmények:

 

Hossza: kb. 10m

Fesztáv: max. 12,5m

Magasság: kevesebb mint 4m

Szárnyfelület: ~42 m²

Üres tömeg: max. 1400 kg

Felszálló tömeg: Max. 2300kg

Szerkezete: Felsőszárnyas, teljesen fémépítésű, monoplán szerkezetű repülőgép

Futómű: merev szerkezetű, két főfutó, egy kormányozható farokfutó.

Motor: 1 db B típusú repülőgépmotor

Hasznos teher: két fő személyzet + 4 utas+a túlélő készlet (össz. 500 kg.)

Beépített fegyverzet: nincs

Hatótáv: a max. felszálló súllyal min. 450 kilométer

Sebesség:

Gazdaságos utazósebesség: 120 km/ó

Maximális sebesség: 170 km/ó

Leszálló sebesség: 50 km/ó

Emelkedőképesség: 2,5 m/s

Utazómagasság: 3380 m

 

Személyzet: 2 fő (pilóta+másodpilóta)

Egyéb:

A maximális hatótáv a szárnyra függesztett két 100 liter kapacitású póttartállyal értendő.

A gép sebesültszállító változatban 1 pilótával és egy ápolóval repül, és két hordágyat képes szállítani.

 

 

5, Könnyű bombázó/alacsonytámadó repülőgép kifejlesztése

 

Azonosító: Vihar

 

Követelmények:

 

Hossza: 12 m.

Fesztáv: 15 m

Magasság: kevesebb mint 4 m.

Szárnyfelület: ~40 m²

Üres tömeg: 4200 kg

Max. felszálló tömeg: 6000 kg

Szerkezete: Alsószárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép

Futómű: két a szárnyba behúzható főfutó, egy merev beépítésű, kormányozható farokfutó.

Motor: 1 db D típusú repülőgépmotor

Hasznos teher: 1000 kg tömegű bomba a törzsbe épített bombakamrában

Beépített fegyverzet: 1 db 12.5 mm nehézgépfegyver, 600 lőszeres javadalmazással, fixen a légcsavartengelybe építve

Hatósugár: 1000 kg bombával terhelten 500 km minimum. (ezt oda-vissza meg kell tudnia tenni)

Sebesség: Utazó: max. 300km/ó. Támadó: max. 400 km/ó.

Személyzet: 2 fő (pilóta-bombavető+rádiós-navigátor)

Egyéb:

Mivel a gép egyik felhasználási profilja fokozottan sérülésveszélyes üzemmódnak számít, ezért a fontosabb szerkezeti elemek védelmére részleges páncélozást kell előírni.

A személyzet tagjainak könnyebb menekülése érdekében a kabintetőt piropatronos gyorsoldóval kell ellátni, és ejtőernyővel kell mindkét főt felszerelni.

A szárnyak alatt két külső rögzítési pontot kell kialakítani, amelyre nem irányított rakétablokkot, bombákat, illetve póttartályokat lehet rögzíteni.

 

6, Zuhanóbombázó gép kifejlesztése

 

Azonosító: Pávián

 

Követelmények:

 

Hossza: 11 m.

Fesztáv: 13,8 m

Magasság: kevesebb mint 4 m.

Szárnyfelület: ~32 m²

Üres tömeg: 2300 kg

Max. felszálló tömeg: 3300 kg

Szerkezete: Alsószárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép

Futómű: merev szerkezetű, két áramvonal-burkolatú főfutó, és egy kormányozható

farokfutó.

Motor: 1 db C típusú repülőgépmotor

Hasznos teher: 1 db 250 kg tömegű bomba a törzs alatti tartón

Beépített fegyverzet: 1 db 12.5 mm nehézgépfegyver, 600 lőszeres javadalmazással, fixen a légcsavartengelybe építve

Hatósugár: 1 db bombával terhelten 500 km minimum. (ezt oda-vissza meg kell tudni tenni)

Sebesség: Utazó: max. 300km/ó. Zuhanó: max. 600 km/ó.

Személyzet: 2 fő (pilóta+rádiós-navigátor)

Egyéb:

A repülőgép szerkezetének ki kell bírnia a tartós, és gyakori +10 és a -3 G terhelést a megfelelő túlméretezéssel.

A gépet fel kell szerelni zuhanó féklapokkal, hogy limitálható legyen a zuhanás sebessége

Rendelkeznie kell egy automatikus biztonsági mechanizmussal, amely beavatkozik, ha a gép túl mélyre zuhant (ezt egy légnyomást érzékelő automatika végzi, mert akkora terhelést kell a pilótának elviselnie, hogy a gép "felrántása" után pár másodpercre cselekvőképtelenné válhat).

A személyzet tagjainak könnyebb menekülése érdekében a kabintetőt piropatronos gyorsoldóval kell ellátni, és ejtőernyővel kell mindkét főt felszerelni.

 

6, Nagy hatótávolságú, többmotoros gép kifejlesztése

 

Azonosító: Kondor

 

Követelmények:

 

Szerkezete: Felsőszárnyas, tisztán fémépítésű monoplán szerkezetű repülőgép

Futómű: két behúzható főfutó, és egy kormányozható farokfutó.

Motor: 4 db D típusú repülőgépmotor, gondolázva a szárnyon

Hasznos teher: legalább 4 tonna szállítására

Hatótáv: A gépnek legalább 10 óra folyamatos, leszállás nélküli repülésre kell képesnek lennie a névleges terheléssel.

Sebesség: max. 300km/ó.

Személyzet: 6 fő (pilóta + másodpilóta + fedélzeti mérnök + fedélzeti szerelő + rádiós + navigátor)

Egyéb:

A teherszállító változatot hátsó rakodórámpával kell felszerelni! A tehert szükség esetén ejtőernyővel is ki kell tudni dobni!

Az utasszállító változatnak a 24-30 fős kapacitást el kell érnie!

A gépben egy mosdót, és egy személyzeti pihenőhelységet is ki kell alakítani, hogy a személyzet pihenése kiépítetlen repülőtéren is megoldható legyen.

A gép sárkány-szerkezetének bírnia kell a tengeri levegő korrodáló hatását is. 

 

(c) Teddybear

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr601087908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szakyster 2009.04.27. 08:59:13

Hát, nem tudom, nekem még mindig kétségeim vannak, hogy mennyi idő ezeket kifejleszteni. A jövőben is 50-100 év volt, mire kifejlesztették a modern repülőket. És bár sokat segít, hogy van lemásolható prototipus, és némi alapvető tudásbázis, egy olyan teljesítmény/tömeg arányú motor, ami mondjuk egy suzukiban van (nem véletlen a példa: itt a suzuki gyár, de gyk semmi információ, hogy hogyan készülnek a motorok) sok évbe, és mégtöbb nyersanyagba fog kerülni. Ha 40 év a kitűzött céldátum, akkor simán el tudom képzelni, de 10 év szvsz kevés.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.27. 10:15:18

Nagyon szakmai komment következik:

A Pávián zuhanóbombázót nem lehetne Sólyomra keresztelni? Azok támadnak zuhanórepülésben, egy Pávián csak akkor zuhan, ha leesik a fáról! :)

teddybear01 2009.04.27. 10:36:24

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Mindent lehet.

Az alapul szolgáló géptípussal repült a pávián emblémás század a magyar légierőben.

Kifejleszteni természetesen nem a következő pofozkodásig tart ezeket a gépeket, de nem is 50-60 évig. Maradt hozzáértő, ha nem is sok, és főleg nem kell teljesen vaktában próbálkozni.

teddybear01 2009.04.27. 10:40:08

A Szuzukiban tudtommal csak összeszerelnek, a motort máshonnan hozzák. A környék bedolgozó üzemei is csak kisebb alkatrészeket gyártanak. Motorgyártás azt hiszem csak Győrben van, ha még van.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.04.27. 11:17:13

A Suzukiba Japánból hozzák a motorokat, helyben szinte semmi sem készül, mindent a beszállítók hoznak just-in-time. De azért dolgozik ott annyi szerelő meg egyéb szaki, akik biztos tudnának alkotni valamit, ha nem is XXI. századi színvonalon.

Gumzi 2009.04.27. 23:04:18

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Szerintem jó a pávián elnevezés... egy hasmenéses pávián olyat bombáz a banánfáról, hogy arrólkoldul minden anti :P

Gumzi 2009.04.28. 19:10:19

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Az sima ügy. Amíg az AN-2-esből zuhanóbombázó lesz, addig Vinitor csak elintézi :)

teddybear01 2009.04.29. 19:32:26

@Gumzi: A mezőgazdászok az AN-2-est kukacbombázónak hívják, viszont zuhanóbombázónak is jó, legalább egyszer...

bz249 2009.04.29. 19:41:08

@teddybear01: tapasztalt, gyakorlattal rendelkező kamikaze pilótát felveszünk ;)
süti beállítások módosítása