Elnézést, de elképzeltem, hogy nézne ki ez a csata szerepjátékban...
"- rohan feléd egy barom nagy benga állat barbár, mit csinálsz?
- kivonom a kardom és támadok!
- jó, dobj kezdeményt!
- .... elég?
- sajnos nem, a kezdemény a géppuskás nyerte aki beleküldött egy sorozatot a barbárba. A helyedben én futnék..."
Gonosz játék lehetne az Ómagyarországból ]:-)> (idézet innen)
Már a blog látogatottsága számára mérföldkőnek számító rpg.hu-s novella kapcsán is felmerült, hogy érdekes lenne szerepjátékot készíteni Ómagyarország világából - egyszerre lenne jelen a történelem, a modern kor, és persze a hazai "feeling", na meg mindennek ütköztetése. A blog elindítói a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetőek szerepjáték-szakértőknek, de mivel sok olvasónk otthon van a témában, talán érdemes egy külön aloldalt nyitni ennek (is). Kellő mennyiségű ötletelés és elszántság esetén pedig az itteni fórum kinőheti magát konkrét lépésekké is, amit majd ellátunk a szükséges on-line vagy akár IRL háttérrel, lehetőségekkel is, képességeink szerint.
Az igazi problémát kocarpgsként a szabályrendszer okozza, a világ tartalommal való megtöltése, Ómagyarország történetének korszakolása már jelen szintünkön is megoldhatónak látszik, de persze bármiféle ötlet, észrevétel, javaslat jöhet ide is, utána pedig ezek alapján lépünk tovább, ha érdemes. De az is lehet, hogy hamvunkba halunk, mint néhány elrabolt esztergomi.
-----------------------------------------------------------------
Az eddigi kommentekben talált, témához illő bejegyzések (elnézést, ha valami kimaradt):
Ghery88 2008.12.08. 21:49:10
Elég elborult játék lenne az fix:D Közönség találkozó és első játék? Na? Ki jön?:D Írás alatt a szürreális élmény;)
Távlati terveim között szerepel az ilyesmi, csak össze kellene állnom valakikkel / valakivel, aki ért a komolyan szerepjátékrendszerekhez. Érdekes kihívás lenne pl. túlütni egy T72 páncélját. (jó, rpg-vel megoldható) :)
Emlékeztet az Albion dala könyvekre, de ez határozottan pozitívan értendő :-)
Néhány általános vagy posztapok világra kihegyezett rendszer szerintem tudja kezelni a bronz kard T72 ellen szitut, de a túlütésre nem vennék mérget...
kaktusztea · http://kaktusztea.blog.hu 2008.12.09. 09:42:06
Szerintem a Shadowrun rendszere kifejezetten jól el tudná vinni ezt a világot a változatos fegyvereivel.
Bazo 2008.12.09. 13:01:30
Az SR rendszere nem a legjobb, inkább Armageddon vagy Cyberpunk esetleg Warhammer40k. Az első kettőben csak modern fegyverek és közelharc van, az W40k-ban van valamennyi pszi is.
bogesz001 2008.12.10. 08:39:04
A WH40K nem szerepjáték, hanem táblás stratégiai játék. Ha már Warhammer, akkor inkább Warhammer RPG. De szerintem is legjobb a Shadowrun, esetleg a Call of Cthullhu, melynek szerintem e legjobb a fejlődésrendszere.
szs. · http://omagyar.blog.hu 2008.12.10. 10:03:42
Na, látom, lesz kihez fordulni, ha aktuális lesz a projekt. :)
Bazo 2008.12.10. 10:05:55
A W40k-ban van táblás és rpg is Dark Heresy címmel. De a Call of Ctullhu tényleg jó ötlet nem nagyon ismerem a rendszert de amit láttam belőle az tényleg jó.
bogesz001 2008.12.10. 12:03:02
A CoC eleve olyan szituációkra épül, ahol a félelem (pszichológia) fontos szerepet kap. Na az Átkerülés is hasonló lehet, mint ómagyar, mind kelta oldalról. A fejlődése pedig nagyon logikus. Minél jobban értesz valamihez, annál kisebb esélyed van a fejlődésre. Minden ismeret 0-100-as skálán van mérve. Ha pl. tesztet dobsz valamire, akkor azt D100-al dobot, és ha alá dobsz (vagy ugyanannyit), akkor sikerült. A fejlődésnél meg úgy néz ki a dolog, hogy ha a JM (DM, KM, vagy ahogy hívjuk) azt mondja, hogy a játék alapján te abban fejlődhettél (pl. lőttél AK-47-el a játék folyamán, akkor a jáéték végén a JM azt mondja, hogy arra dobhatsz fejlődést), és a fejlősésre is D100-at dobsz. Ha ez nagyobb, mint az aktuális értéked, akkor fejlődsz D3, vagy D4 (már nem emlékszem) pontot. Tehát ha valaki nagyon profi céllövő, vagy autóvezető, akkor elég kicsi esélye van fejlődésre, mert már sokat tud. Ellenkező esetben meg szinte minden cselekedetéből tanul.
Na ez jó hosszú lett, meg nem is akarok RPG előadást tartani. A lényeg, hogy jöhetnek az új postok....
T1GRIS 2008.12.10. 12:19:13
Ó, azért ne zárjuk le ilyen hamar ezt a témát, nagyon jó úton haladunk! (Csak nem biztos, hogy jó helyen - kár, hogy itt nem lehet külön topikot nyitni, ami fent is maradna.)
Én is kezdetektől azon gondolkodom, milyen ütős szerepjáték lehetne ebből. Nagyon magas színvonalú postok születnek így is, és fordulatos a sztori, de bele se merek gondolni, milyen durva írások kerekednének, ha semmi mást nem csinálnánk, csak a szerzők leülnének szerepjátszani, és utána leírnánk egy-egy este történetét. ;)
Bazo 2008.12.10. 13:23:56
A W40k is ugyanígy működik, csak a fejlődés más, ha lesz szavazás a témáról akkor a CoC rendszerére szavazok. Tetszik a fejlődési rendszer.
Játékban én is szívesen részt vennék ha lesz. :)
Egy 40 éves ex-szerződéses szolnoki katonával aki militáns fegyverbuzi. :)
bz249 2008.12.10. 14:08:46
Úgy látom ez lett az "Ómagyarország szerepjáték alfórum"... :D
Ami a legfőbb nehézség egy ilyen játékban az a megfelelő egyensúly. Szóval nálam alapesetben csak kétféle játékos jöhetne szóba.
1.) valamilyen barbár törzs tagja, aki éli a szokásos törzsi életét, harcol, rabszolgát szervál a szomszéd törzstől... stb. és próbálja túlélni, hogy 300.000 modern kori ember jelent meg a környéken
2.) mint Tigris, egy adag felszereléssel lelép a civilizációból a nyomában egy egész zászlóalj ómagyar katona és nincs lőszerutánpótlása... ehhez ugye gondolkodni kell nem is keveset
szs. · http://omagyar.blog.hu 2008.12.10. 14:09:28
Jó ötlet a külön topik, este hegesztek egy kommentelős aloldalt és kirakom ide oldalra valami hozzáilló ikonnal. Az a gond, hogy magához a játékrendszerhez nem értek (de látom, itt bőven akadnak tapasztalt szerepjátékosok), a világ hátterét és egyebeket már jobban össze tudom rakni. Szóval coming soon, aztán a további lépéseket is összerakjuk.
bogesz001 2008.12.10. 15:47:49
Persze, hogy vannak szerepjátékosok, hiszen sokan az RPG.HU alapján jutottun kel ide. :)
Szerintem nem kellenek karakter típusok. Kell vagy 50 féle jártasság (úszás, nyelvek, közelharc, lőfegyver, tűzfegyver stb.) és ezek a játék alatt a használatuktól függően fejlődnek. Kezdetben meg amikor elindul egy karakter megmondja, hogy ő egy sofőr volt, akkor kap alapból 50%-ot autóvezetésre, stb. Na a kerettörténetből meg kiderül, hogy ki mihez ért. Pl. ha átkerült ómagyar, akkor olvasásra kaphat X %-ot, ha kelta, akkor meg a közelharcra, meg tűzgyujtásra, meg ilyenekre. Ezeket a jártasságokat kell kitökölni, meg a harcrendszert. Ezek a legfontosabbak.
bz249 2008.12.10. 15:56:41
bogesz001: azért egy teljes megyényi modern infrastruktúrával a hátad mögött nem olyan nagy pálya lezúzni egy csapat barbárt ;)
szóval szerintem valahogy érdemes korlátozni az ómagyar származású karaktereket... azt meg a legegyszerűbb úgy megtenni, hogy a civilizációval való kapcsolata korlátozott
Kommentek