Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Contest: az Ómagyarország szerepjáték jelentkezése

2010.05.16. 21:40 | szs. | 1 komment

Címkék: szerepjáték

A határidő előtt egy nappal sikerült leadnunk a tényleges jelentkezést is a Contest szerepjátékfejlesztő-versenyre. A versenynek otthont adó rpg.hu fórumán témát is nyitottunk neki, illetve a jelentkezés anyagát itt is közzétesszük. Hamarosan indulnak a tesztjátékok, amikhez a blog olvasóinak a segítségét is szívesen fogadjuk, részletek hamarosan.

A jelentkezés anyaga:

b) Kik készítik a játékot? (Stáblista névvel és feladatkörrel.) 

Fülöp Gergely (Ghery) főként: rendszer, tesztelés szervezése, vezetése

Szabó Sándor (szs) főként: világleírás, modulok, rendszer 

c) Mi a játék munkacíme? 

Ómagyarország szerepjáték

 
d) Mik a játék választott inspirációi?
 

tömeges időutazás (112)

csak semmi mágia (270)

rejtőző patrónusok (124)

 
e) Kiket irányíthatnak a játékosok? Hol és milyen időben léteznek ezek 
a karakterek?
 

A tér és az idő: Ómagyarország világán egy múltba ( Kr.e 280-ba) sodródott, XXI. századi magyar megyéből alakul ki a Kárpát-medencére kiterjedő átkerült-ómagyar állam, aminek a hatalma több pilléren nyugszik: az átkerült technika-technológia maradványaiból, helyi lehetőségeken alapuló továbbgondolásából, a "jövő", vagyis a történelem ismeretéből, beleértve a földrajzi ismereteket is, illetve az emancipációs politikán, aminek során az ómagyar állam lakosságát "eredeti ókori" emberekkel ("antikkal") bővítik, asszimilálva, beolvasztva őket, így biztosítva a kellő gazdasági erőt is. Az átkerült ismeretek kiszivárgását próbálják megakadályozni (az illegálisan kikerülő adatok, illetve a nem hivatalos magánakciók egyaránt "időszennyezésnek" minősülnek és komoly következményekkel járnak), az esetlegesen kikerülő információkat meghamisított dokumentumokkal, híresztelésekkel semlegesítik. A környező ókori világ történelmébe is sokszor beavatkoznak, az első jelentősebb művelet a pun háborúk megakadályozása, hogy meggátolják azt, hogy Róma a mediterrán térség domináns hatalmává váljon. A szerepjáték ideje az Átkerülés és az azt követő bő negyven év, az ómagyar történelem első szakasza, ami a túlélésről, majd Kárpát-medence elfoglalásáról, az emancipáció beindításáról és az ókori nagyhatalmakkal való kapcsolatok kialakításáról szól, számos időszennyezési és dezinformációs esettel tarkítva. 

Hol létezhetnek a karakterek? Az ókori világ bármely pontján, ami kapcsolatba kerül az ómagyarokkal, például: 

Ómagyarországon az...

- az Átkerült területeken (Esztergom, a Pilis, Tatabánya vagy akár egy kis sváb falu a Gerecse közelében, stb.)

- emancipáció alá vont területeken (Gellérthegy, Erdély, Balaton környéke, stb.)

- határvidékeken (Tiszavidék, Kárpátok, Szávamente, stb.)

- Fiume (Ómagyarország sokáig egyetlen tengeri kikötője, egy vékony korridor, illetve a Száva-Duna köti csak össze a magterülettel, itt érintkezik az átkerült, új hatalom a klasszikus ókorral, ráadásul hamar kialakul a település saját, különálló öntudata) 

vagy az anti civilizációk területén, pl.

- Róma, Karthágó, Hellász, Egyiptom vagy (Kis-)Ázsia

- barbár vidékekekn (Gallia, Germánia, a "szkíta" sztyeppék) 

Kiket irányíthatnak a játékosok? 

- kezdetben, az ismerkedés szintjén ómagyarokat, de természetesen lehetőség lesz anti (született ókori) karakterek játszására is (itt külön figyelmet kell fordítani a SZEREPjátszásra, önkorlátozásra), illetve az emancipációból adódóan vegyes karakterek is lehetnek (született ókori, aki ómagyar szolgálatba áll, vagy rabszolga, akit megvásárolnak/átszökik és elindul az állampolgárrá válás útján, vegyes házasságból született szereplő, stb.) 

- a "kalandozó" típusú karaktereknek megfelelő lehetőségek pl.:

      * rabszolgakereső (állami alkalmazással vagy megbízással anti területeken rabszolgákat vásároló (vagy egyéb módon szerző) személy, aki ómagyar területre érve átadja a szerzeményeit a hatóságoknak, akik felszabadítják és emancipációs eljárás alá vonják a volt rabszolgákat, egyfajta bevándorlási, munkaerőpiaci tevékenység, összetett képességeket igényel a sikeres művelése)

      * felderítő (a Felderítő Parancsnokság állományába tartozó személy, ez a szervezet lát el szinte minden olyan feladatot, ami a külső antikkal kapcsolatban felmerül és nem klasszikus, nyílt háborúskodást takar: határvidékek biztosítása, mélységi felderítés, diplomaták kísérése, diverzáns akciók, illetve szakosított alosztályokon keresztül titkosszolgálati jellegű tevékenységek: kémkedés, időszennyezés elleni küzdelem, dezinformálás, de ide tartozik a korai szakaszban a külkereskedelem is, amit többek közt hírszerzésre is felhasználnak - látható, hogy ez a kategória nagyon sokféle szereplőt takarhat, a kemény kommandóstól a békés kereskedőnek tűnő fedett ügynökön át a szükség esetén istennőt is eljátszó, félig germán származású kémnőig). 

- de bizonyos játékfajtákban teljesen hétköznapi karaktereket is irányíthatnak a játékosok, akár saját magukat is próbára tehetik, mire lennének képesek átkerülés esetén... 

- anti karakterek lehetnek pl.: diplomata. rabszolga, kalóz, katona, kereskedő, feltéve, hogy a játék (modul) során kapcsolatba kerül ómagyarokkal vagy valami Ómagyarországgal kapcsolatos dologgal (diplomáciai küldetés, harci feladat ellenük/velük szövetségben, üzletelés, időszennyezés, stb.) 

f) Milyen típusú történet bontakozódhat ki a játék során? Mi a játék célja? 

A játékfajta meghatározza a mesélő által felkínált/elfogadható karaktereket. A játékfajták a következők: 

- Átkerülésjáték   (ómagyar vagy anti oldalról, a történet a spontán időutazás - az Átkerülés - előtt vagy során indul és az ezt követő eseményeket dolgozza fel a karakterek nézőpontjából - pl. egy baráti társaság utazik az M1-en, amikor hirtelen a kocsisor belerohan az eléjük került erdőbe, vagy egy kelta falu lakói, akik mellett megjelenik egy magyar község, stb.) 

- Küldetésjáték  (egy adott küldetéshez összeállt vagy abba belevonódó csapat, vagy eleve meghatározott karakterekkel, vagy határok közé szorított egyéni választásokkal, variációkkal - pl. az Átkerülés utáni hetekben Esztergomban német nyelvű rádióadást fognak Bécs felől és összeállítanak egy csapatot, hogy az ókori, szabályozatlan Dunán felhajózva járjon utána, mi lehet a forrás, akadnak más átkerült területek is?; vagy: a felderítők egyik csapata útnak indul, hogy egy időszennyezés okozta károkat felszámolja vagy csökkentse, az akció során különféle fals adatokat kell anti kezekre játszaniuk úgy, hogy azok hitelesnek tűnjenek, a fals adatok többek közt egy MAGUS világleírást is tartalmaznak, hogy az antik inkább Ynevet keressék, mint a kikerült földrajztankönyvben olvasható, sokkal unalmasabb és irreálisabbnak tűnő Amerikát, stb. ) 

- Kalandjáték (a játékosok által generált vagy máshonnan áthozott karakterek, akiket a játékmester összemesél és egy közös kalandba helyez - pl. egy hajón kelnek át éppen a Dunán, amikor anti szabadságharcosok eltérítik a járművet és eltűnnek vele az áradó Tisza labirintusában, stb.)

 
g) Milyen játékmechanizmusok hangsúlyosak a játékban? (Nem szükséges a teljes játékmechanizmus leírása, de ha gondolod, részletesen is tárgyalhatod.)
 

Ezt még nem tudjuk részletesen tárgyalni. Alapvetően a FUDGE rendszerét használnánk, néhány olyan kiegészítéssel, módosítással, amit a világ igényel, pl.: 

- nincs effektív mágia, de vannak "mágiahasználók" (pl. druidák), akik az anti világkép szerint azok, a játék racionális világképe szerint viszont nem. De pszichológiai alapon hatással lehetnek a mitikus világképpel rendelkező karakterekre (akár magukra is), hasonlóan hathatnak a mágikus vagy annak beállított cselekmények is, amiket akár egy racionális világképpel rendelkező ómagyar is használhat. (Pl. a druida átka rontja a megátkozott anti (vagy emancipált/babonás ómagyar) karakter bizonyos értékeit) 

- a karakteralkotásban külön figyelemmel kell lenni a karakter származására, hátterére (ómagyar/anti), bizonyos területeken pl. az "átlagos" mást jelent egy ómagyar és egy anti számára, ennek a rendszerben is meg kell jelennie 

- a két kor hadviselése, fegyverei, főleg egymás ellen, ügyelve a játékélményre is (attól, hogy valakinek Kalasnyikov van a kezében, még nem legyőzhetetlen) 

A FUDGE rendszerén belül is az egyszerűbb felé hajlunk, inkább a történetre, mint a számolgatásra fókuszálva.

h) Megakadtál-e valahol? Mivel kapcsolatban van szükséged kritikára? 

Bárminemű észrevételt szívesen fogadunk, főleg a harcrendszerrel kapcsolatban majd később, amikor részletezzük, a két világ haditechnikája, harcmodora ütközik és ez felvet pár kérdést, 

i) Szeretnéd-e, hogy mások csatlakozzanak a fejlesztőgárdához? Hol jelentkezhet, aki érdeklődik a csatlakozás iránt?  

Több szem többet lát, a világépítéssel viszonylag jól állunk, de a rendszerrel és főleg a teszteléssel kapcsolatban örülünk minden segítségnek, a kész anyagokat bárkinek a rendelkezésére bocsátjuk, aki megnézné közelebbről, vagy modultervet kérne próbajátékhoz, vagy beszállna fejleszteni. Nincs semmi titkos infónk. Az omagyar.blog.hu fórumain, az rpg.hu-n keresztül vagy az atkerulesKUKACgmail.com címen elérhetőek vagyunk, illetve a világról szócikkesítve a hu.omagyar.wikia.com oldalon lehet olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr472008482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2010.05.20. 20:12:34

Azóta támadt némi mozgás is a fórumon, hátha lesz még belőle valami:)
süti beállítások módosítása