A határidő előtt egy nappal sikerült leadnunk a tényleges jelentkezést is a Contest szerepjátékfejlesztő-versenyre. A versenynek otthont adó rpg.hu fórumán témát is nyitottunk neki, illetve a jelentkezés anyagát itt is közzétesszük. Hamarosan indulnak a tesztjátékok, amikhez a blog olvasóinak a segítségét is szívesen fogadjuk, részletek hamarosan.
A jelentkezés anyaga:
b) Kik készítik a játékot? (Stáblista névvel és feladatkörrel.)
Fülöp Gergely (Ghery) főként: rendszer, tesztelés szervezése, vezetése
Szabó Sándor (szs) főként: világleírás, modulok, rendszer
c) Mi a játék munkacíme?
Ómagyarország szerepjáték
d) Mik a játék választott inspirációi?
tömeges időutazás (112)
csak semmi mágia (270)
rejtőző patrónusok (124)
e) Kiket irányíthatnak a játékosok? Hol és milyen időben léteznek ezek
a karakterek?
A tér és az idő: Ómagyarország világán egy múltba ( Kr.e 280-ba) sodródott, XXI. századi magyar megyéből alakul ki a Kárpát-medencére kiterjedő átkerült-ómagyar állam, aminek a hatalma több pilléren nyugszik: az átkerült technika-technológia maradványaiból, helyi lehetőségeken alapuló továbbgondolásából, a "jövő", vagyis a történelem ismeretéből, beleértve a földrajzi ismereteket is, illetve az emancipációs politikán, aminek során az ómagyar állam lakosságát "eredeti ókori" emberekkel ("antikkal") bővítik, asszimilálva, beolvasztva őket, így biztosítva a kellő gazdasági erőt is. Az átkerült ismeretek kiszivárgását próbálják megakadályozni (az illegálisan kikerülő adatok, illetve a nem hivatalos magánakciók egyaránt "időszennyezésnek" minősülnek és komoly következményekkel járnak), az esetlegesen kikerülő információkat meghamisított dokumentumokkal, híresztelésekkel semlegesítik. A környező ókori világ történelmébe is sokszor beavatkoznak, az első jelentősebb művelet a pun háborúk megakadályozása, hogy meggátolják azt, hogy Róma a mediterrán térség domináns hatalmává váljon. A szerepjáték ideje az Átkerülés és az azt követő bő negyven év, az ómagyar történelem első szakasza, ami a túlélésről, majd Kárpát-medence elfoglalásáról, az emancipáció beindításáról és az ókori nagyhatalmakkal való kapcsolatok kialakításáról szól, számos időszennyezési és dezinformációs esettel tarkítva.
Hol létezhetnek a karakterek? Az ókori világ bármely pontján, ami kapcsolatba kerül az ómagyarokkal, például:
Ómagyarországon az...
- az Átkerült területeken (Esztergom, a Pilis, Tatabánya vagy akár egy kis sváb falu a Gerecse közelében, stb.)
- emancipáció alá vont területeken (Gellérthegy, Erdély, Balaton környéke, stb.)
- határvidékeken (Tiszavidék, Kárpátok, Szávamente, stb.)
- Fiume (Ómagyarország sokáig egyetlen tengeri kikötője, egy vékony korridor, illetve a Száva-Duna köti csak össze a magterülettel, itt érintkezik az átkerült, új hatalom a klasszikus ókorral, ráadásul hamar kialakul a település saját, különálló öntudata)
vagy az anti civilizációk területén, pl.
- Róma, Karthágó, Hellász, Egyiptom vagy (Kis-)Ázsia
- barbár vidékekekn (Gallia, Germánia, a "szkíta" sztyeppék)
Kiket irányíthatnak a játékosok?
- kezdetben, az ismerkedés szintjén ómagyarokat, de természetesen lehetőség lesz anti (született ókori) karakterek játszására is (itt külön figyelmet kell fordítani a SZEREPjátszásra, önkorlátozásra), illetve az emancipációból adódóan vegyes karakterek is lehetnek (született ókori, aki ómagyar szolgálatba áll, vagy rabszolga, akit megvásárolnak/átszökik és elindul az állampolgárrá válás útján, vegyes házasságból született szereplő, stb.)
- a "kalandozó" típusú karaktereknek megfelelő lehetőségek pl.:
* rabszolgakereső (állami alkalmazással vagy megbízással anti területeken rabszolgákat vásároló (vagy egyéb módon szerző) személy, aki ómagyar területre érve átadja a szerzeményeit a hatóságoknak, akik felszabadítják és emancipációs eljárás alá vonják a volt rabszolgákat, egyfajta bevándorlási, munkaerőpiaci tevékenység, összetett képességeket igényel a sikeres művelése)
* felderítő (a Felderítő Parancsnokság állományába tartozó személy, ez a szervezet lát el szinte minden olyan feladatot, ami a külső antikkal kapcsolatban felmerül és nem klasszikus, nyílt háborúskodást takar: határvidékek biztosítása, mélységi felderítés, diplomaták kísérése, diverzáns akciók, illetve szakosított alosztályokon keresztül titkosszolgálati jellegű tevékenységek: kémkedés, időszennyezés elleni küzdelem, dezinformálás, de ide tartozik a korai szakaszban a külkereskedelem is, amit többek közt hírszerzésre is felhasználnak - látható, hogy ez a kategória nagyon sokféle szereplőt takarhat, a kemény kommandóstól a békés kereskedőnek tűnő fedett ügynökön át a szükség esetén istennőt is eljátszó, félig germán származású kémnőig).
- de bizonyos játékfajtákban teljesen hétköznapi karaktereket is irányíthatnak a játékosok, akár saját magukat is próbára tehetik, mire lennének képesek átkerülés esetén...
- anti karakterek lehetnek pl.: diplomata. rabszolga, kalóz, katona, kereskedő, feltéve, hogy a játék (modul) során kapcsolatba kerül ómagyarokkal vagy valami Ómagyarországgal kapcsolatos dologgal (diplomáciai küldetés, harci feladat ellenük/velük szövetségben, üzletelés, időszennyezés, stb.)
f) Milyen típusú történet bontakozódhat ki a játék során? Mi a játék célja?
A játékfajta meghatározza a mesélő által felkínált/elfogadható karaktereket. A játékfajták a következők:
- Átkerülésjáték (ómagyar vagy anti oldalról, a történet a spontán időutazás - az Átkerülés - előtt vagy során indul és az ezt követő eseményeket dolgozza fel a karakterek nézőpontjából - pl. egy baráti társaság utazik az M1-en, amikor hirtelen a kocsisor belerohan az eléjük került erdőbe, vagy egy kelta falu lakói, akik mellett megjelenik egy magyar község, stb.)
- Küldetésjáték (egy adott küldetéshez összeállt vagy abba belevonódó csapat, vagy eleve meghatározott karakterekkel, vagy határok közé szorított egyéni választásokkal, variációkkal - pl. az Átkerülés utáni hetekben Esztergomban német nyelvű rádióadást fognak Bécs felől és összeállítanak egy csapatot, hogy az ókori, szabályozatlan Dunán felhajózva járjon utána, mi lehet a forrás, akadnak más átkerült területek is?; vagy: a felderítők egyik csapata útnak indul, hogy egy időszennyezés okozta károkat felszámolja vagy csökkentse, az akció során különféle fals adatokat kell anti kezekre játszaniuk úgy, hogy azok hitelesnek tűnjenek, a fals adatok többek közt egy MAGUS világleírást is tartalmaznak, hogy az antik inkább Ynevet keressék, mint a kikerült földrajztankönyvben olvasható, sokkal unalmasabb és irreálisabbnak tűnő Amerikát, stb. )
- Kalandjáték (a játékosok által generált vagy máshonnan áthozott karakterek, akiket a játékmester összemesél és egy közös kalandba helyez - pl. egy hajón kelnek át éppen a Dunán, amikor anti szabadságharcosok eltérítik a járművet és eltűnnek vele az áradó Tisza labirintusában, stb.)
g) Milyen játékmechanizmusok hangsúlyosak a játékban? (Nem szükséges a teljes játékmechanizmus leírása, de ha gondolod, részletesen is tárgyalhatod.)
Ezt még nem tudjuk részletesen tárgyalni. Alapvetően a FUDGE rendszerét használnánk, néhány olyan kiegészítéssel, módosítással, amit a világ igényel, pl.:
- nincs effektív mágia, de vannak "mágiahasználók" (pl. druidák), akik az anti világkép szerint azok, a játék racionális világképe szerint viszont nem. De pszichológiai alapon hatással lehetnek a mitikus világképpel rendelkező karakterekre (akár magukra is), hasonlóan hathatnak a mágikus vagy annak beállított cselekmények is, amiket akár egy racionális világképpel rendelkező ómagyar is használhat. (Pl. a druida átka rontja a megátkozott anti (vagy emancipált/babonás ómagyar) karakter bizonyos értékeit)
- a karakteralkotásban külön figyelemmel kell lenni a karakter származására, hátterére (ómagyar/anti), bizonyos területeken pl. az "átlagos" mást jelent egy ómagyar és egy anti számára, ennek a rendszerben is meg kell jelennie
- a két kor hadviselése, fegyverei, főleg egymás ellen, ügyelve a játékélményre is (attól, hogy valakinek Kalasnyikov van a kezében, még nem legyőzhetetlen)
A FUDGE rendszerén belül is az egyszerűbb felé hajlunk, inkább a történetre, mint a számolgatásra fókuszálva.
h) Megakadtál-e valahol? Mivel kapcsolatban van szükséged kritikára?
Bárminemű észrevételt szívesen fogadunk, főleg a harcrendszerrel kapcsolatban majd később, amikor részletezzük, a két világ haditechnikája, harcmodora ütközik és ez felvet pár kérdést,
i) Szeretnéd-e, hogy mások csatlakozzanak a fejlesztőgárdához? Hol jelentkezhet, aki érdeklődik a csatlakozás iránt?
Több szem többet lát, a világépítéssel viszonylag jól állunk, de a rendszerrel és főleg a teszteléssel kapcsolatban örülünk minden segítségnek, a kész anyagokat bárkinek a rendelkezésére bocsátjuk, aki megnézné közelebbről, vagy modultervet kérne próbajátékhoz, vagy beszállna fejleszteni. Nincs semmi titkos infónk. Az omagyar.blog.hu fórumain, az rpg.hu-n keresztül vagy az atkerulesKUKACgmail.com címen elérhetőek vagyunk, illetve a világról szócikkesítve a hu.omagyar.wikia.com oldalon lehet olvasni.
Kommentek