Innen indult

2008. október 25-én Komárom-Esztergom megye egy része arra ébred, hogy az ókori Kárpát-medence veszi körül őket. A blog szerzői a múltba sodródva próbálnak élni és túlélni. Levél nekik: atkerulesKUKACgmail.com

Olvasnivaló

Kommentek

Web II



free counters


Címkék

2évad (64) 6evesOM (3) Á.u. 50-es szkíta felkelés (6) airport280bc (3) albertizmus (5) alexandria (5) állat (11) angyali (3) anyagtudományi intézet (2) Anya választása (3) átkerülésnap (1) Áu20 (2) az átkerülés lovasai (38) balaton (1) beteg (11) brennus (4) bz (1) bz249 (36) cian (8) corpus (19) család (17) csentőfa (26) csentőfaitúszharc (4) csk260 (1) drazsé (2) druida (2) égbőlpottyantott (8) eomagyarorszag (5) esztergom (27) evadvaro (3) farkasrolandsaga (2) fegyver (39) fiume (9) fiumeévad (24) fórumposzt (4) franciák (1) gador (25) Galliaiháború (4) gellérthegy (10) ghery (31) gheryévad (9) háború (15) hajó (2) Halmai (6) hamilkar barkasz (1) Hannibál a kapun belül (11) harkaly (7) hellókarácsony (1) hirdetés (2) hírek (24) hirsarok (86) hirsarok au2 (7) horánszky (9) ibéria (2) iskola (8) Isztria (11) jatek (5) katonadolog (6) kelták (56) kindle (2) kitekintő (36) kölyöktomi (4) könyv (15) kovácsgusztáv (6) kritikarólunk (2) laza (2) lázadás (16) love (6) maggoth (1) megtörők (1) mezőgazdaság (3) minisorozat (10) morgolódó (3) munka (6) nemfikció (36) novella (9) őkisátkerültek (3) ómagyarország lángokban (78) ÓML2 (12) ómr1 (4) operation iulia (4) palyazat (4) passer (1) polgárőr (10) politika (6) promó (1) r!t (1) rajz (1) rendőr (9) repülő (4) róma (16) rómaikövetség (18) sacco (4) sport (1) sütőbalázs (4) szavazás (4) szentendre (5) szerepjáték (6) szereplők (1) szerzők (11) szinfalmögé (1) szkíták (3) szs (34) t1gris (25) találkozó (4) tát (2) távközlés (3) technológia (6) teddybear (11) tekercsraktár (19) térkép (1) triumpathor (47) tudomány (1) uránsaga (8) vallás (12) védelemigazgatás (32) vegleg atkerulve (10) vers (1) videó (2) vigyazó szemetek (4) vinitor (25) vitezkapitany (21) wiki (9) zsidók (3) zsozsóbácsi (1) Címkefelhő

Cseresznyéskert

2009.06.19. 08:30 | szs. | 12 komment

Címkék: kelták polgárőr szs csentőfa

A fa tetején kapaszkodva épp kezdtem volna élvezni, hogy a szél ritmusára ide-oda hintázva szedhetem apósom cseresznyéjét a falu éhes szájainak, amikor a szomszéd dombra felkúszó kis erdő szélén észrevettem azt a három, szakad, kék rongyokba öltözött alakot. Az egyikük hosszú botot tartott a kezében, a másik kettő rövidebb, tompán csillogó valamit, majd villámgyorsan eltűntek a fák között.

- Ne zabáljuk kétpofára a köz cseresznyéjét, uram! - kiáltott fel a kalákába befogott szomszéd ács, már vagy egy órája cukkoltuk egymást, hogy ne legyen annyira unalmas a munka. Két sógorom keltásat játszva csapkodta egymást (néha egymás fakardját) kissé odébb a füvön, apósom és az egyik szomszédja pedig épp az állványt szerelték szét, hogy áttelepítsék a fa másik oldalára, ahol még maradt bőven cseresznye. A helyi vébétől kirendelt Gézu bá' a fóliasátor tövében horpasztott éppen (pecsétes "szedőbiztosi" papírja is volt neki, mit össze nem röhögtünk rajta a háta mögött - ő hitelesítette, hogy a leszedett gyümölcs felét leadtuk a közösbe), anyósom és Eszter Zsombort pesztrálták, aki épp talált valami érdekeset a fűben és taknyolt egy hatalmasat. Annyira idilli és békés volt az alattam húzódó életkép, hogy egy hosszú pillanatig komolyan elgondolkoztam azon, hogy pislogok párat majd nem veszek tudomást a szomszéd dombon ólálkodó alakokról, különben is nagy valószínűséggel csak a képzeletem játszott velem.

De utána Zsombor bébinyelven méltatlankodva felbukkant a kaszálásra érett fűből és tudtam, hogy nem szabad kockáztatni. Akkor sem, ha már hetek óta nem érkezett újabb hír a belső területeken kóborló keltákról (kivéve a téves riasztásokat, de a népek lassan már kezdtek leszokni arról, hogy mindenhol vérszomjas antikat lássanak), és akkor sem, ha Csentőfa a támadás idején megkapta már a maga adagját belőlük. Elintéztük őket, abban nem volt hiba, de a mai napig fél Ómagyarországon emlegetik a falu szakiját, Vinitor mestert, aki a saját fejlesztésű napalmgránátjával a saját bőrét égette le - bár utána sikerült összecuppannia egy bögyös ápolónővel, szóval lehet, hogy annyira nem is bánja a dolgot. Azért a "csentőfai módon" szólásmondás nem éppen a leghízelgőbb kifejezés, amivel valamit illetni lehet. De valakinek híresnek is kell lennie.

Megszorítottam a faágat, amibe amúgy is erősen kapaszkodtam, és leszóltam.

- Van egy kis gond.

- Kukacosat sikerült enned? - hallottam a zöld levelek alól János szomszéd hangját, az idétlen vigyort is el tudtam hozzá képzelni.

- Keltákat láttam a Kiserdőnél.

- Oké, öt pont - sóhajtotta János. - De csak azért, mert értékelem, hogy végre valami viccessel is próbálkoztál. Ha már fütyülni nem tudsz...

Vettem egy mély lélegzetet.

- Komolyan beszélek. Három keltát láttam befutni a kiserdőbe.

Aztán valahogy széttört a lenti idill.

 

Először a lenti bagázst kellett meggyőznöm arról, hogy nem képzelődtem. Nehéz volt, a közepe felé már én is elbizonytalanodtam. Tényleg csak pár másodperc volt az egész, a fa tetején ide-oda lengedezve, a (félig illegálisan) elrágcsált cseresznye ízével a számban a fene tudja, hogy mit láttam. Az is lehet, hogy csak pár falusi volt, valamelyik földjükre mentek. Vagy őzek. Vagy egy reklámszatyor, amit felkapott a szél (ez utóbbi a szedőbiztos szellemi terméke). Végül durcásan közöltem, hogy felőlem azt csinálnak, amit akarnak, mi bent lakunk a falu közepén, engem annyira nem izgat, ha mindenből kivetkőzött vademberek ólálkodnak majd itt éjszaka. Mivel a szomszédomon kívül mindenki más a falu szélén lakott, átértékelték a helyzetet. Jött egy újabb kör a tanáccsal, telefonon, majd fél óra múlva befutott a "gyorsreagálású" osztag, két dühösen fújtató, négyzetesen tartalékos katona, akik személyes sértésnek vették, hogy a domb tetején laknak apósomék és őket gyalog küldték a helyszínre.

- Hol vannak azok a kelták? - tért a lényegre a bajszosabbik.

Távcsővel hosszasan vizsgálták a Kiserdőt, majd megállapították, hogy nem látnak egyet se.

- Ez azért lehet, mert bementek a fák közé - világosítottam fel. - És ott észre nem veszi őket.

- De okos - horkant fel a másik.

- Csak láttam már keltát erdőben - árnyaltam egy kicsit a képet.

Közben egyre gyűlt a nép körülöttünk: szomszéd házakból, utcákból, néhányan távolabbról is. Kezdtem egyre kényelmetlenebbül érezni magam - a fenének kellett azt látnom, amit. Már ha láttam. És ha nem? Már azt sem tudtam eldönteni, hogy mi lenne a jobb.

Végül a bajszosabbik katona telefonon egyeztetett valamit valakivel, meg különben is fennforgás forgott fenn, és az összeverődött helyiek meg a körzeti riadólánc segítségével összerántották a csapatot, ami átfésüli a Kiserdőt. Még az is eszükbe jutott. hogy egy fiatalabb kölköt fel kell küldeni a fa tetejére - A Helyre Ahol Ez Az Egész Elkezdődött -, hátha a kelták angolosan távoznak, miközben mi felszívjuk magunkat.

Elég vegyes dandár jött össze. Számomra az aranykor már elmúlt, amikor három egész napig egy PA-63-as büszke hordozója lehettem, hiába tettem le sikeresen a helyi fegyvervizsgát és utaltak ki nekem egy pisztolyt (az átadója szerint valami elfekvő és nem túl karbantartott készletből), a kelta háborúra való készülés miatt visszavették. De kéz alól sikerült szereznem egy elég brutál nyílpuskát, a kertkaput legalábbis keresztülviszi. Manapság muszáj ilyesmivel is foglalkozni. Ternészetesen most is itt volt, szépen zárható tokjában apósom egykori kistrakeszának megmaradt utánfutójára fektetve. De a többi hadfi felszerelése is heveny röhögést váltott volna ki bármelyik komoly katonából - szegény ember vízzel főz. Azért akadt pár rendes Kala, vadászpuska és pisztoly is a felhozatalban, úgyhogy nagy baj talán nem lesz. A nyílpuskám miatt beosztottak a hagyományőrző részlegbe - három falusi legény már korábban is íjászkodott, az Átkerülés óta meg alaposan kiélhették magukat, meg eléggé össze is szoktak. Visszacsapó-íj, rovásírásos bőrtegez, nemezsapka, meg minden, ami kell, kiegészítve azért egy honvédségi felvarróval és airsoftos taktikai mellénnyel, nehogy már antinak nézzék őket. Én utánuk kullogtam a felhúzott, biztosított nyílpuskával, valahol a csatárlánc jobb oldalán, és kezdett rámragadni valami a vadászat izgalmából.

Érdekesnek találtam amúgy azt, ahogy a falu fogadta a (rém)híremet. A "háború" (valójában csak egy csata) után pár napig még kóválygott pár tucat megzavarodott kelta a belső részeken, főleg a Pilis és Zsámbék környékén, gyújtogattak, rajtaütöttek pár kisebb helyen, de igazából nagyobb volt az ijedtség, mint a kár, amit okoztak. Na meg ráadásnak az a több száz (vagy ezer?) téves riasztás, amit muszáj volt komolyan vennie a helyi védelmi bizottságoknak, akkor is, ha csak Mari néni macskája zörgött a szomszéd Rozi néni fáskamrájában.

Az én keltáimmal az volt a gond, hogy senki sem mert volna komolyabb tétet tenni arra, hogy egy még oly kicsit csoportjuk is kihúzza ilyen sokáig a sűrűn lakott Átkerült területek belsejében, főleg úgy, hogy a legkisebb furcsaságra is meglehetősen idegesen reagál mindenki. Amennyire viszont sikerült kivennem a többiek beszélgetéséből, inkább izgalmas kalandnak fogták fel, és nem annyira a pánik kerülgette őket. Pedig - a legtöbb faluval ellentétben - mi tényleg kaptunk igazi keltákat a nyakunba. Előtte meg terroristákat. Valahogy minden összejön, de egy idő után már nem is értékeljük a kitüntetett figyelmet.

A jászok - íjászok, ugyebár, de jászok, mert az egyikük nagyanyja pilisjászfalui, így vérségi kötelék is akadt - féltérdre ereszkedtek, ahogy elértük az erdő szélét. A keresőlánc érezhetően visszavett a tempójából, nem csak mi lassítottunk. Az amúgy teljesen normális, nem is túl idős fákból álló, és a télen alaposan kipucolt (kellett a gyújtós) erdő valahogy félelmetesnek tűnt, ráadásul jászság ide vagy oda, egy visszacsapó íj azért nem a legjobb választás, ha a fák között akad össze az ember egy keltával. Meg persze a számszeríj se, de azzal legalább lehet ütni. (Egy időben próbálkoztam azzal, hogy valahogy ráapplikálom a szuronyt, de kiröhögtek, amikor előadtam a tervet.)

Végigfutott a jel a soron, hogy irány befelé. Egymást és lehetőleg az összes fát figyelve hősiesen behatoltunk a sűrűbe. Valaki eltalálta, hogy az átnézett területeket hangos "Tiszta" kiáltással nyugtázza, az olyan kommandósnak hangzott. (Újabban a filmklubokban nagy népszerűségre tettek szert az ilyen filmek, az Átkerülés előtt nem sokkal beszerzett Egység első évadomat folyton elkérték lemásolni, de persze ment a Rambo, Lopakodók, Elit alakulat, sőt, még az Angyalbőrben is, a Kisvárosról és Tűzvonalbanról nem is beszélve.) Az egész erdő megtelt kiáltozással, de legalább nem éreztük egyedül magunkat. Annyira nem is bántam: ha nem találunk semmit, mondhatom azt, hogy az ordítozás miatt leléptek.

 

A késő délutánt a tanács (polgármesteri hivatal/t. védelmi bizottság székhelye) egyik irodájában töltöttem, jegyzőkönyvet írogattunk és azon vitatkoztunk pár szakival, hogy az erdőben talált kelta (ha kelta) kard mikor került oda. Én a friss sár és levéldarabok alapján arra tippeltem, hogy most, de ezt stornózták azzal, hogy azt a tegnapi zápor is ráverhette. Ráverhette - ezt így jegyzőkönyvezték is. Félúton rájöttem arra, hogy a játék lényege az, hogy ha kiderül, hogy mászkál még pár kelta a környéken, akkor egy csomó embert, technikát és erőforrást kell mozgósítani az elkapásukra ("semlegesítésükre"), ahhoz meg senkinek sem volt kedve. Gondolom, abban reménykedtek, hogy ha vannak is (és nem a szél fújta ide a kardot), akkor csak áteszi őket a fene egy másik körzetbe és akkor fájjon más feje miattuk. Az egyelőre nem került a képbe, hogy ha esetleg kinyírnak valakit vagy felgyújtanak valami értékeset, akkor az kinek a lelkén szárad. Úgyhogy azért sem írtam alá, hogy szerintem is az eső verte rá a friss leveleket a kardra - bár ennek biztos meglesz a böjtje, a helyi góréknak újabban az Átkerülés előttinél is több eszközük van arra, hogy kicsesszenek az emberrel.

Kifelé menet megálltam a terrortámadás áldozatainak emléktáblája előtt. Szokás szerint fonnyadozott pár virág a tartóban, a legcsúnyábbakat levettem. Majd holnap, ha erre járok, hozok valamit a kertből, a harangvirágunk egész szép. Apósoméknak meg szólok, hogy a szokásosnál is jobban zárkózzanak be éjszaka, a gyerekeket meg ne engedjék ki egyedül játszani.

Csentőfa, majdnem nyolc hónappal az Átkerülés után. Nemsokára megszületnek az első gyerekek, akik már ideát fogantak - és felvirrad az Ómagyar Birodalom hajnala.

Úgy legyen, Albert.

Másnap kijött az értesítés, hogy beosztottak patakot tisztítani.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr961194320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gador · http://omagyar.blog.hu 2009.06.19. 09:20:34

By Gherry: "fonynadozott pár virág a tartóban" :)

Emlékeim szerint kaptál tőlem/általam pisztolyt... no mindegy, az esküvőre viszek majd ;)

Patak tisztitás... :D Ez jó! :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.19. 10:36:45

@Gador:
nálunk mostanában tisztították ki a volt Hernád-patak csontszáraz medrét. (Kezdek reménykedni, hogy egyszer tényleg beindítják a Homokhátság-programot és nekiállnak a Duna-Tisza csatornának végre) Ne tudd meg... akkora nyárfákat szedtek ki tövestül, mint egy ház. Meg jól kisz.pattak pár új háztulajdonost, akik a portájuk előtt húzódó medret anno feltöltette... Aziok pucolhatták a medret maguk előtt és építhettek bejáróhidat. Szóval a patakpucolás még szárazon is kib@szás, nemhogy élővíznél.

Gador · http://omagyar.blog.hu 2009.06.19. 10:54:03

Tudom én! :) Elég... gánya meló.. meg büdös, meg minden!
Leírnád pontosabban, mi is történt a medertöltő háztulajokkal? :) Kíváncsi vagyok..

bz249 2009.06.19. 11:17:27

@triumphator: ha jól tévedek pont ezek a háztulajdonosok szoktak a legjobban hápogni, ha belvízelöntés van...

ja és nagyon jó poszt

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.19. 11:32:30

Gador: miután elkapták az elkapnivalódat korrupciós ügyben, és engem is megkerestek a t. kollégáid tanúként (kvázi gyanúsítottként), jobbnak láttam azt a pisztolyt jól eldugni és csak végső-végső esetben előszedni. Ha megtudják, hogy nálam van, akkor annak is búcsút inthetek.

Esküvő mikor lesz? Vinitor már írt valami fejes itteni esküvőjéről. :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.19. 11:32:46

@Gador:
a medret elhanyagoló vagy medertöltő háztulajok vagy fogták az ásót és a talicskát, vagy a pénztárcájukat és nekiláttak helyreállítani a medret. Elég sok új építésű és félig kész ház van az utcában és sokan meg akarták spórolni a "hídépítést". Majd alkalomadtán lövök pár képet és felteszem a groupsra.

teddybear01 2009.06.19. 11:36:18

@bz249: Az egyik ismerősöm Szatymazon lakott egy ideig. Nála láttam egy jó megoldást. Pár éve olyan esők voltak, hogy megtelt az összes utcai árok, és kezdett befolyni a víz a portákra is. Ott az önkormányzat műszaki vezetője fogott egy markolós traktort, és a vízelvezető árokból kiszedette az összes feltöltést. Még aznap lefolyt a víz. Később meg ment a bírság az érintett "vízmérnök" uraknak. Nem két forint.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.19. 11:36:39

@bz249:
itt belvíz nem nagyon lesz, a legendás fosóhomok elnyel minden vizet. De patakot csinálhatnának igazán, itt az utca végén volt a tó, amit a térképek még mindig jelölnek, pedig évek óta kukoricát termelnek a medrében.

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2009.06.19. 12:01:05

Nem tengeri, hanem csak tavi. :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.06.19. 12:04:24

@szs.:
hejj, de vártam ki csap le a poénra!!! :) megyek on-line lottózni...

bz249 2009.06.19. 12:17:40

@triumphator: nem kell feladni a magas labdákat és nem fogják lecsapni. :D

@teddybear01: így kell ezt csinálni... csak kár, hogy a legtöbben ebből sem tanulnak.

Harkaly 2009.06.19. 12:42:47

Cseresznye, gyerek, falusi idill. Semmi vér, semmi erőszak. Puhul a poszt... De hova tünt Démon T1gris?!

Az árkokat egyébként is ki kell ásni. Csak nem járja, hogy az eldőlő részegek a nyílt utcán aludjanak :-)
süti beállítások módosítása