Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

A faggyúgyertyák csonkig égnek

2009.01.15. 09:00 | (F)ordító | 30 komment

Címkék: lázadás kelták gellérthegy triumpathor 2évad

Júlia azon az estén is úgy várt a kis házunkban, ahogy a beköltözésünk óta eltelt napokban tette. Ült a megterített kecskelábú asztalnál, előtte kis cserépedényekben gőzölgött a frissen főzött köleskása, kis pohárkákban pedig a jó zsíros tej. Szerettem hazatérni a házba. Mindig is szerettem a régi dolgokat, a paraszti építészetet és a népi hagyományokat. Most alkalmam volt  egy ilyen parasztházban kelta módra és római asszonnyal kipróbálni a gyakorlatban az úgymond hétköznapi életet. Talán csak a püspöki palota volt ennél kényelmesebb, de otthonosabb ennél semmi sem lehetett volna. Meleg volt, a kemence döntötte magából a hőt, a kis mécsesek és gyertyák sárgás lángja elmosódott árnyakat hintáztatott a durván elsimított, fehérre meszelt falakon. Miután kifertőtlenítettük az egész házat, kiirtottuk a bolhákat és a tetveket, egész kényelmesen lehetett lakni benne. Júlia agyagból ügyetlen kis szobrocskákat készített és az egyik falmélyedésbe két gyertya közé állította őket.  

- Lares et Penates - nézett rám komolyan, amikor megkérdeztem, hogy mi is ez tulajdonképpen. - Megvéd én és te is, ők az én ősök.  

Azaz valami kis házi oltár volt a dolog, ami nem zavart, ez is bőven belefért ebbe a megkavart világba, ahol kelta emberáldozók jártak keresztény misékre.  

A falakra Júlia báránybőröket tett fel, az ablakok elé pedig szabályos kis függönyöket aggatott. Nem tudom, honnan szerezte ezeket a dolgokat, gondolom bent az uradalomban kapta. Eleinte pedig rettegett attól, hogy a kelták közé kell jönnie, az sem nagyon vigasztalta, hogy ezek nem azok a barbárok, akik megkínozták. Neki – akárcsak nekem – ezek a kelták csak kelták voltak. De a napok elteltével lassan megnyugodott és  jókedvű, fiatal lány lett belőle. Csak az alvással voltak gondok, pontosabban azzal, hogy ki alszik az ágyban és ki a kemencepadkán. Megrögzötten ragaszkodott a kemencepadkához, nem tudtam rábeszélni, hogy ő aludjon az ágyban, nekem meg jó lesz a padka. Az ágyra szalmatörekkel töltött  nagy daróczsákokat pakoltak, amiket valami állatszőrrel – színe alapján talán farkas lehetett néhai gazdájuk – takartak le. Erre jött egy durva pokróc lepedőnek, majd egy összevarrt és selymes prémszőnyeg takarónak. A prémek szagát nehezen tudtam megszokni, de az ágy kétségtelenül kényelmes volt.  

Vacsora után megmosakodtam a meleg vizes lavórszerű edényben, fogat mostam, majd odaléptem Júliához, hogy éjszakai búcsúcsókot adjak neki, mint mindig, mióta együtt éltünk. Utána elléptem volna tőle, de átkarolt és a szemembe nézett. A gyertyák lángja mint a vágy narancsvörös kis lángjai fickándoztak fekete szembogara tükrében, arca kipirult, ajkai kicsit elnyíltak, éreztem kapkodó, forró leheletét, kis melleinek hegyes bimbói szinte karcoltak a vékony pólómon keresztül. Ez most nem az a lelketlen felajánlkozás volt. Elöntött a tesztoszteron, a forróság és a vágy. Felkaptam a nyakamba kapaszkodó lányt, bevittem a szobába és ledőltünk az ágyra. Remélem, hogy elég vastagok voltak a falak, mert a nélkülözés hosszú hetei után nem tartóztattam meg magam és Júlia tehetsége és odaadása is felülmúlta minden korábbi elképzelésemet. Nem tudom, mennyi lehetett az idő, amikor félőrült szeretkezésünk után ájultan elaludtunk egymás ölelésében, de késő lehetett, mert a faggyúgyertyák csonkig égtek és teljes sötétség volt a házban. 

Hangos dörömbölésre riadtam fel, valaki ököllel verte a bejárati ajtót és közben kiabált. A házban félhomály volt, lassan virradt. 

- Nándi, Nándi! - felismertem Csikós hangját. - Gyere gyorsan! 

Felugrottam az ágyból, Júlia magára rántotta a takarót és ijedten, egyenes derékkal ült az ágyon.  

- Nincs baj, nincs baj - nyugtatgattam, miközben fél lábon ugrálva próbáltam magamra rángatni a gyakorló nadrágot. Eltoltam a reteszt és kinyitottam az ajtót. 

Valóban Csikós állt a küszöbön, fején csálén állt a rohamsisak, mellkasán ott lógott keresztben a gépkarabély. A háta mögött láttam, hogy a közösségi épület előtt pár katona és kelta ácsorog, az ajtó nyitva és bent ég a villany. 

- Mi a franc van? - mordultam rá, miközben a pólómmal bajlódtam. Jó hideg volt kint, az  ágyból kiestem a mínusz akárhány fokba, éreztem, hogy az arcbőrömet meghúzza a fagyos levegő. 

- Jobb, ha megnézed, mit vagyis kit találtak a kelták, főnök – sürgető volt a hangja. Beleugrottam a surranóba, visszanéztem Júliára, aki az ágytakaró prémbe burkolózva már ott állt mögöttem.  

- Maradj a házban – mondtam neki, bár nem tudom mitől féltettem. Rossz előérzetem volt. Csikós elkapta a lányról a szemét, ahogy ránéztem. Magamra kaptam a kabátot és a vállamra vetettem az AMD-t. Csikós nyomában a közösségi házhoz siettem, ahol két emberem állt őrt az ajtóban.  

- Biztos, ami biztos – intett feléjük Csikós. Bólintottam, jól tette, hogy őröket állított ide. 

Bent a házban Péter atya hajolt egy földön fekvő alak fölé, kezében véres kendőt láttam. Két kelta férfi térdelt még mellette. Odaértem és lemerevedtem. Egy sérült honvéd feküdt a földön.

Egyenruhája szakadt és koszos volt, mellkasán fekete folt éktelenkedett és láttam, hogy a teste alatt a fapadlót lassan átitatja lassan szivárgó vére. Fiatal fiú volt, nem lehetett több 20 évesnél. Rövid, fekete haja volt, sápadt arcbőrére sáros vércsíkok ragadtak, szája sarkából vérrel kevert, habos nyálcsík szivárgott. Csupasz felkarján egy „Ö” betű közepén egy vicsorgó kutyafejet ábrázoló friss tetoválást láttam. Önkéntes volt a srác, náluk volt a legújabb divat ez a megkülönböztető tetoválás. Egy-két öregebb katona vagy volt terrorelhárítós vezetésével ezek a srácok alkották Albert seregének az egyik legfanatikusabb rétegét, valóban önként vállalták a katonaéletet, a legkeményebb kiképzést és a legmocskosabb szolgálati feladatokat is. Általában a déli határvidékről származtak, ahol szinte állandóak voltak a kisebb-nagyobb összecsapások. Hallottunk róluk eleget még a hegyen, ahova ők kísérték a hivatalos állami küldöttséget. Magukat „Szürke Farkasoknak” hívták és pár hét alatt valóban félelmetes hírnévre tettek szert. Ez a srác azonban most szánalmasan kisfiúsan nézett ki és nyilvánvalóan a halálán volt. Nehezen, sípolva lélegzett, szeme meg-megrebbent és beszélni akart. Péter felnézett rám és alig észrevehetően megingatta a fejét. 

- Hátba...támadtak...minket... - görcsösen formálta a szavakat, amik vérhabos köhögésbe fulladtak. Az atya letörölte a vért a szájáról. - Mindenkit...lelőttek... 

Már mellette térdeltem én is és lélegzet visszafojtva hallgattam, noha a szívem a torkomban dobogott. Nem a kelták támadták meg őket. 

- Katonák voltak... Magyarok... - rebegte szinte hangtalanul. – Azt hitték én is meghaltam... röhögtek felettünk...és a tábornokot szidták... 

- A püspök... a püspök halott... - suttogott tovább, de ezek a szavak üvöltésként visszhangzottak a fejemben. Péter alig hallhatóan felsikkantott és elrántotta kezét a sebesült arcától. - Azt mondták... hogy felrepítették az égbe a főnökéhez... és a tábornok megy utána...

A fiatal katona hangja embertelen szörcsögésbe és bugyogásba fúlt, teste ívben megfeszült, karjai és lábai rándultak párat, majd elernyedt és mély sóhajjal kiszállt belőle az utolsó lélegzete.  

- Hol és mikor találták meg? - kérdeztem halkan a falfehér Pétertől, aki már fordult is a két keltához és tolmácsolta a kérdésemet, amire az öregebbik kelta válaszolt. 

- Tegnap estefelé a Duna menti szekérút mellett, a hegytől délre az egyik itatóhelyen feküdt - fordította Péter a választ. - Innen félnapi lovaglásra. Egy összetákolt saroglyafélén húzták el idáig.  

A kelták jó lovasok voltak, pedig a nyerget, a kengyelt és a patkolást sem ismerték. Nagy hátasaikon kényelmes tempóban akár 10 kilométert is megtettek óránként. Ha a lova után kötve húzták ezt a szerencsétlent, akkor legfeljebb ennek a felét tehették meg óránként. Fél nap náluk a nappali órák felét jelentette, azaz maximum öt órát lovagoltak. Öt óra, huszonöt kilométer. A hegy a szekérúton nem volt sokkal messzebb. A halott katona a hegyi őrszakaszhoz tartozhatott. Magyar reguláris haderő támadta meg a magyar reguláris haderőt. Polgárháború van.  

- Csikós! - néztem a szakaszvezetőre. - Rendelj el riadót, indítsátok be a kocsikat. A rádiós induljon fel a hegytetőre, és próbáljon fogni valamilyen adást, de ő ne adjon. Az őrség kivételével mindenki jöjjön ide.  

- Péter, mondd meg nekik - intettem a kelták felé -, hogy hívják a főnöküket ide azonnal. 

Két hónapja a barbár kelták perzselték fel Esztergomot. Akkor ellenük harcolva estem át a tűzkeresztségen. A Csentőfa nevű elátkozott helyen a saját fajtám bűnözői öltek meg majdnem. Most pedig a velem egy gúnyát hordó akárkik törnek az életemre. Ebben egy pillanatig sem kételkedtem. A püspök és a tábornok katonája voltam, nyilvánvaló volt, hogy ellenségük vagyok. Az emberi faj legmocskosabb démonai folyamatosan járták körülöttem undorító haláltáncukat és úgy tűnt, hogy nincs menekvés előlük. Lehetek bárhol, tehetek bármit, mindig a nyomomra akadnak és előbb-utóbb elveszejtenek. Dacosan, de önkéntelenül a fegyveremre csaptam. Amíg harcolni tudok, harcolni fogok. Nem adom fel. Nekem nincs vesztenivalóm. Gondolatban itt tartottam, amikor eszembe jutott Júlia. Mégis csak van vesztenivalóm.

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr2878515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bz249 2009.01.15. 09:27:07

Hogy egy klasszikust idézzek: És akkor ezt most hogy? Szóval mi van ezzel a polgárháborúval kapcsolatban? Remélem azért igazolt a blog egy újságírót, hogy végre tisztába rakja az eseményeket. :D

Ja és sok sikert az új asszonnyal!

[OFF]

már sokadszor csinálod, hogy összekombinálsz két nem összetartozó történetet... csak úgy jön, vagy ez tervszerű?

[\OFF]

phaidros 2009.01.15. 11:03:49

Vártam már, hogy mikor lesz ez. :(

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.15. 11:27:07

Amikor balhé van, valahogy Júlia is ott van a képben, én erre figyeltem fel. :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.15. 11:54:22

bz249

melyik két nem összetartozó történetre gondoltál? kitelepülés+háború? a háborút más átkerültek naplóbejegyzéseiből jobban megismerheted, elvégre nándika csak egy erdei baka jelenleg.

bz249 2009.01.15. 12:58:34

egy kis személyes szál és egy kis "világpolitika"

pl. helga és a raktár ->

bz249 2009.01.15. 13:00:43

na nem ment el rendesen

szóval helga, raktár vs sacco
julia vs polgárháború

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.15. 13:03:39

ja, persze, igyexem összefonni a személyes és a távlati nézőpontot is. és szeretném, ha látszana, hogy a "hétköznap" nincs is olyan messze a totális őrülettől, mint ahogy gondoljuk.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.15. 13:07:47

szs,

a nők már csak ilyenek. csak a baj... :D

Szakyster 2009.01.15. 13:08:54

... és az események felpörögnek!
Nem baj, pörögjenek csak. Hamarosan mindenkinek színt kell vallania, és valamelyik oldalra állnia. És nincs garancia, hogy az ő oldala a jó oldal. És arra sem, hogy az ő oldala fog kikerülni győztesen... Nándor oldalt választott, de neki most azért szopó...

Szakyster 2009.01.15. 13:23:58

Amúgy a váleményem az, hogy z egyház/Albert/sereg hármasból Alberték lennének a legalkalmasabbak Magyarország vezetésére: Ő látókörük a legszélesebb, és nem valami mondvacsinált ideológia mellett kardoskodnak. Az Albert-püspök szövetség erős hatalmat hozott létre, de az egyháznak túl erős befolyása lett. Ha Alberték túlélik a katonai puccsot, akkor még jól is jöhet az, hogy szegény Püspök kikerült a képből. (akár azt is el tudom képzelni, Albert mozgatta úgy a szálakat, hogy így történjen...)

bz249 2009.01.15. 14:26:46

Mindenestre jelenleg nem igazán értem ezt a puccskísérletet... ennek csak akkor van értelme, ha a hadsereg társadalmi elfogadottsága elég nagy. Merthogy külső támogatásra nem igazán számíthatnak. Nem tudom, hogy az újjászervezett/újjászerveződő közigaztatás és ipar kulcsemberei kinek az oldalán állnak. Triumphator korábbi írásai alapján viszont Alberték a népszerűbbek, ezek alapján nem lesz könnyű biztosítani a hatalmat. Persze Szomodi zászlós nyilván elfogult a saját oldalával szemben :)

Szakyster 2009.01.15. 15:23:31

bz249: szerintem a hadsereg (mint a katonai puccsoknál általában) nem nagyon golndolkodott ezen. És bizonyos szempontból igaza is van: ha sikeres lesz a puccs, és meg tudják szerezni hatalmat, minden eszköz a kezükben lesz, hogy azt meg is tartsák: erő, szervezettség, hódító háborúkban levezetik a tarsadalmi feszültségeket, és bizonyos diktatórikus rendet is tudnak teremteni. Tipikus Csillagok Háborúja (a New Hope körüli időkben) Ekkor jöhetnek majd a kis lázadó csoportok (pl volt keresztesek), akik hősies, és veszteségekkel teli harcok után visszaveszik a hatalmat... vagy végleg elbuknak.

bz249 2009.01.15. 19:26:18

De azért Palpatine 80% lakossági támogatottsággal bírt a gazdag, iparosodott bolygókon. :D

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.15. 19:31:09

Tekintve, hogy a hadsereg akadályozza meg, hogy a kelták megszakkózzák egész Ómagyarországot, szerintem nincs / nem lenne gond a népszerűségükkel.

Szakyster 2009.01.15. 22:08:17

De azért kiváncsi vagyok: akkor Gadort lelövik, vagy sem?

Szakyster 2009.01.16. 16:51:18

Azért kíváncsi vagyok (és nem csak hülyeségből!) hogy mennyire kompatibilis két ember szexuális kultúrája, ha 2000 év van köztük. Minden rögtön elsőre megy, vagy azért vannak fennakadások?
Amúgy innen is látszik, minden ő manipulatív: Júlia is megszerzi, amit akar (és nem feltétlen az aktusra gondolok)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.01.16. 16:59:46

hát igen. kis kulisszatitok: szerzői egyeztetésen volt is ebből vita. szervi gondok nem lehetnek... :)
a többit meg ki tudja.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.18. 01:27:52

@Szakyster: szerintem a rómaiak mindent tudtak, vagy még többet, a szexről mint mi:))) ne felejtsd el, hogy akkoriban nem voltak szexuális tabuk és gátlások. az keresztény találmány.
és "ebben az időben" már több mint ezer éves a kámaszutra is:))

a polgárháborút egy kissé elhamarkodottnak tartom, de lehet, hogy igazuk van, és még a gazdasági/közigazgatási stabilizálódás előtt kell megszerezni a hatalmat...

Szakyster 2009.01.18. 13:26:55

Bombadil Toma: lehet, de ettől még lehet probléma a galambpár között. Akár úgy is, hogy Júlia túl szabados és sokkal kifinomultabb szeretőhöz szokott. Vannak itt a keltáknál szexuál-tanácsadók?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.18. 17:10:08

@Szakyster: persze ettől még lehet probléma, csak akkor annak semmi köze ahhoz, hogy az egyikük kétezer évvel korábban született:) bármelyik mai pár között lehet ilyen probléma. de te arra kérdeztél rá, hogy attól hogy van köztük 2000 év adódik-e kompatibilitási probléma. erre montam, hogy szerintem nem. :))

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.18. 18:56:57

Szerintem pár törzsre való kelta után Júlia számára nem okoz majd gondot egy átkerült férfiember nem teljesen római kifinomultsága.
A férfiembernek okozhat esetleg az, ha bizonyos szempontból nem vizsgálták ki Júliát, sztb...

Szakyster 2009.01.18. 19:26:15

Bombadil Toma: upsz én arra soha nem gondoltam, hogy szervi gond lenne, 2000 év evolúciós szinten tizedmásodperc. Én a koplkatibilitási problémát szigorúan lelki/technikai értelemben értettem :)

Szakyster 2009.01.18. 19:27:28

szs.: Nem tudom, pontosan mit csináltak a kelták Julcsival, de szerintem az sem lett volna meglepő, ha a högy pár évig nem kivánta volna a szexet...

Szakyster 2009.01.18. 19:35:35

Amúgy meg követelek egy beszámolót a puccs/pháború állásáról. Tudnom kell, hova álljak!

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.01.18. 20:08:59

Fedezékbe, de gyorsan! Incoming...! :)

Szakyster 2009.01.18. 20:24:50

HOL A ROHAMSISAKOM? Ez a szokottnál is durvábbnak hangzik :D

Angyali 2009.01.19. 02:31:35

Akinek kérdése van a szexuális kompatibilitást illetően, annak ajánlom figyelmébe a Róma című filmet. Eléggé naturálisan ábrázolja az akkori szexuális szokásokat.:)

Szakyster 2009.01.19. 05:54:03

Angyali: Ha a sorozatra gondolsz azt láttam, de azért az erőssen írói képzelet szüleménye.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.19. 14:15:26

@Szakyster: értettem én, hogy hogyan gondoldoltad, és én arra is válaszoltam...:))
süti beállítások módosítása