Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Megszólalnak a harangok

2009.07.16. 10:30 | corpus | 4 komment

Címkék: minisorozat corpus vegleg atkerulve

Három nap múlva elértük a Krasznát. Gerrdin is más nevet mondott rá, Shira is. Nem olyan volt, amilyennek én ismertem, apró, nyugodt vizű folyócskának. A túlsó partja beleveszett a végeláthatatlan, zsámbékokkal és nádassal tarkított víztükörbe. Az Ecsedi láp. Már majdnem a célomnál voltam.

Gerrdin egész úton faggatózott. Kérdezte, hogy gyógyítottam meg Shirát, elmondtam. Aztán Kar székrekedésének történetét kellett elmesélnem. Megmutattam a gyógyszereket, elmagyaráztam, mi a Kalmopyrin. Nevetett, és azt mondta, ismeri. Ő is tud ilyet készíteni fakéregből. A glicerin jobban érdekelte. Vagyis inkább a működési elve.

Aztán a világról beszélgettünk, ahonnan jöttem. Sok mindent nem értett. Végül azt mondta, majd később megmutatom. Akkor nem értettem.

Én is kérdeztem. Főleg az érdekelt, tényleg vannak-e hozzám hasonló emberek a másik folyón túl. Azt mondta, igen. Mesélt repülő dolgokról, hatalmas tüzekről, amelyeket azok az emberek raknak, és amelyek égnek egész nap. Meg olyan fegyverekről, amelyekkel egy olyan ember, százakat tud megölni a kelták közül. És szekerekről, amelyek önmaguktól járnak, meg hajókról, amelyeken nincs se vitorla, se evező, mégis képesek haladni a folyón, sodrással szemben, de akár keresztben is, ha úgy akarnak.

- Ez egy szent hely? - kérdeztem. Már a folyó partján táboroztunk, Shira ott aludt mellettem, fejét az ölembe fúrva.
- Igen – felete Gerrdin. Aztán beleszagolt a szélbe. - Én most elmegyek – tápászkodott fel. - Ti várjatok itt!
- Azt mondtad, beviszel – néztem rá.
- Majd holnap – felelte.

Belegázolt a folyóba. Ahogy néztem az egyre sűrűsödő alkonyatban távolodó alakját, meg mertem volna esküdni, hogy a vízen jár.

Shira felébredt. Fázik, mondta, és szorosan hozzám bújt. ...és akkor felhangzott az a különös hang.

Harangzúgás. Jól hallható harangzúgás hömpölygött felénk a szélben fodrozódó víztükör felett. Pontos, kimért ütemben. Aztán az egyre sötétedő keleti horizonton dejeles, zöld fény lobbant. Előbb egy, aztán több, és több, végig a keleti horizonton, ameddig csak a szemünk ellátott. Majd különös, morgó hang töltötte meg a harangütések közötti csendet. Mind a ketten megborzongtunk.

Az órám szerint pontban éjfélkor elhallgatott a morgás, ellobbantak a tüzek, és elhallgatott a harangzúgás. Egyikünk sem tudott aludni. Csak kapaszkodtunk egymásba, egyikünk sem értette, ami történt. Én se, akit a huszonegyedik század felvértezett annyi tudással a világ dolgairól, amennyivel az elkövetkező majd kétezer évben élő összes ember nem rendelkezett , és Shira se, aki egy olyan világban nőtt fel, ahol az érthetetlen dolgokat egyszerűen átírták valaminek a számlájára, valaminek, amely messze esik mindentől, ami a Földön létezhet. Mind a ketten féltünk, és ez a félelem lebontotta a falat, amely csak bennem létezett. Ajkam az ajkát kereste, kezem a hajába túrt, s a legtermészetesebb és egyben legcsodálatosabb dolog vette kezdetét, amit két ember – egy férfi és egy nő – egymással tehet. Egymásban kerestünk értelmet egy olyan dolog elől menekülve, amely megrémített, elborzasztott mindkettőnket, és eszünkbe juttatta, milyen apró kis senkik vagyunk egy végtelen, és hatalmas valami körforgásában. Egymásba kapaszkodtunk menekültünkben.
Kifulladásig.

Gerrdin délben érkezett vissza. Szótlan volt, és mogorva. Azt mondta, csak én mehetek. Elbúcsúztam Shirától. Hamar és kapkodva. Hajtott a hév, hogy hamarosan véget ér az utam. Már tudtam, a régi világból itt semmit sem találok. De valami mégis az enyém lett. Shira. Visszakaptam őt, miután valakit, aki olyan volt, mint ő, örökre elvesztettem saját sorsom fogságában vergődve abban a kétezer évvel később eljövő világban. De itt, ebben a másikban visszakaptam. Bemegyek a keltával, megnézem a saját szememmel, hogy itt nincs semmi, hogy végleg átkerüljek. Hogy lezárjam magamban a múltam. Aztán Shirával visszamegyek, és túl a Dunán együtt élünk majd, egy olyan világban, amely majdnem olyan, mint az a másik volt.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr761248167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi3 2009.07.16. 12:13:27

Sokadszorra is megdicsérem az írásodat, mert letisztult, szépen felépített sorokból áll össze. Örülök, hogy megemlítetted a népek tudását minden korban „Nevetett, és azt mondta, ismeri. Ő is tud ilyet készíteni fakéregből.”
Van-e valami a túlsó parton? Most ez az igazi kérdés.
Amikor az ember elindul, akkor történtek már dolgok, ami miatt elindult, és véleményem szerint nem megy vissza soha oda, ahonnan egyszer elment.
Várja-e hősünket valaki a túlsó parton? Ez is fontos. És az is:
Létezik-e túlsó part vagy csak innenső van.

corpus 2009.07.16. 12:25:48

Köszönöm szépen, Timi!
Túlsó part mindig van, és a túlsó parton mindig van valami. A kérdés az, hogy akarjuk-e látni. Néha az is, hogy merjük-e, látni.

Timi3 2009.07.16. 12:51:33

@corpus:
Az írás, rajz, zene a Te tehetséged!

Túlsó parthoz: Bátorság kell ahhoz is, hogy az ember ezt kimondja. Valóban létezik más alternatíva. Hát még ahhoz, hogy elinduljon..

drazsé 2009.07.16. 12:59:43

egyrészt jó érzés, hogy az ember panaszkodik egy sort a blogban, hogy mi az hogy nincs poszt, és rögtön lesz poszt... biztos a macskáknak van hozzá köze :)


másrészt meg a fényre és morajlásra elsőre azt hittem, hogy a tüzérség lövi a szkítákat.... és lekezdtem agyalni, hogy mi a fenéért?

nagyon remélem, hogy pszichológusok nem olcvassák a blogot :)
süti beállítások módosítása