Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Paranoia

2009.03.22. 19:37 | Ghery88 | 19 komment

Címkék: háború kelták ghery 2évad

Márcus 19. Paranoia…

 

Azt hiszem nem túlzás, ha kicsit paranoiás vagyok mostanában. A pisztoly most már nem csak napközben van nálam, hanem egyenesen hálótárssá avanzsált. Nyíltan persze nem sok atrocitás ért, mióta kicsit belerondítottam a kis Kerrasok testi épségébe, de fő a biztonság. Egy ideje a futás már megy mellényben is és ennek nagyon, nagyon örülök. Annak már kevésbé, hogy ismét egyedül kell teljesítenem a távot. Meg tudom védeni magam, de ha valahonnan meglepnek… És ennek természetesen így kellett lennie.

 

Épp teljesítettem a féltávot és a nádasba vonultam üríteni. Elég macerás állandóan körbenézegetni, így inkább csak füleltem. Szél, nádas, csobogó pisi – semmi extra. Aztán hirtelen valami megrezzent mögöttem. Azonnal pisztolyt rántottam, de sokra nem mentem, hiszen még nem végeztem az előző művelettel. Ciki. Derékból próbáltam hátrafordulni, célozni és fenyegető arcot vágni. Shanna felhúzta a szemöldökét

 

- Most mégis mivel akarsz rám lőni? – kérdezte rezignáltan. Én meg majdnem elestem, mert ezzel a beszólással eszembe juttatta Kubrick mester egyik örökbecsű abszurd-mókás jelenetét. Na ja, én és a humorom…

- Csak várj még egy kicsit.

- Csak meg ne forduljon a szél…

- Inkább guggoljak bele valami törött nádba?

- Férfiak… - ha már örökbecsű dolgoknál tartottam…

 

Pár perc múlva már romantikusan andalogtunk a tóparton – persze Shanna-Geri módon. Miközben arról mesélt, hogy merre járt, milyen a helyzet Acichorius táborában, hogy akarták egyesek meghódítani… röviden: a nők mindig elmondanak mindent, ami épp eszükbe jut, mielőtt a lényegről is szó eshetne. Ilyenkor egy idő után minden normális férfi reakcidroiddá degradálódik. A gyakorlottabbaknál pedig egy vészkapcsoló is kialakul, ami épp időben állítja vissza a magasabb agyi funkciókat ahhoz, hogy megkezdődhessen a társalgás érdemi része. Ellenkező esetben jön a „Te nem is figyelsz rám!”, ez pedig újabb felesleges köröket jelent és még a hangulatot is elrontja. Én eddig olyan felerészben jól vizsgáztam az ilyen helyzetekben. Jelenleg épp abban a stádiumban vagyok, hogy a nap minden ébren töltött percében igyekszem mindenre figyelni, így a végén aztán szellemi hullaként merülök meglehetősen zavart és kevéssé pihentető álomba. Magyarán nem ért váratlanul az első igazi kérdés sem:

 

- Mi folyik itt Gerrí?

- Előkészületek. – asszem, tőlem azt várta, hogy tudjam hol tart és mire gondol.

- Mi a te részed benne?

- Tulajdonképpen minden.

- Minden?

- Háború lesz Shanna. – persze azonnal tiltakozni, emlékeztetni és lehordani akart, de valahogy sikerült beléfojtanom. – Megtervezett háború.

- Te tervezted?

- Tudom, mit gondolsz a terveimről.

- Már nem gyűlöllek érte. Csak hiányzik…

- Nekem is. Ő talán tudott volna beszélni Brennus fejével.

- Talán. – megálltunk. Egyszerre és hirtelen. Szembefordult velem és nagyon komoly arccal megkérdezte: - Mi a terved?

- Nem akarlak megsérteni, de olyan jól nem beszélem a nyelvet, hogy mindent el tudjak mondani.

- Oldd meg!

- Rendben van. Gondolom, tudsz már egyet s mást a hadviselésről. Így van?

- Így.

 

Desmond örök téma lesz köztünk, akárhogy is viszonyulunk egymáshoz. Ez a lány… Van benne valami megfoghatatlan. De ez most mellékes. Előadtam a tervemet. Nem volt könnyű összehozni, de szerintem remekül sikerült. Brennus vázolta az igényeit, én fogtam minden történészi, fanatikus játék stratégiai, haditechnika rajongói, továbbá újdonsült társaimtól szerzett hírszerzői ismereteimet és összeállítottam a kelták haditervét. Az utókor majd ítélkezik fölöttem, én igyekeztem megfelelni az elvárásoknak. Legfőképpen a sajátomnak, ha már legutóbb olyan nagyon leszerepeltem magam előtt…

Ha minden a terveim szerint alakul, nagy gond nem lehet. Brennus olyan hatvanezer harcossal számolt. Ómagyar részről legjobb esetben pár ezer lehet a létszám. A kelta sereget – elméletben - négy hadtestre osztottam. Ezek elég nagyok ahhoz, hogy a kelták higgyenek bennük, ugyanakkor elég kicsik ahhoz, hogy valaki a határ túloldalán elvegye a kedvüket a harctól. Három közvetlenül az országot fogja fenyegetni a negyedik sajna minden tiltakozásom ellenére a Gellérthegyre fog vonulni példát statuálni. Éppenséggel játszhatnánk Ardennekeset is, de a végén még bejön és én nem akarok háborút nyerni Brennusnak… Szóval először az én akciómhoz hasonló zaklatások lesznek. Erre biztosan küldnek majd pár felderítőt – ugyanaz, mint télen. Ekkor indul a második fázis: a komolyabb erők felvonultatása. Erre biztosan tankokkal és tarackokkal felelnek és reményeim szerint ellentámadásba mennek át. (Sajna amióta elzárták előlem a honvédeket, ezt velük nem tudtam leellenőriztetni. Igen, a kelták egy karosszéktábornok tervei alapján készülnek háborúba.) Vélhetően elkezdik majd kiszorítani a csapatainkat a gyepűről. Az erdő pedig már a mi terepünk – illetve a keltáké. A terv szerint itt beáshatják magukat - ez elég jó védelem még ókori szinten is, ráadásul szimpla földmunka. A kelták harci kedvét néhány rajtaütéssel talán kezelni lehet, de a cél az állóháború beállítása. Ezt egyik fél sem fogja bírni és békét kell kössenek. Elméletileg.

 

- Ugye tudod, hogy semmi sem biztos?

- Jobb nem jutott eszembe.

- Hogy fogod meggyőzni Brennust, hogy tartson ki a terved mellett?

- Én inkább a többiek miatt aggódom…- ötcsillagos kitérés, fejlődőképes vagyok.

- Acichorius a rajongásig imádja a barátját. Néha azt hiszem, hogy ha nem lenne mindkettőjük férfi, boldog házasságban vezetnék a hadakat…

- De ott van még…

- Bolgios. Hű szövetséges, de köztudott, hogy inkább itt akarna megtelepedni.

- Még előnyünkre is válhat…

- Senki sem fogadná el pont őt királynak, amíg a két éllovas és az örök ingadozó Cerethrius és alvezéreik élnek.

- Cerethrius?

- Nem mondanám jelentéktelen alaknak, de nincs igazi jelleme. Apám helyett kapott hatalmat…

- Akkor mi a te ötleted?

- Nem fog tetszeni, ismerlek már. – igaza volt, ez már rosszul indult.

- Mi az?

- Öldd meg Brennust. Öldd meg és lépj a helyébe! Mi az? Ne nézz már ilyen hülyén! – ha én azt ki tudnám fejezni, hogy mit éreztem ekkor… De cserbenhagyott az a fene nagy műveltségem és nyelvtudásom. Hogy én? Ez még a saját tervemnél is rosszabb és esélytelenebb. Mi baja van? Azért megpróbáltam menteni a menthetőt.

- És a többiek? Ugyan ki fogadna el engem, pont engem királynak?

- Azzal te ne törődj. Látom, hogy nem akarsz foglalkozni a lehetőséggel.

- Lehetőség?

- Te magyar, te…

- Mire készülsz Shanna?

- Semmire.

- Valahogy nem hiszem el…

- Amíg nem hiszel, nem is lesz semmi. Menj a dolgodra! Futkározz csak, az legalább megy. – azzal elindult. Én meg csak álltam ott bambán, ha rajtam is windows futna, ez most kék halál lenne, de minimum végtelenített homokóra. És akkor még ezt is hozzátette:

 

- Csak azt döntsd el, hogy valami elől futsz, vagy valami után. Ha még ezt sem tudod, elveszettebb vagy, mint hittem.

 

Nem tudtam mit kezdeni a helyzettel. Shanna valami istenadta tehetségnek mutatkozik abban, hogy bármikor gallyra vágjon szellemileg. Öljem meg Brennust? Legyek király? Mi ez valami szabadföldműves összeesküvés? „Maga csak húzza meg a ravaszt, a továbbiakat bízza csak ránk. A borítékban talál egy pisztolyt, lőszert, belépőkártyát, ujjlenyomatot és új személyiséget. És ne csámcsogjon.” Agyam eldobom, komolyan. Mondjuk lehet, hogy többet használna… Elegem van az egészből. Haza akarok menni. Haza és a gép előtt lopni a napot. Vagy bármi más csak ne kelljen vaskori regényhőst játszanom. Szánjátok meg a kis Vukot!

 

Futás közben egyre csak azon járt az agyam, hol rontottam el. A születésemről nem én tehetek, tehát az kizárva. Akkor marad az a cirka húsz év ami eddig jutott. Ez azért kicsit sok. Ugyan ki akarná meggyőzni magát arról, hogy tönkrevágta az életét? Viszont a jelenlegi helyzethez elég lenne csak félévet visszapörgetni. Csak kedvem nincs hozzá. Bőven megteszi a legutóbbi beszélgetésem is minden kelták királyával… Miután végeztem a tervem neki szánt verziójának ismertetésével azonnal lecsapott:

 

- De ez nem vezet sehova Gerrí! Ne játssz velem!

- Pedig be fog válni.

- Erősen kétlem, hogy a ti meseországotok egyszerűen kimerülne és feladná! Azok, akik tűz nélkül gyújtanak fényt az éjszakában? Azok, akik ló nélküli szekerekkel utaznak? Azok, akik a puszta semmiből megjelennek?

- Hidd el nekem, hogy a csodákat fenntartani sokkal nagyobb csoda. Főleg most.

- De ez a harc így értelmetlen!

- Még semmihez sem késő…

- Gerrí…

- Teljesítettem a kívánságod és minden tudásomat latba vetve szőttem tervet a céljaidhoz.

- Vagy éppen a te céljaidhoz!

- Mégis milyen céljaim lennének? Életben akarok maradni.

- Tegyük fel, hogy hiszek neked. Mi a bizonyosság arra, hogy minden a terved szerint alakul?

- Semmi sem bizonyos Brennus. Király vagy, harcos vagy. Ezt te tudod a legjobban. Ne várj tőlem csodákat, azokkal nem szolgálhatok.

- Csalódott vagyok Gerrí. Azt hittem tartogatsz még meglepetéseket, de kezdem úgy érezni, hogy nem. – tudjuk, a királynét megölni nem kell…

- Sajnálom.

- Én igyekszem mindent elkövetni az érdekedben, remélem ez kölcsönös. Úgyhogy én a helyedben mindent kétszer meggondolnék és nyitva tartanám a szemem. Elmehetsz.

 

Na ja. Azóta van paroniám. A magány sokkal őrjítőbb, ha tudod, hogy egyesek vadásznak rád és a megfelelő társaság alig pár percre van tőled, de őket meg nem érheted el. A honvédeket elzárták tőlem. Semmi kapcsolatom nincs velük azóta, hogy Brennus társaságában közöltem velük, hogy mától fogva képezzék át a keltákat kalára. Szerencsére van annyi eszük, hogy aprólékosan magyarázzák és mutatják a fegyver működését és azokat a szertartásos mozdulatokat, amikre szükség van. Szóval szét- és összeszerelnek, alakiznak és a vidámparkban* futják a köröket. Remélem, nem buknak le túl hamar. A földmunkát meg nem kellett túl soká magyaráznom. De amikor arra kértem őket, hogy a falakat támogassák meg némi fával… Kerek perec közölték, hogy ilyen apróság miatt nem fognak fát vágni. De muszáj. Akkor se. Akkor ássatok mélyebbre. Jó.

 

Szóval a dolgok még mindig haladnak a maguk kitekert módján. A jövőt illetően természetesen most is csak találgatni tudok. Kezd ebből elegem lenni. Bár tudnám, mit kéne tennem, hogy végre kiderüljön, hol, mit és mikor kéne tennem ahhoz, hogy végre megnyugodhassak. Az út már szinte magától fogy a lábam alatt, ami egyrészt jó. Jelzi, hogy dolgozom és időt hagy az elmélkedésre. Másrészt, ha túl soká bambulok a saját kis világomban, a mellettem rohanó táj néha váratlan fordulatot vesz. Miért érzem pokolian ismerősnek a helyzetet az életemre levetítve? És hova a bánatba készül Brennus meg az a négy másik lóháton? A paranoiám már jelez.

 

- Jó, hogy jössz Gerrí!

- Üdv nektek! – köszöntem jó messziről, hogy kisétáljam a lendületet.

- Hogy érzed ma magad?

- Pompásan. Mikor jössz vissza?

- Látjátok? Mindig a lényegre kíváncsi. – fordult a többiekhez, majd folytatta a kiselőadást – És igaza van. Férfiember ne fecsegjen. Mégis sokan megteszik. Ostobaságból tennék? Lehet. Viszont aki csak a lényegre kíváncsi, az könnyen átsiklik a részletek fölött…

- Pedig a lényeg a részletekben rejtőzik. - fejeztem be a keleti bölcsességet.

- Úgy van Gerrí. Most már ti is látjátok, nem véletlenül vendégeskedik nálunk.

- Kire hagyod a házad? – tettem föl a következő logikus kérdést, amiben már szinte a logikus válasz is benne volt. Brennus tudta, hogy mire, kire gondolok. Pár pillantást váltottunk, de akár el is hangozhatott volna. „Tudod azt te jól, miért kérdezed mégis?” – mondaná ő. „Azért csak mondd ki, hogy biztos lehessek, rendben?” – mondanám én.

- Végül úgy döntöttem, Kerras fog a tulajdonomra és a vendégeimre ügyelni. Fogadj szót neki és nem lesz baj.

- Ahhoz ketten kellünk…

- Az már a ti dolgotok. De mikor visszatérek, minden úgy legyen ahogy hagytam! – ezt már szinte háttal mondta.

- Úgy lesz. Jó utat! – indultam pánikolni a kunyhómba.

- És Gerrí! – fordult vissza a lovon – Kerüldd a lányomat!

- Úgy lesz.

 

Te rakás szemét, te! Meg akarsz nevelni, vagy mi? Kerrasékra hagysz minket, míg te frontot látogatsz? Kétértelmű célzásokat teszel még távozáskor is? Kezdem unni a játékaidat… Fogadj szépen szót és bukj bele a háborúdba. Én meg megyek és asszem betárazom a kalát is. Elvégre biztos, ami sicher…

 

 

*vidámpark=rohampálya, baka nyelven (akadályok, vizesárok, kúszás-mászás, stb)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr561018651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.22. 19:55:15

Az első, aki beírja a Kubrik-filmre idevágó cirka 4 sornyi szövegét, dedikálás esetén ugyanennyi sort kérhet tőlem;)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.22. 19:56:01

Írni ugyan nem tudok, de értitek, na:)

T1GRIS 2009.03.22. 21:20:23

"Vélhetően elkezdik majd kiszorítani a csapatainkat a gyepűről. Az erdő pedig már a mi terepünk (...) a cél az állóháború beállítása. Ezt egyik fél sem fogja bírni és békét kell kössenek."

Eeeeeee... WRONG!!!
Ugyan melyik agyament katonai vezetőnk kezdené a jelenlegi helyzetben az erdőben üldözni a keltákat, amikor a gyepűt sikeresen biztosították? Ennek az esélye: zéró.

Szerintem ebben a helyzetben (kék-fehérek a határról visszaszorítva, erdőben beásva) a legvalószínűbb lépés a hadvezetés részéről, hogy - például ;)) - Hunyadi felhív engem, hogy megvan az első legális bevetésem: az ellenséges területen megjelölni a célpontokat a D20-as ágyútarackok számára... (Lőtávolság 17-24 km, tűzgyorsaság 5-6 lövés/perc; Pilu látta is őket Esztergomba menet.)
Az eredmény: sok-sok darabokra szakadva repülő kelta + néhány fejvesztetten menekülő kelta.

ps. a post viszont nagyon élvezetes olvasmány, csak a háború ötlete butaság.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.22. 21:44:17

Senki sem tökéletes, pláne bármiféle reális tapasztalat és/vagy képzettség nélkül:D Az utóiratnak viszont nagyon örülök:)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.03.22. 22:09:49

Ha valamelyik kelta hadoszlop elég durván rálép valamely érzékeny ómagyar tyúkszemre, alkalmi üldözések előfordulhatnak, aztán ki tudja.... A tűzgyorsaság meg egy dolog, a rendelkezésre álló lőszer meg a másik, főleg tarackok esetén.

Szakyster 2009.03.22. 22:42:06

Mint a szúnyog és az elefánt: ha a szúnyog ügyesen csípked, mindig csak annyit szúr, hogy az elefánt ne akarja szétnyomni, akkor sokáig el lehet játszani...

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.22. 22:43:17

Kíváncsi vagyok, ki figyelt fel a felhívásomra:)

bz249 2009.03.22. 22:45:50

@szs.: az egyes számú kulcskérdés, hogy Brennus mennyit tud a lőszertartalékainkról... szerintem legfeljebb annyit, mint Gherry (vagyis, hogy nem végtelen). A kettes számú meg az, hogy életben marad-e addig amúgy elfogy a lőszer.

A lőszerspórolásnak semmi értelme, a 152mm-es ágyút nem hiszem értelmesen lehet használni taktikai szerepkörben, szóval ha van egy komoly kelta csoportosulás az erdőben, akkor oda kell vágni nekik és kész. Ezzel párhuzamosan minden elérhető települést le lehet radírozni.

Amúgy szurkolok Gherrynek, mindent rosszul csinál, de Fortuna vele van, és ugye ennek fontosságát már Napóleon is megmondta/mondaná...

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.03.22. 23:07:06

@bz249: Fortuna? Újabb csaj a láthatáron? Bár most, hogy Katiról letiltották, fel kell tölteni a hárem létszámát. :)

Solkim 2009.03.23. 00:27:39

>>szabadföldműves összeesküvés

Solkim 2009.03.23. 00:28:20

haláli ez a post :)

Solkim 2009.03.23. 00:48:51

Nem tudom melyik Kubrick jelenetre gondolsz - én ezt találtam. Full Metal Jacket, amcsi menetelős katonadalocska.

I don't want no teenage queen!
(I don't want no teenage queen!)
I just want my M-14!
(I just want my M-14!)
If I die in the combat zone...
(If I die in the combat zone...)
Box me up and ship me home!
(Box me up and ship me home!)
Pin my medals up on my chest!
(Pin my medals up on my chest!)
Tell my mom I've Done my best!
(Tell my mom I've Done my best!)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.23. 09:56:55

Solkim, ez már nagyon közel volt, csak próbálkozz tovább;) Hmm, Fortuna... Vakokkal nem kezdek:D

civil 2009.03.23. 17:07:49

This my rifle, this my gun,
This for fightin', this for fun...

Gumzi 2009.03.23. 19:27:46

@civil: Létige kollega, létige :)

Más: kicsit elgondolkodtam azon, hogy Brennus-ról elvileg tud az ómagyar vezetés (vagy legalábbis sejti, hogy van valahol egy kelta hadfi, aki ippeg a görög tengerpartra szeretett volna menni ilyentájt szűk kis párszázezres családjával együtt nyaralgatni :) ), nem-e-lehetne-e, hogy rég tudnak róluk, hogy itt ragadtak és már várnak is rájuk valahol és keltákok majd jóóóól beledzsavelnak az erdő szélén a jó kis csentőfai görögtűzbe? :)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.24. 00:48:53

Hát jó, a versenyt civil nyerte, de Guzmi is igényelhet némi egyedi szöveget:) Az ómagyarok meg most választani akarnak, szóval elfoglaltak kérem szépen:P

karolymaster 2009.03.27. 21:26:55

Okkal elfogult vagyok Ghery88 posztjait illetően. Tetszett ez a mostani is. Node, bármennyire indulatos Shanna, mikor bedobja: "Öldd meg Brennust. Öldd meg és lépj a helyébe!" - nyomtatásban mégis inkább egy d-vel szeretném majd látni ezt a felszólítást ;-)

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.03.27. 22:03:30

No, Gerrí, akasztják a hóhért. :)

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2009.03.28. 00:37:09

Apám utolért, sebaj majd javítom:D
süti beállítások módosítása